Cijfers TUI

Bongile

New member
Uit het Financieele Dagblad.


TUI: winst 3ekw 2005 EUR 598 mln (631)
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - TUI, onder meer eigenaar van Arke en Holland International, heeft over het derde kwartaal van 2005 een nettowinst behaald van euro 598 mln, tegen euro 631 mln een jaar eerder. Dat heeft het grootste reisbureau van Europa donderdag bekendgemaakt.

De omzet nam toe van euro 5,75 mrd tot euro 6,22 mrd. Het bedrijfsresultaat steeg van euro 625 mln tot euro 658 mln. De divisie Toerisme zorgde voor een omzet van euro 5,3 mrd, tegen euro 4,9 mrd een jaar eerder.

In West-Europa, waarbij TUI Frankrijk, Nederland, Belgie en de maatschapijen Corsair en TUI Airlines Nederland en TUI Airlines Belgium onder vallen, nam het aantal klanten toe met 14,7% tot 1,63 mln. De omzet steeg van euro 928 mln tot euro 1.048 mln.

Nederland liet in het derde kwartaal de sterkste omzetgroei zien. Het aantal klanten in Nederland nam 11,1% toe tot 456.000. De boekingen voor het winterseizoen liggen in Nederland 1,5% hoger op jaarbasis bij 8,0% minder klanten.

Scheepvaart zag de omzet toenemen van euro 725 mln tot euro 873 mln. TUI heeft voor euro 1,7 mrd de Britse rederij CP Shipping overgenomen. Hiervoor gaf het Duitse concern voor euro 1 mrd aan nieuwe aandelen uit.

Voor geheel 2005 voorziet TUI een toename van de winst voor belastingen en amortisatie uit voortgezette activiteiten.
 
Zijn Point ? ?
Mischien wel bevestiging van "niet iedereen hoeft winst te maken om bestaansrecht te hebben" ?
Lijkt me toch een fijn idee als het concern waar je voor werkt winst maakt
Met de groep in z'n geheel gaat het dus blijkbaar relatief goed (mits de cijfers natuurlijk kloppen e.d. ;) ), ik zou daar blij mee zijn als ik nog voor ze zou werken.
 
Breakdown?

Breakdown?

I'd be interested to see what the results are at TUI Nederland.

You break, I fix

You can't lose money indefinitely - there's a limit.

The question is how much money can ArkeFly lose before the plug gets pulled?
 
19....

TUI AG is van een ander kaliber dan Hans Mosselman. Mosselman is in vergelijking met deze club een kruimeldief. TUI AG zal een constant groot verlies niet accepteren maar zeker niet voor een paar euro minder naar de concurrent lopen zoals Mosselman gedaan heeft (DBR>>TRA). Mosselman heet DBR de doodsteek gegeven. Dat weet jij net zo goed als ik, hoewel ik het gevoel heb dat je dit zult ontkennen! De Vlieger heeft ook een duit in het zakje gedaan, trouwens. Maar wel op het moment dat alles al verloren was. Ben trouwens benieuwd wanneer we lezen dat de Vlieger omgelegd is.
 
@19 of 77

I could totaly agree with you but; take a little example, your car only costs you money, but it gets you at your job where you can then make money.
TUI uses there "cars" to get the people to the vacation area where they can then spend money.
I can imagine that a certain part of a company costs money and doesn't make you a cent. That would however not take away the right of existance of that part of the company.
I myself work in the maintenance department of a company and i wanna bett that our part of that company has never made a penny. :D
 
Losses

Losses

Local,

I have correspondance from Hans that claims differently. A lot of what happened during December/January is still very unclear.

DutchBird was finished the moment Erik de Vlieger became the only remaining candidate to buy the company.

You break, I fix

Taking your car analogy a step further - if your car is costing you more to run than what it costs other people who drive the same type of car then there's a problem.

Don't ArkeFly employees ask questions about the operation? Or do you just expect to "..have Accountants pay for it all"?
 
19 of 77 Jan Heppener en Hans Moselman zijn samen wel degelijk verantwoordelijk voor de ondergang van DBR net als wat ze toen bij HLN gedaan hadden.
Ik vindt niet dat je alles af kan schuiven naar de Vlieger ondanks dat deze man totaal niet te vertrouwen is
 
Oorspronkelijk gepost door EL Stevo
Maarre Michel, word jij dan de CEO van het nieuwe Air Holland ??

Nou dat zou ik best wel willen maar daar heb ik niet genoeg ervaring voor om een echte airline te runnen.
Hoewel als mij de kans zou worden geboden om mee te helpen aan een nieuw Air Holland dat ik dat zeker zal gaan doen.
 
Ik geloof dat je samen met iemand serieus bezig bent om een nieuwe Air Holland te oprichten? Ze vragen best veel bij jou of je nieuwe CEO van Air Holland zou kunnen worden, minstens heb je iemand wel nodig die veel van luchtvaartmanagement afweet om een goede luchtvaartmaatschappij te runnen. Je weet dat traject om een AOC (vliegvergunning) van IVW best lang kan duren voor dat nieuwe Air Holland weer in de lucht kan gaan. IVW wil altijd zekerheid hebben of een luchtvaartmaatschappij een goed economisch en betrouwbaar bedrijf moet kunnen zijn. We weten dat ook Air Holland wel erg slechte imago in het verleden heeft opgebouwd. Ik begrijp het ook dat mensen soms vaak ongeloofwaardig vinden dat "nieuwe" Air Holland toch weer in de lucht gaat.

Dit is wel een soort vergelijking met Rekkof, die probeert de productielijnen van Fokker 70 en 100 weer op te starten, dus 7 jaar na fallissement van Fokker. Daarom geloven veel mensen nog niet in een doorstart van een nieuw bedrijf na een lange periode die niet meer is opgestart na een faillissement. Ik kan dit niet echt weten of eerlijk kunnen zeggen of dit wel waar is gebeurd. Kennelijk heeft dit alles te maken met vertrouwen in een nieuw bedrijf na periode van een "oud" bedrijf. Hoe moeilijk het ook is voor iemand die veel te maken heeft met verleden die hij of zij bij een oud bedrijf heeft gewerkt om toch te geloven dat weer een nieuw bedrijf kan opgestart worden. Zo op dit manier kan bij iedereen veel emoties los barsten. zodat ze weer bijvoorbeeld bij nieuwe Air Holland te komen werken, zodat ze eerder bij "oude" Air Holland.

Je houdt ons wel op de hoogte hoe met nieuwe Air Holland gaat?
Nogmaals veel succes!
 
Als ik de juiste mensen om mij heen zou kunnen verzamelen zouden wij het zeker niet nalaten om Air Holland weer op nieuw op te richten.
Maar dat zou zeker nog wel een paar jaar duren voor dat zover is.
Eerst moet er weer rust en vertrouwen komen.
Wat wel een voordeel is dat dan en nieuw Air Holland geheel schoon opgestart worden.
 
Michel,

Open je ogen nou eens......

Air Holland heeft een te groot verleden (jammergenoeg) om SCHOON te beginnen.

Zijn dit serieuze plannen?? Zijn er uberhaupt investeerders, mensen met airline inzicht etc?? Of is het gewoon een (natte) droom van jezelf??

Ik kan me niet voorstellen dat er weer een airline binnen NL opgericht gaat worden. Daar is helemaal geen markt voor...

Mzzls Steef
 
...........

...........

Zolang er cowboys met geld rondlopen is er een kans dat er ooit nog eens een Air Holland (tijdelijk) rondvliegt...........
 
Under the R again.....

Under the R again.....

Oorspronkelijk gepost door Air Holland
19 of 77 Jan Heppener en Hans Moselman zijn samen wel degelijk verantwoordelijk voor de ondergang van DBR net als wat ze toen bij HLN gedaan hadden.

HLN = Air Holland leasing.

Just what exactly did Jan and Hans have to do with this company? This mess was 100% your buddy Cees.

As the CEO of "Air Holland Virtual Airlines" you should at least get your facts straight.

Since when has experience ever been required to be a manager at air holland/Air Holland? I can count the number of managers who were actually qualified for their positions on one hand.

Back to the topic.....
 
Deze jaarcijfers zeggen helaas niets over de omstandigheden waarin het personeel verkeerd.

Die worden nog steeds aan het lijntje gehouden en misbruikt!

Schandalig voor een concern zo groot als TUI!

Winst maken over de ruggen van je personeel, ik heb er echt genoeg van.
 
Wat wel een voordeel is dat dan en nieuw Air Holland geheel schoon opgestart worden.

Ok dan.... Ik zou zeggen begin alvast maar om de boel op te snuiven, wordt het goed schoon van zegt mijn werkster .. :grijns: :rolleyes:
 
Back
Top