Cabin crew

Future Pilot

New member
Hallo forumleden,

Deze vraag is een beetje misplaatst hier op het forum, maar ik zou niet weten waar ik hem anders zo even kon stellen.

Ik vroeg mijn eigen af waarom er een lengte limiet is voor cabin crew van 1,90m, dat terwijl voor vliegers de maximumlengte 2,03m is.

Waar heeft dit verschil mee te maken?
 
Ik kan me zo voorstellen dat de lengte van cabin crew bepaald wordt aan de hoogte van de cabine. Terwijl voor vliegers andere dingen gelden. Zoals op de juiste positie kunnen zitten tov het eye reference point en de ruimte die overblijft tussen bovenkant hoofd en overhead panel.
 
omdat cabin crew lopend en staand hun werk doen ? integenstelling tot cocpitt crew , die zitten.
Plafond bv op het upperdeck 747 in de galley is dan veel te laag en zou men gebukt 10-11 uur moeten werken en dat is niet zo gezond
 
omdat cabin crew lopend en staand hun werk doen ? integenstelling tot cocpitt crew , die zitten.
Plafond bv op het upperdeck 747 in de galley is dan veel te laag en zou men gebukt 10-11 uur moeten werken en dat is niet zo gezond

Dat zou kunnen, maar geldt dat voor alle vliegtuigen? Ik zelf zat te denken dat het misschien te intimiderend is voor passagiers als iemand van langer dan 1.90m naast hen staat. Dan zouden ze zo op moeten kijken vanuit hun stoel. Alleen wie weet is dat iets tegen vervelende passagiers? :D
 
Dat moet je van airline tot airline uitzoeken. De meeste maatschappijen hebben hun aannameeisen van cabin crew permanent vermeld op de website. Meen zelfs dat er voor cabine tussen man en vrouw verschillen konden zijn.
 
Back
Top