CBT Embraer 170/190

Tim the Toolman

New member
Kan iemand mij toevallig helpen aan een CBT programma van de Embraer 170/190? Ik begin in augustus aan de opleiding, zou leuk zijn om vast een beetje voor te werken....

Groetjes
Tim
 
Hey, ik heb em helaas niet voor je in mijn cbt archief, maar kan je niet die cbt's alvast krijgen van de airline of trto?
Waar ga je trouwens de rating doen en waar ga je dan vliegen?
success!
 
Hé Tim! Kennen wij elkaar?

Wilcopub is bezig met een zeer complete sim te maken voor de E170/190 (voor FS9/FSX), helaas is de release date still to be announced: http://wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=prod_ejets
Ik heb ze een mail gestuurd om te vragen wat voor termijn ongeveer, maar daar wilden ze niets over kwijt helaas.

De ERJ 145 sim van wilcopub schijnt echter ook een goeie te zijn om alvast te wennen aan het FMS en de avionica van Embraer, die schijnt identiek te zijn aan de E190 (op de touchpads en scroll down menu's na dan): http://wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=prod_ERJ145PIC

Beide sims hebben dus compleet werkend FMS en volledige avionica. 24 november is momenteel mijn geplande datum voor baas E190 :D.

e190klmx_-1.jpg
 
De 135/145 is iets simpeler dan de 170/195 fms reeks maar de filosofie achter de fms is hetzelfde. De CBT van de E-jets heb ik in de afgelopen drie jaar nergens gezien anders dan bij Swiss aviation.
 
Ik heb de CBT wel liggen. Als je interesse hebt stuur maar even een emailtje naar flyhigh(ad)usa(punt)com Moet hem denk wel via een cd-tje opsturen. Dit is de officiele CBT van Flightsafety. E170/E190
 
Heeft iemand toevallig een questionnaire van de Embryo? de vragen van de cbt zijn niet erg geschikt om de kennis van de systemen te kunnen testen.

Gr.
 
Inmiddels al wel gereleased:

Ziet er gelikt uit! Al vind ik 'm toch wel heel erg lastig om te vliegen :confused:

Ziet er inderdaad prachtig uit! E jet is echt een eitje om te vliegen, zowel op de hand vliegen als het bediening van de systemen is gewoon schrikbarend simpel. Alleen het FMS / MCDU is wat anders dan bij anderen. Alleen de aileron is ietsjes zwaar, maar voor de rest geen effecten van flaps of motoren dankzij de FBW systemen. Wat vind je er lastig aan dan?

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=_QV6J9kIG4U[/YOUTUBE]
 
Dat klopt, ailerons zijn niet FBW maar hydro-mechanically actuated (ivm certificering) dus het voelt iets zwaarder aan.
Verder ik vond dat de mcdu beter kon in vergelijking met de technologie dat je aan boord hebt, maarja met een HUD A3 en een mooi EFB zie je mij niet snel klagen...
 
Dat klopt, ailerons zijn niet FBW maar hydro-mechanically actuated (ivm certificering) dus het voelt iets zwaarder aan.
Verder ik vond dat de mcdu beter kon in vergelijking met de technologie dat je aan boord hebt, maarja met een HUD A3 en een mooi EFB zie je mij niet snel klagen...

Laten wij die laatste twee nou niet hebben... :kerst:
Ik moet het weer doen met steep approach mode.
 
Even een vraagje, krijgen jullie ook EICAS messages die nergens op slaan?
Mooi van de laatste load is dat nu mogelijk is holdings in te voeren binnen de 5NM en het de-selecteren van de FD is nu een druk op de knopje.

gr
 
Even een vraagje, krijgen jullie ook EICAS messages die nergens op slaan?

Ja. No FD vertical mode (ofzo) met touchdown, No take off data na landen, AT fail ergens na landen, dat soort meldingen. Maar die zijn ook vrij snel daarna weer verdwenen. Na de laatste update zijn er ook een aantal "features" (lees bugs) bijgekomen. Geen bruikbare aiports meer zichtbaar op de ND. Grasbaantjes van een paar honderd meter zie je wel, maar Frankfurt Mains is niet zichtbaar. Land dat onder zeeniveau ligt (kom ik nog wel eens) blijkt ineens vertaalt te zien naar water op terrain display. En nog steeds klopt er geen reet van het verticale profiel. Ook de LNAV speeds doen soms rare dingen als ik daar mee experimenteer met een approach.

Maar goed, aangezien het software is heb ik nog steeds de hoop dat het met een volgende load beter is :).
 
Toen de E-170 net uit (fuck dat is al weer bijna 6 jaar)was hadden we ook dat soort "probleempjes" Een van de leuke was dat je PFD alle kleuren van de regenboog vertoonde en je opnieuw een electrical power up moest doen #$%#^@#$

Toendertijd werden die binnen 1 a 2 loads (was toen nog 1 load per 3 maanden)wel opgelost...Was altijd wel grappig een "brief" van de nieuwe load via Embraer en dan een paar weken weer een update met "nieuwe" probleempjes..
 
Inderdaad, de vertical profile houdt de path aan en verkloot met de snelheid. De mcdu was ontworpen voor de executive aviation en niet voor de Embryo en dat zie op zijn prijskaartje. De FMS van de 73 kost rond de U$ 500k en die van de Embryo U$50k.

Ben benieuwd naar de volgende load.
 
Ik hou het er dan op dat je landing te 'smoooootthhhhh' was. Kan ie niet hebben denk ik....:biertje:

Dan is het best een indrukwekkende feature, aangezien ik 'm ook wel krijg op 50ft. Nu maak ik natuurlijk geheel tegen de sop in altijd greasers, maar dat het vliegtuig dat op 50ft al aan ziet komen vind ik knap... ;)
 
Dan is het best een indrukwekkende feature, aangezien ik 'm ook wel krijg op 50ft. Nu maak ik natuurlijk geheel tegen de sop in altijd greasers, maar dat het vliegtuig dat op 50ft al aan ziet komen vind ik knap... ;)

Die variant heb ik nog niet gehad. Zou natuurlijk ook niet eerlijk zijn gezien mijn theorie. (lees ego) :yeehaa:
 
Back
Top