Goede Middag.
Als ik de intentie van de topic starter goed begrepen heb, Calimero, (dat had mevrouw overigens best wel eens kunnen toelichten voor de jongere lezertjes), en een referentie aan onrustzoeker MG, dan gaan we een discussie hebben over wie in welk luchtruim mag opereren en met welk recht en, nog belangrijker daarbij, in the best Dutch tradition, tegen beter weten in, lekker in de ik ben klein en jij bent groot vermomming kruipen.
Calimero voelt zich verongelijkt, dat is wel te bergrijpen, maar aan begrip hebben we hier niets. Het is meer zo iets als aan iedereen mede te delen dat je een taart hebt, maar dat je die ook zelf op wil eten.
Dus, in de geest van, geanimeerde discussie, het volgende.
Het Nederlandse luchtruim is ongeveer zo groot als wat bijvoorbeeld ATL Center bestrijkt. Het verschil in operationele gezelligheid is dat in Nederland Calimero's gedoogd worden en ze in ATL als medegebruikers welkom zijn.
(atl usa)
De Nederlandse regering, en volksvertegenwoordiging, (ja, U hebt de regering gekozen), heeft lak aan pretentieuze Calimero's met hun vliegmachientjes die slechts een hobby achtig gedragspatroon manifesteren zonder enige bijdrage aan het Nationaal Bruto Produkt te leveren. Dit in tegenstelling tot de gebruikers van het AMS luchtruim die een directe relatie hebben met het beoogde ekonomies profiel.
Dus, Calimero's. Uw tijd is gekomen. Het heeft eigenlijk nog langer geduurd dan ooit gedacht maar, het is nu toch eindelijk zover om met alle gelijkgezinden het Nederlandse luchtruim te verlaten zodat de "echte" luchtvaart eindelijk eens kan uitgroeien naar een op zijn minst kosten opbrengend business model.
Een vrijwillg opkrassen helpt wellicht enige sympathie te verwerven bij de beleidsbepalers om elders een enclave te creeren, Windhoek of Alice Springs, om Uw niets ter zake doende en elitair tijdverdrijf uit te oefenen.
Laten we elkaar goed begrijpen, er is alle begrip betreffende Uw uit de hand gelopen hobby maar wat realiteitszin zou toch ook best op zijn plaats zijn hier.
En om eerlijk te zijn, niemand zit hier in Nederland op de recreatieve luchtvaart te wachten. Ga toch golfen of tenissen, dan ben je niemand tot last en kunnen een aantal overbodige vliegvelden aan de natuur teruggegeven worden.
En weet U wat? De effectiviteit van de verkeersluchtvaart gaat met sprongen vooruit, daar bent u toch ook zelf flink mee gebaat als U op vakantie naar Alicante gaat? Nou? Toch?
Niet boos op mij worden Calimero's, ik ben slechts de boodschapper,
Zijn er nog andere meningen? Saai heb ik de discussie toch niet gemaakt mag ik hopen? Knuppel en hoenderhok was toch de bedoeling?
Cheers
Art