Charter

Strut

New member
Waardige collega's!!!
Weten jullie links van maa's die 100 man kunnen vervoeren naar Cairo en weer terug op dezelde dag?


Alvast bedankt!!
 
@ superpilot

Een F50 met 50 pax aan boord tegen een gewicht van 95kg per persoon , gaat die HECA halen (ruim 1700NM)?
En gaat dat niet wat lang duren?

Oftewel kunnen die F50s van VLM dat?

gr
 
Als ik mis zit met de komende getallen, feel free om mij te corrigeren:
Als ik het mij goed herinner gaat er 4000 kg A1 in de FK50.
Gemiddelde burnoff 600 kgs per uur, dus zeg maar dat je 5 uur kan hangen. GS ergens rond 310 kts, dus 1550 NM.
HECA moet vanaf RTM ongeveer 1500NM zijn, dus zou dit moeten kunnen! Op de terugweg zal je zeker weten een fuelstop moeten maken.
Duurt dus even, maar met de Fokker kan je wel mooi sitesee-en!:)
 
Oorspronkelijk gepost door superpilut
Als ik mis zit met de komende getallen, feel free om mij te corrigeren:
Als ik het mij goed herinner gaat er 4000 kg A1 in de FK50.
Gemiddelde burnoff 600 kgs per uur, dus zeg maar dat je 5 uur kan hangen. GS ergens rond 310 kts, dus 1550 NM.
HECA moet vanaf RTM ongeveer 1500NM zijn, dus zou dit moeten kunnen! Op de terugweg zal je zeker weten een fuelstop moeten maken.
Duurt dus even, maar met de Fokker kan je wel mooi sitesee-en!:)


Kweenie hoor, maar met de 76 deed ik er vroegâh toch wel meer dan 4 uur over, en dat met .8 op FL drie-tig. Dan lijkt me 5 uur met een F50 nogal snel.
 
@ Superpilot

Ik heb op landings.com even de "Quick & Dirty" methode gebruikt om de afstand te bepalen tussen EHRD en HECA : de great circle afstand is 1770 NM.

Op de web-site van Fokker/Stork staat een performance chart van de F50.
Daar staat op aangegeven dat een F50 met 50 pax @ 95 KG de range ongeveer 1420 NM is.

Dus volgens mij ziet het er naar uit dat een F50 Cairo zo helemaal niet haalt.

Groeten
P51D
 
Denk dat de route qua vergunning nog wel eens lastig zou kunnen zijn. Als ik me niet vergis is deze route beschermd voor beide nationale carriers. Dwz een charter AMS-CAI zou wel eens kunnen worden AMS-ALY(Alexandriä)

Maar dan natuurlijk nog steeds niet te halen met een F50....:)
 
Ok, jullie hebben betere research gedaan dan ik (geen), dus ik zat er behoorlijk naast!
@76-er: dacht ik later ook aan. Maar vergeet niet: het is een PropJet!:grijns:
 
Not so super, superpilut.

The mission was 100 pax in een dag.
Had jij twee kisten voor nodig en 4 tech stops. ;)
En pax die nauwelijks de tijd hadden even rond te kijken in Cairo.
Ben het wel met je eens dat het een mooie sight seeing trip was geweest.

Cheers
Art
 
Back
Top