Carcolux landt via Van

J.R.

New member
What: Cargolux Boeing 747-400 freighter en route from Barcelona, to Luxembourg
Where: Luxembourg
When: Jan 21st 2010
Why: While landing in low visibility due to foggy conditions, the Cargolux 747’s tires went through the roof of a maintenance truck whose crew was working on the runway ground lighting. The van’s driver was not hurt; the van was damaged by being landed on by the 747 (no doubt!), and the Boeing’s tires were damaged after going through the van’s roof. No one, however, was hurt, although the maintenance person was hospitalized for shock. http://redirectingat.com/?id=42X487496&url=http%3A%2F%2Fairflightdisaster.com%2F%3Fp%3D8172

Van1.jpg


Als je het zou willen lukt het je niet om die auto zo zacht te raken! :eek!:

Source: Pprune
 
Last edited:
Wat een enorm mooi verhaal heb je nu als je in dat busje hebt gezeten!
 
Mooi dat het allemaal goed is afgelopen, maar onbegrijpelijk dat de autoriteiten op dat vliegveld toestemming geven onderhoud uit te voeren tijdens Low vis operaties!
 
Mooi dat het allemaal goed is afgelopen, maar onbegrijpelijk dat de autoriteiten op dat vliegveld toestemming geven onderhoud uit te voeren tijdens Low vis operaties!

Dat verbaasd mij niks..Ze zijn daar mega streng over die gele hesjes maar je moet wel zelf als crew je kist lopend zien te vinden in slecht weer op het platform.....

Ik heb daar zlef regelmatig moeten remmen vanwege gele hesjes die voor je langslopen in slecht weer...
 
Er zat niemand in het busje. Maintenance had geen toestemming daar op dat moment te zijn. (Just off centerline). Is maar een schampschot...als de volle 300 ton op het busje terecht was gekomen had het er wel anders uitgezien.
CAT3B landing...Niemand vraagt zich af of de vliegers niet getraumatiseerd zijn? Ze moeten die eikel opknopen

Overigens is het CarGolux
 
Hebben die vliegers het überhaubt opgemerkt dan??

Goed, speciaal voor jou dan:
Zijn die vliegers getraumatiseerd? ;)
 
Onassis, jij toevallig in de cockpit?
Bij gemini hadden we (bijna) hetzelfde in Vatry. Ongecontrolleerd veld, en de torenbewaker wilde een 6 NM call om een automobiel (brandweer?) van de baan te roepen. Vis op minimums, crew maakt alle reports; FAF (kelon) outbound voor procedure turn, FAF inbound, maar vergeten de 6 NM call omdat ze de before landing checklist aan het doen zijn. Tijdens de flare zien ze een grote truck onder de vleugel verdwijnen. Roepen ze de torenbewaker op en die zegt doodleuk: you didn't call at 6NM.
 
Onassis, jij toevallig in de cockpit?
Bij gemini hadden we (bijna) hetzelfde in Vatry. Ongecontrolleerd veld, en de torenbewaker wilde een 6 NM call om een automobiel (brandweer?) van de baan te roepen. Vis op minimums, crew maakt alle reports; FAF (kelon) outbound voor procedure turn, FAF inbound, maar vergeten de 6 NM call omdat ze de before landing checklist aan het doen zijn. Tijdens de flare zien ze een grote truck onder de vleugel verdwijnen. Roepen ze de torenbewaker op en die zegt doodleuk: you didn't call at 6NM.

Wat een hufter zeg, niet echt het moment om iemand een lesje te leren.
 
Slecht zicht, vast een AUTOland... :yeehaa:

Sorry voor de slechte woordgrap, maar kwam 'm tegen en moest 'm ff met jullie delen.
 
hij is inderdaad erg slecht... was namelijk een busje, een auto had ie waarschijnlijk net gecleared ;)
 
Back
Top