CAE Maastricht dicht

Brasileiro

Member
MAASTRICHT - Canadian Aviation Electronics (CAE) sluit zijn pilotentrainingscentrum op Maastricht Aachen Airport. Hiermee gaan dertig fulltime en acht parttime banen verloren, zo meldt Flight International. CAE verplaatst twee Fokker 50-simulators naar Hoofddorp, terwijl de ATR 42/72, Fokker F27 en Dornier 328-simulators naar Brussel gaan.

De sluiting van het trainingscentrum in Maastricht houdt verband met het vorig jaar aangekondigde reorganisatieplan van CAE. Volgens de Canadese onderneming zijn Brussel en Hoofddorp beter te bereiken voor klanten, in vergelijking met Maastricht. CAE traint piloten van maatschappijen als VLM Airlines, Denim Air en het Britse Scot Airways.

Weet iemand vanaf wanneer gaat dit gebeuren? Het voordeel is namelijk voor diegenen die via AAE zijn aangemeld, lagere opleidingskosten maar hetzelfde traject. Ik bedoel, voor de ogen van KLM en Trans, een AAE'er zal een NLSer zijn...

im curious...

E.
 
Ik zie het verband niet echt. Sim center wordt opgeheven, maar dat heeft toch in feite niks te maken met AAE/ NLS? Waarschijnlijk mis ik iets, so please explain...
 
Re: CAE Maastricht dicht

Brasileiro said:
Weet iemand vanaf wanneer gaat dit gebeuren? Het voordeel is namelijk voor diegenen die via AAE zijn aangemeld, lagere opleidingskosten maar hetzelfde traject. Ik bedoel, voor de ogen van KLM en Trans, een AAE'er zal een NLSer zijn...

Sorry, je laatste stukje begrijp ik niet..... wellicht iets meer uitleg.

Wanneer maasstricht dicht gaat ? Het gehele plan is al in werking, de eerste sims zijn er al uit. Ik dacht gehoord te hebben dat het per maart/april einde oefening is.

De eerste F50 is al in Hoofddorp, de tweede moet operationeel zijn per maart. Hoe ver ze zijn met de andere naar brussel, weet ik niet.
 
Velen kennen NLS Hoofddorp niet, als ik zeg dat ik bij NLS zit dan denken ze meteen aan Beek.
Ik ben via AAE aangemeld en doe op dit moment de theorie in Hoofddorp, en, zal over een paar weken naar Evora gaan voor de praktijk. Het traject is hetzelfde maar de kosten zijn ruim 36000 euros lager (inmiddels 25000). Het probleem is dat maar een paar studenten hebben dit traject gevolgd dus het is nog een beetje onbekend voor de maatschappijen.
Als Beek daadwerkelijk sluit, dan komt meer bekendheid rond Hoofddorp, dus beter voor AAE'ers die dan precies vallen in de eisen van KLM en Trans.

Het zal wel druk en gezellig worden in Hoofddorp met al die stewardessen...
 
Ik weet het niet Bounty, ik heb ook pas vanmiddag op luchtvaartniews gelezen.

In Hoofddorp is inmiddels druk met het oud gebouw van Schreiner, de kantine is weer fully operational en komen meer leslokalen. Dus, ik denk dat het binnenkort zal gebeuren maar wanneer weet ik nog niet....

Gr. E.
 
CAE bekijkt momenteel de opties om ook de NLS naar Hoofddorp te verplaatsen. Uiteraard is het personeel niet voor, maar ik zie het als een kwestie van tijd. Pure kwestie van kostenbesparing, uiteraard vindt een Canadees bedrijf het raar om 3 vestigingen binnen 300 kilometer van elkaar te hebben.
 
Ik zie het verband ook totaal niet tussen NLS Hoofddorp en betere kansen bij Trans en KLM. Maargoed, je zit misschien iets dichter bij het vuur in Hoofddorp en je loopt veel HV'ers tegen het lijf.

Overigens is die NLC opleiding voor stewardess ook de meest overbodige opleiding ooit...
 
ben laatst wezen kijken daar bij cae in Maastricht. Op 8 februari stonden er nog maar 2 simulatoren.

Ik ga de 22ste beginnen bij de NLS dus ik vind het wel jammer. Het is een beetje een trieste bedoeling... Vliegtuigen naar Portugal en simulatoren naar overal behalve Maastricht.

boehoehoe het leven is niet eerlijk
 
He Bounty, dus je bent dus wel een insider!!! de laatste groep was heel erg zwaak maar woensdag waren een paar mooie dames van Arke bij ons, volgens mij voor CRM, weet ik niet zeker.

Iz, de NLC opleiding is niet bij ons. Bij CAE krijgen de stewardessen uit Kasachstan Flight Safety. Soms zitten een paar mooie meiden in de groepen maar in de laatste tijd...

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoelde

AAE is 49% eigendom van TAP en de andere 51% van CAE. Ik volg de opleiding via AAE maar ik heb ervoor gekozen de theorie te volgen bij CAE Hoofddorp in verband met werk en dan pas de praktijk in Evora. Met de verhuizing van Beek (praktijk gedeelte) naar Portugal het enige verschil tussen beide opleidingen was de theorie, en nu, met dit mogelijk verhuizing naar Hoofddorp komt dit verschil te vervallen. Of dit effect zal hebben weet ik niet, ik ben nog niet aan toe (long way to go yet) maar ik hoop van wel.

Gr. E.
 
Brasileiro said:
..de laatste groep was heel erg zwaak maar woensdag waren een paar mooie dames van Arke bij ons, volgens mij voor CRM, weet ik niet zeker..

..Bij CAE krijgen de stewardessen uit Kasachstan Flight Safety. Soms zitten een paar mooie meiden in de groepen maar in de laatste tijd..

Jij moet niet zo kieskeurig zijn, zaten hele leuke dames tussen. :grijns:
Ben benieuwd wanneer de volgende groep weer komt.

Die van Arke (ze hadden toch TUI IDs?) zagen er goed uit, alleen je merkt toch wel dat ze hier het selecteren op confectiemaat hebben laten vallen een aantal jaar geleden.

(Sorry, ik ga weer te veel offtopic.)
 
Toen ik daar klaar was waren ze de laatste Fokker aan het inpakken. Ik zag alleen de ATR en Dornier nog...


Greetz en succes aan allen,
P.
 
Brasileiro said:
Het traject is hetzelfde maar de kosten zijn ruim 36000 euros lager (inmiddels 25000).

Beste Brasileiro,

Vergeet niet dat het verschil o.a. omvat:
- verblijfskosten (ook als 8 maanden opeens 10-11 maanden wordt);
- reiskosten (enkele keren heen en weer vliegen Brussel-Lisboa);
- MCC op een Full Flight Simulator i.p.v. een FNPT 2 simulator.

Als je alles op de euro nauwkeurig zou gaan berekenen, kom je tot de conclusie dat het verschil minimaal is. Daarbij heeft de NLS (zoals je zelf al zei) al een gevestigde naam en is de AAE en het Hoofddorp-AAE traject vrij recent.

Mvg,
Marshall
 
Hey Marchal,

Ik ben destijds naar PT gegaan om de stad te verkennen en een analize te maken van de benodigd onkosten. Ik heb ook gesproken met andere airworkers die hetzelfde traject hebben afgelegd en ze kwamen met dezelfde conclusie.


Gr. E.
 
Pepe Hotel said:
Toen ik daar klaar was waren ze de laatste Fokker aan het inpakken. Ik zag alleen de ATR en Dornier nog...


Greetz en succes aan allen,
P.
:1855: Ik moet morgen en overmorgen de F50 sim nog in in MST. Volgens m'n werkgever staat ie er toch echt nog wel... Was het niet de F27 die ze aan het inpakken waren?

Ik zal zondag wel ff en update van de situatie posten ;)

grtz, GP
 
Rubenski zei het al. Alleen de F50 nachtsim staat er nog. Als het goed is is deze volgende week ook weg en dan is het gedaan met CAE MST...
 
Is het nu echt gedaan met CAE MST.....?

en de nederlandse luchtvaartschool dan?.......die blijft dus voorlopig?!........is toch allemaal CAE.
 
Back
Top