Brightline flight bag

Immortal

Active member
Ik ben in de markt voor een tas die ik wil gaan gebruiken voor het vliegen. Tot op heden gooide ik al mijn spullen in een rugzak, maar ik begin het nut te zien van 1 tas die je gebruikt voor het vliegen waar al je spullen in passen en die je niet de hele tijd in en uit hoeft te ruimen.

Na een speurtocht op het internet langs de gebruikelijke tassen (Jeppesen/ASA/Pilot) kwam ik deze tegen:

http://www.brightlinebags.com/

Na het youtube filmpje te hebben gezien:

http://www.brightlinebags.com/popup-youtube-video.html

Werd ik erg enthousiast!

Nu de hamvraag: Heeft er iemand ervaring met deze tas?

Of zijn er airworkers die ervaring hebben met andere tassen die ook zoveel mooie functies hebben en waar ook echt goed over na is gedacht?
1 voorwaarde is wel dat hij groot genoeg moet zijn om zoals de Brightline flight bag een groot logboek moet kunnen omsluiten en weer niet zo groot is als de Jeppesen Captain of Navigator bag.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Erg goed filmpje en genoeg zakken in die tas. Dat je hem ook nog in twee delen kan splitsen is heel handig.

Ik ben nu ook benieuwd of er mensen zijn die deze tas in gebruik hebben en wat hun ervaring is.
 
Ik heb 'm vorig jaar voor vaderdag gekregen en wil nooit meer een andere tas.
Is lekker compact in alles wat ik nodig past er in, echt super en ook nog een zeer degelijke kwaliteit.

leon.
 
Dat is dus inderdaad waar ik ook al een tijdje ongeveer naar op zoek ben. Die tassen zijn zeker weer niet in Nederland te krijgen?
 
Ha, dat wordt dan binnenkort een keer een uitstapje naar Lelystad. Ik wilde zowiezo nog een keer daar langs gaan, al was het alleen maar om een beetje rond te kijken. Nu er nog een echte reden bij gevonden ook.
 
Ha, dat wordt dan binnenkort een keer een uitstapje naar Lelystad. Ik wilde zowiezo nog een keer daar langs gaan, al was het alleen maar om een beetje rond te kijken. Nu er nog een echte reden bij gevonden ook.

Keertje EDLS-EHLE? Ik heb ook nog een boodschappenlijstje.
 
Ik heb em ook van de pilotshop. Tas is ideaal!
Tip: Meteen zaklap, brandstoftester met schroevendraaien meebestellen. Ben je meteen compleet.
 
Deze gaat elke dag mee in de Boeing (ook zonder wieltjes verkrijgbaar). Is er niet voor gemaakt, maar wel erg handig. Kost nog geen 100 euro. Meerdere mappen van A4 formaat passen erin. Sleutels, pennen, rekenmachines, kaarten, headsets en... Lunch!

Een Maglite mag niet meer kosten dan 3 tientjes.
 
Een collega heeft by sporty`s pilots (http://sportys.com/pilotshop/product/11877) de VFR-bag bestelt voor 50 USD!!!
Als hij deze in handen heeft en hij bevalt mij ook dan ga ik deze binnen kort ook bestellen.
Als er nu meerdere mensen zyn die deze Flightbag willen bestellen kunnen wij natuurlijk eens polsen of we groeps-korting kunnen krijgen! :biertje: ...

Happy landings:rt:
 
Keertje EDLS-EHLE? Ik heb ook nog een boodschappenlijstje.

Hmm, 200 km naar EDLS met de voiture of 75 km naar EHLE... Ik geloof dat ik het wel weet, dat wordt 200 km naar EDLS ;).

Zullen we dan maar EDLS - Dankern - Hoogeveen - EHLE doen? (Dan kunnen we het zonder vluchtplan af :angel:)

@WFM: Wellicht toch niet helemaal handig voor als je "iets" kleiner vliegt dan de 747. (Kan je een Como Icarus C42 niet in de cockpit van een 747 parkeren dan?)

@surfrules: Ik heb ook al naar dat soort dingen zitten kijken, maar volgens mij is deze weer een flink stuk groter dan de tas die immortal voorstelt.
 
Valt wel mee, de Brightline bag is: 13" hoog x 10" breed x 9" diep (inch)
De Sportys tas is maar iets groter: 10" hoog x 15" breed x 9" diep (inch)

@surfrules, Alhoewel die een stuk goedkoper is ga ik toch voor de Brightline bag. Die heeft zoveel handige functies en vakjes. :cool:

@ wfm, dat is niet helemaal wat ik zoek, maar voor in een jet lijkt me zoiets wel compact als alles daarin past.
 
Positieve ervaring met tas

Positieve ervaring met tas

Ik ben in de markt voor een tas die ik wil gaan gebruiken voor het vliegen. Tot op heden gooide ik al mijn spullen in een rugzak, maar ik begin het nut te zien van 1 tas die je gebruikt voor het vliegen waar al je spullen in passen en die je niet de hele tijd in en uit hoeft te ruimen.

Na een speurtocht op het internet langs de gebruikelijke tassen (Jeppesen/ASA/Pilot) kwam ik deze tegen:

http://www.brightlinebags.com/

Na het youtube filmpje te hebben gezien:

http://www.brightlinebags.com/popup-youtube-video.html

Werd ik erg enthousiast!

Nu de hamvraag: Heeft er iemand ervaring met deze tas?

Of zijn er airworkers die ervaring hebben met andere tassen die ook zoveel mooie functies hebben en waar ook echt goed over na is gedacht?
1 voorwaarde is wel dat hij groot genoeg moet zijn om zoals de Brightline flight bag een groot logboek moet kunnen omsluiten en weer niet zo groot is als de Jeppesen Captain of Navigator bag.

Alvast bedankt voor de reacties!

Hallo,

Mijn ervaringen zijn goed. Gebruik hem nu een aantal maanden en zeker geen spijt. Je kan en groot vak los ritsen zodat je voor vluchten met minder kaarten en dergelijke een kleinere tas kan meenemen.

Ik vind het in ieder geval een aanrader.

Succes.
 
Ook met ego optie zodat iedereen kan zien dat je piloot bent :

9291.jpg
 
Wat ik bedoel is dat het niet duur hoeft te worden. Alles waar luchtvaart opgeplakt zit wordt 50% duurder.

Verder moet een ieder natuurlijk gewoon kopen wat bij hem/haar past, waar jij blij van wordt. Mijn eerste headset nam (en bewaar ik nog steeds) in een cameratas (ik bedoel maar).



nb. In de Cessna 150 had ik meer bergplaats achter m'n stoel dan dat ik nu heb in de 737.
 
Dankern Hoogeveen of Dankern Stadskanaal (ik vergeet altijd welke) is een oversteek die je zonder vluchtplan mag maken. Vroeger bestand die regeling ook voor Stadtlohn - Teuge, maar voor die laatste twee is die regeling een jaar of twee, drie geleden vervallen.
 
Back
Top