Cathay Pacific

oboema

Member
Hallo collega's,

Werkt er iemand van jullie bij Cathay? Heb nl wat vragen.

Groeten

PS ja ik heb ook al op Pprune gekeken.
 
Ja, er is hier iemand op dit board die bij CX werkt.. Hij ziet het vanzelf wel..

1000 TT om te solliciteren als S/O (maar 3000 waarvan 1000+ turbine pic om kans te maken op een uitnodeging)

All the best.
 
Zeg, ik wil niet vervelend doen, maar als deze info ook voor anderen nuttig is, zou het misschien ook hier geplaatst kunnen worden?
 
Hoi Oebema,
Ik post het even hier voor anderen met interesse.

Met je ervaring zit het wel goed. Ik had zo ongeveer hetzelfde toen ik hier binnenkwam.
Wat betreft het "waarom bij cx":
Ik geloof dat ik toen iets schreef over dat interesse had om in Hong Kong te wonen en het vliegen met verschillende nationaliteiten mij aansprak (ze hebben hier engelsen, amerikanen, canadezen, ozzies, europeanen, afrikanen, zuid amerikanen, chinezen etc etc), Dat het een dynamisch en groeiend bedrijf is met een zeer goede safety record en een jonge vloot.

Ik kende hier wel iemand, maar ik zou me daar geen zorgen over maken, het gaat hun om een goede piloot, die het een beetje zal uithouden in hong kong.

Wat betreft je voorkeur voor so op de bus vs fo op cargo, zou je best kunnen noemen. Ze zullen je daar geen minpuntjes voor geven.

Geen dank en schrijf weer als je meer vragen hebt.

Gegroet,
Mmo
 
Mmo,

Zou ik je mogen vragen hoeveel uren jij had voordat je bij CX solliciteerde?

Volgens de website van www.futureairlinepilot.com nemen jullie 180 mensen aan in 2006 en 180 mensen in 2007. Weet jij of dit op waarheid berust? En ik weet dat de voorspellingen van vandaag morgen weer op straat kunnen liggen.

Groet, FT
 
Ik had +/- 3500 uren en 1200 uur jet. Er is behoorlijk wat uitbreiding van de vloot dus aanname/training loopt op volle toeren. Zolang SARS maar weer niet terugkomt!

Success,

Mmo
 
Mmo, zit jij in Hong Kong?
En vlieg jij als so of als f/o freight?
En hoe is het met dat ontslagen piloten drama afgelopen? Als ik het goed begrijp lopen de rechtzaken nog maar kan de uitspraak in die rechtzaken erg verstrekkende gevolgen hebben!

Thx !
 
Jo,

ik zit bij de buurman van cx. volgens mij vliegt mmo op de 777, ie geen so meer, mmo correct me if i am wrong.

anyway, HKG gaat als een gek, uitbreiding bij zowel cx als ka, en in de toekomst nog meer samenwerking tussen cx en ka. alleen maar goed.

vwb so pax/fo cargo, wat ik begreeep van wat cx mensen, moet je voor de fo cargo wat uren jet hebben met voorkeur heavy jet.
based in usa of eu.

off topic,

ka(dragonair) is nog steeds op zoek naar mensen
4000TT + jet tijd, voorkeur airbus. freighter zit vol

k.
 
Mmo en Kliko, waar wonen jullie in HK? Is dat goed te doen? Zag in de Loneley Planet een eilandje voor de kust wat erg leuk leek, volgens het boek wonen daar ook wat expats, ben de naam ff kwijt (iets van Lantau of zo).

Groeten uit Berlijn ditmaal.
 
kliko, die jet time moet dat PIC zijn of zijn ze ook blij met SIC, en over hoeveel uur hebben we het? Ik heb er ook wel oren naar om voor jullie te vliegen, maar voordat ik PIC tijd krijg op de 3 motorige douglas zijn we minstens 3 jaar verder.
 
De volgende klacht hoor je vaak :

Men solliciteerd bij cx, voldoet ruim aan de ureneis, staat in bestand en horen vervolgens niks. Iemand waar ik vorige week mee vloog nog ! En dat ondanks een update zo nu en dan, telefoontje etc.

En dan ook nog een advertentie in de flight en geruchten over een dreigend tekort.

Hebben ze het heel druk bij recruitment of zijn ze naar een "bepaald" type op zoek ?
 
B,

De mensen van wie ik heb gehoord dat ze een belletje kregen (voor s/o) hebben rond de 3000 uur en zo elke 3 maanden een update gestuurd plus belletjes af en toe voor 1 a 2 jaar...

CX lijkt me bij far een van de betere clubs om voor te werken tot je pensioen.. Als f/o kun je trouwens ook AMS bieden als base..

Have a great day

FD :cool:
 
Jo,

Wat mensen schijnen te vergeten is, dat ze een cv sturen en dat ka en cx gelijk op hun staan te wachten. en als men nix hoort binnen 1 week gaan ze uit hun dak.

maw, alles heeft tijd nodig, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar die mensen hebben meestal ervaring genoeg.

@ metro

hier wordt gelogd P1/P1US, P2 em Pu/t
P1/P1US=command of command under supervision, dat laatste word uitgelegt als: jij bestuurd het vliegtuig(sole man. in usa)
dus vlieg je als F/o en jij stuurt log je in P1US

helaas betekent dat voor mensen die PIC/SIC loggen hun logboek er wat anders uit ziet voor recruitment.

@ Oboema
Heb 3 jaar in HKG gewoond, ben terug naar MAN basing voor mn command. heb 3 jaar in DB gewoond, ligt op Lantau is heel groen geen autos en veel expats, CLK ligt ook aan Lantau maar aan de west kant, DB is aan de oostkant

k.
 
Jo,

Lamma Island moet je volgens mij eerst naar central en dan de airport express.
alle eilanden hebben redelijk goede verbindingen, maar komt er een typhoon ligt alles stil

k.
 
Back
Top