Business Class/Big Seats en lichamelijk handicap

Berven

New member
Hoi,
Ik ben lichamelijk gehandicapt, slechtlopend, en ik vind dat ik zelf meer recht op een bredere stoel in een vliegtuig heb met veel beenruimte. Maar ik ben wel bereid om bepaalde toeslagen te betalen voor Business Class of Big Seats bij Martinair of andere maatschappij afhankelijk van een vliegtuigtype. Maar ik weet dat ik ook zelf aan kan geven bij een reisbureau of bij een hotess op een vakantiebestemming, voor dat geregeld kan worden dat ik in een Big-seat-stoel kan zitten. Echter heb ik het aangegeven bij een reisbureau dat ik meer zitcomfort wil hebben op Europese of ICA-vluchten. Als ik in de toekomst ga vliegen naar verre bestemming kies ik altijd voor Martinair bij Star Class en bij Holland Exel (Comfort Class) Die zijn allemaal in een Boeing 767-300ER.

Ik heb een bepaalde vraag: kunnen gehandicapten ook recht hebben op een zitje in een Business Class of Big Seats. Ik weet dat het voor hun veel te duur is om zelf te bekostigen. Zou er in de toekomst bij een maatschappij korting in te voeren voor bepaalde gehandicapte bevolking die meer ruimte en meer zitcomfort wil? Het is wellicht bekend dat beleid gericht is op dat Business Class voor zakelijke en veeleisende passagiers is bestemd.
 
Ter uwer informatie

Ter uwer informatie

Bussines ticket betekent doorgaans meer flexibiliteit in het veranderen van je ticket. Niet gegarandeerd dat je ook een grotere stoel krijgt.

Voor mijn nieuwsgierigheid:
Waarom heb je meer ruimte nodig?
 
Antwoord Kebab

Antwoord Kebab

Nou ik heb wel meer ruimte nodig omdat ik slechtlopend met krukken, door mijn handicap, en dat is bij Business Class veel makkelijker om te lopen, zowel bij opstaan en zitten in een stoel. En als ik in het vliegtuig naar de WC moet, is de ruimte belangrijk zodat ik met stokken makkelijker kan verplaatsen. Bij Economy Class is het ruimte veel beperkter en krapper, als de mensen op een gangpad wachten om naar de WC te gaan is voor mij moeilijk om lang te staan.

Is je antwoord duidelijk beantwoord?

Berven
 
De redenen die je opgeeft gelden ook voor iemand van 2 meter of iemand van 150 kg. Dat op zich geeft geen recht op een bussiness-stoel. Maatschappijen zullen altijd proberen om je een stoel te geven met meer beenruimte maar het lijkt me moeilijk om een richtlijn op te stellen. Wanneer ben je beperkt genoeg om voorin te zitten?
 
Mijn antwoord is beantwoord. Voor mij reden genoeg om voorrang te krijgen. Maar verwacht niet dat een buss. pax stoeltje mag gaan wisselen. Money talks in deze tak. Een plaatsje op de eerste rij van economie (meestal meer ruimte en in ieder geval geen malloot die zijn stoel naar achter gooit) zou hier voor bedoeld kunnen zijn, maar idd een 2 meter + persoon zou er ook mee gebaat zijn.

Ruimte genoeg voor discussie.

(No pun intended)
 
Maar die eerste rij stoeltje is juist een emergency exit. Als je gehandicapped bent (in die zin dat je in geval van nood niet snel de exit kan openen en er snel uit kan zijn, en dat lijkt me hier het geval) dan mág je daar niet zitten... Dus die vlieger gaat niet op.
 
pax doen toch alleen (in geval van nood) die (kleine) overwing exits open, voor de rest CA's?
 
Back
Top