Captains

Naar aanleiding van een aantal postings die ik las op pprune was ik wel eens nieuwsgierig naar verhalen van f/o`s over captains, crm breakdowns etc etc, kortom spit your gut!

Een voorbeeld wat mij gisteren verteld werd was een captain die na het niet geheel eens geweest te zijn met een f/o overduidelijk voor de neus van de f/o zn strepen begon te tellen en daarna 4 vingers in de lucht stak om vervolgens weer recht voor zich uit te staren. Daarna was het waarschijnlijk niet echt gezellig meer....

Iemand meer verhalen, ik ben benieuwd! :radar:
 
Er zit een captain ' stripes' Bij Continental Express... Staat er op dat hij vanaf de crewroom voorop loopt naar de terminal, gevolgd door de f/o.... gevolgd door de stessen....

Had ook een keer een captain die me vertelde dat ik hem Captain XXXX (zn achternaam) moest noemen..

Das goed antwoorde ik; zolang je mij maar First Officer XXXX noemt. (mijn achternaam in het Engels doet het iets beter als die van hem, voor die gene die mij kennen)

Iedereen die om ons heen stond lag dubbel.
 
Ze worden gewoon aangesproken met John, Rob, Linda, Jean Pierre etc. En voorop lopen naar het vliegtuig Pff..... als hij zonodig als 1e bij het vliegtuig wil zijn, van mij mag hij. Zorg ik wel dat ik een kwartiertje later kom. Zonder mij kan ie toch niet weg. :D :D

FF serieus,
Ik zal bij de 1e ontmoeting waarschijnlijk niet direct OPS/Crewing gaan bellen maar als ik toch mijn bedenkingen houd zal ik ze zeker even te laten weten dat ze een andere collega voor me moeten zoeken, die wel bereid is met deze capt te vliegen.
Simpelweg omdat deze serieuze gevallen, in crisis situaties niet bereid is de ander z'n visie mee te nemen in het beslissingsproces welke misschien tot een veilige oplossing van het probleem kan leiden.

Verleden jaar maar weer eens al te pijnlijk duidelijk geworden. Nadat 2 collega's weigerden met de capt te vliegen, zag het management ook in dat deze capt niet te handhaven was. Enkele weken later is deze capt verongelukt. Dit zonder te veronderstellen dat zijn houding DE oorzaak was aan dit ongeluk, laat dat duidelijk zijn. (het onderzoek naar dit ongeluk is nog in volle gang)
Echter zou hij niet deze houding hebben getoond bij onze maatschappij zou hij welicht nu nog leven. Gewoon te triest voor woorden.....
 
Vind het ook wel altijd mooi als we in een 2 horse town komen en de ramper zegt 'captain sir, hoeveel peut moet erbij?' tegen mn f/o omdat ie 2x zo oud is als ik..


Geen probleem hoor! ik zit in de crew room krantje en koffie te doen! regel jij het maar ! :grijns:
 
Back
Top