Cherokee Six of Saratoga

-arjen

New member
Hallo allemaal,

Ergens in juni wil ik graag met nog 4 man naar Frankrijk op stap. Aangezien we met z'n 5en gaan + bagage moet het een wat grotere kist zijn dan waar ik normaal gesproken op vlieg; warrior of archer.

Weet iemand waar ik een Cherokee Six of Saratoga kan huren? Complex/advanced rating heb ik nog niet, maar die halen is geen enkel probleem. Dat moet ik namelijk toch doen.

Groet,
Arjen
 
1 PH-CON New Piper PA-32R-301T
2 PH-ICN Piper PA-32R-301
3 PH-JRM New Piper PA-32R-301T
4 PH-JUR Piper PA-32R-301T
5 PH-KPD Piper PA-32RT-300T
6 PH-MHE Piper PA-32R-301
7 PH-RMD New Piper PA-32R-301T
8 PH-VMA Piper PA-32R-301T
9 PH-VTW Piper PA-32R-301T

Bron: Nederlands luchtvaartuigenregister.

Of deze ook te huur zijn, weet ik niet ;)
 
Hallo allemaal,

Ergens in juni wil ik graag met nog 4 man naar Frankrijk op stap. Aangezien we met z'n 5en gaan + bagage moet het een wat grotere kist zijn dan waar ik normaal gesproken op vlieg; warrior of archer.

Weet iemand waar ik een Cherokee Six of Saratoga kan huren? Complex/advanced rating heb ik nog niet, maar die halen is geen enkel probleem. Dat moet ik namelijk toch doen.

Groet,
Arjen

Bedenk wel dat 5 man in een PA32 v.w.b. weight & balance onmogelijk is. In de praktijk schijnt het wel te kunnen, maar dat heb ik natuurlijk alleen van horen zeggen :angel:.
 
Arjen,

Sommige TB20's zijn (achterbank) uitgerust met 3 (drie) set gordels.
Het max toegestane (achterbank) gewicht is 509 lbs (231 kg).

M.aw. zijn je passagiers niet te :bwah: dan ;)

RMK / Een TB20 PIM (Pilot's Information Manual) is HIER (PDF) te downloaden.
 
Bedankt voor de tip !

You're welcome ;)

Als je een High Performance (kist) keuze hebt gemaakt(?), dan is de eerste stap bestudering (A t/m Z en Z t/m A) PIM/POH.

De tweede stap is kist en cockpit familiarisatie (waar zitten de knoppen, panic buttons, meters en bedieningshandels, checklist (emergency) procedures enz.)

RMK / Het klinkt nogal kinderachtig, maar armchair vliegen helpt.

De derde stap is echt vliegen :p:

Suc6
 
Back
Top