Bose ProFlight 2 Kraakgeluiden

V1Rotate

Well-known member
Hallo mensen,

Sinds 1.5 jaar heb ik de Bose ProFlight 2 Headset.

Ik had nooit een knappe headset dus gunde mijzelf vorig jaar een Bose PF2 headset. 1000 eu en dan zou het goed moeten wezen voor de komende vele jaren.

Niets is minderwaar.
Na een paar maanden ontstonden er kraak en ruisgeluiden tijdens interphone tijdens de vlucht. Dit was NIET uit te staan. Dus heb toen mijn headset teruggestuurd voor reparatie.
Twee weken later kreeg ik de headset weer terug.

Toen ging het een paar maanden goed en toen kwam dat geluid weer terug.

Toen weer teruggestuurd.

Kreeg headset weer terug. Eerste beste vlucht. Zelfde probleem.
Het zit waarschijnlijk in de stekker van de microfoon, want na gefriemel houdt het meestal even op voor een paar minuten, maar heel eerlijk, dit is NIET acceptabel. Het is een hoop geld voor zo een headset.

Ik ben helemaal klaar met Bose en zn WAARDELOZE service en zn waardeloze product.

Ik moet nog ruim 26 jaar vliegen en dus is bescherming van mn oren zeer belangerijk.

Iemand anders hier ook dezelfde problemen ondervonden?
 
Last edited:
Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring met Bose. Tijdens het instappen voor een hoogvliegersvlucht ging de moeder die achterin mee vloog op de ingeplugde stekker van mijn Bose headset staan. Die brak af en deed het dus niet meer. Opgestuurd ter reparatie en uitgelegd wat er gebeurd was. Ik had gehoord dat dat een dure reparatie zou worden, maar ze lieten het onder de garantie vallen. Helemaal gratis perfect hersteld.
 
Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring met Bose. Tijdens het instappen voor een hoogvliegersvlucht ging de moeder die achterin mee vloog op de ingeplugde stekker van mijn Bose headset staan. Die brak af en deed het dus niet meer. Opgestuurd ter reparatie en uitgelegd wat er gebeurd was. Ik had gehoord dat dat een dure reparatie zou worden, maar ze lieten het onder de garantie vallen. Helemaal gratis perfect hersteld.
Bij mij staat in reparatie rapport alleen hardware/software, en probleem blijft zelfde. Ben er wel klaar mee. Zover zelfs dat ik dat ding eigenlijk in de prullenbak wil gooien. Wat een ramp en de service is om te janken.
 
Heb zelf geen Bose, wel een vraag voor je.
Gaat een beetje te ver om 17 dagen twee headsets mee te slepen maar als jij problemen hebt wat voor headset gebruikt de andere piloot?
Bij ons vliegen ze met van alles inclusief non-TSO Chinese knock-off en dat kan wel eens interferentie geven.
Just an idea…
Wel droevig van Bose trouwens.
Kan je ‘m inruilen voor een nieuwe bij een pilot shop ergens? Kan altijd zijn dat je het maandagochtend modelletje hebt.
 
Heb zelf geen Bose, wel een vraag voor je.
Gaat een beetje te ver om 17 dagen twee headsets mee te slepen maar als jij problemen hebt wat voor headset gebruikt de andere piloot?
Bij ons vliegen ze met van alles inclusief non-TSO Chinese knock-off en dat kan wel eens interferentie geven.
Just an idea…
Wel droevig van Bose trouwens.
Kan je ‘m inruilen voor een nieuwe bij een pilot shop ergens? Kan altijd zijn dat je het maandagochtend modelletje hebt.
Bij ons hebben we collegas met verschillende headsets.

Diegene die geen eigen headset hebben vliegen met die waardeloze Telexjes die we aan boord hebben.

Maakt geen verschil.

Feit is dat ik echt klaar ben met mn Maandag morgen headset.
 
Heb zelf jarenlang met de Telex 850 + ear plugs gevlogen maar ga over naar de Clarity Aloft Pro+


CA-PROPLUS.jpg
 
Zelf heb ik ook de Bose ProFlight 2.
Ik had hetzelfde probleem een kleine 2 jaar terug. Headset opgestuurd en werd onder garantie gerepareerd.
In mijn geval bleek het een kabelbreuk te zijn. Die hebben ze toen vervangen. Ik heb van collega’s begrepen dat dit een bekend probleem is.
Ik zorg nu dat ik het zware gedeelte ophang met de bijgeleverde lus. Dit voorkomt dat er druk op de kabel staat.
Sinds de reparatie heb ik geen problemen meer gehad.

IMG_1456.jpeg
 
Zelf heb ik ook de Bose ProFlight 2.
Ik had hetzelfde probleem een kleine 2 jaar terug. Headset opgestuurd en werd onder garantie gerepareerd.
In mijn geval bleek het een kabelbreuk te zijn. Die hebben ze toen vervangen. Ik heb van collega’s begrepen dat dit een bekend probleem is.
Ik zorg nu dat ik het zware gedeelte ophang met de bijgeleverde lus. Dit voorkomt dat er druk op de kabel staat.
Sinds de reparatie heb ik geen problemen meer gehad.

View attachment 651
Ja goed 1 keer dat probleem, ja kan gebeuren, maar nu al voor derde keer. Na de reparatie heeft hij het niet 1 keer goed gedaan. Was meteen het zelfde probleem weer aanwezig.

Ik hang altijd het zware gedeelte zo dat het niet te veel trekt aan de stekkers. Dat helpt echter niet. Zelfde probleem komt dan weer terug. Is aboluut niet uit te staan.

Drama.

Ik ga nu Bose contacteren en eisen dat ik een geheel nieuwe headset krijg. Want kan nog wel 1 keer opsturen, naar ze vervangen de kabel toch niet. Ik had ze laatste keer nog specifiek een beschrijving erbij gedaan in de doos dat ik geen software update accepteer en heb duidelijk uitgelegd hoe en onder welke omstandigheden het probleem ontstaat.

Kreeg de headset terug en er is gewoon letterlijk NIETS mee gedaan. Dat voelt echt aan als dikke middelvinger in mijn gezicht. Service NUL.
 
Dat is inderdaad erg teleurstellend. Ik kan je frustratie goed begrijpen.
Bij mij werd het probleem meteen grondig aangepakt en alles vanaf de headset werd vervangen. (zelfs de oordopjes)
Dat was wel bij een service point in Dubai. Mijn vermoeden is dat ze in NL misschien toch wat gieriger zijn als het om reparatie gaat?

Na de 3e keer Ik zou ik zelf inderdaad ook eisen dat de headset volledig vervangen wordt.
Het is geen goedkope headset, daar hoort ook een goede kantenservice bij te zitten.
Veel bedriven zijn ook gevoelig voor negatieve reviews. Dus misschien dat klagen op hun social media een optie is?
 
Dat was wel bij een service point in Dubai. Mijn vermoeden is dat ze in NL misschien toch wat gieriger zijn als het om reparatie gaat?

Het Europese servicepunt zit in België. En bij mij waren ze uiterst soepel. Stekker kapot omdat iemand er op was gaan staan viel onder garantie. Hele kabel gratis vervangen.
 
Het Europese servicepunt zit in België. En bij mij waren ze uiterst soepel. Stekker kapot omdat iemand er op was gaan staan viel onder garantie. Hele kabel gratis vervangen.
Nou dan lijkt het of ik wederom hier ook pech heb. Want letterlijk volgens mij NIETS vervangen. Anders kan ik het niet verklaren dat ik elke keer exact hetzelfde probleem heb.
 
Een andere verklaring zou kunnen zijn dat ze hem helemaal doortesten en geen probleem kunnen ontdekken. Dan gaan ze niks vervangen. Dat zou het geval kunnen zijn als het probleem in de aansluiting in het vliegtuig zit of in de manier waarop de kabel hangt tijdens de vlucht. Het zou wel netjes zijn geweest als ze dat dan even hadden verteld, dan kun je verder zoeken waar het probleem zit. Nu laten ze je ernaar raden.
 
Een andere verklaring zou kunnen zijn dat ze hem helemaal doortesten en geen probleem kunnen ontdekken. Dan gaan ze niks vervangen. Dat zou het geval kunnen zijn als het probleem in de aansluiting in het vliegtuig zit of in de manier waarop de kabel hangt tijdens de vlucht. Het zou wel netjes zijn geweest als ze dat dan even hadden verteld, dan kun je verder zoeken waar het probleem zit. Nu laten ze je ernaar raden.
In ELKE kist is het probleem hetzelfde.

Andere collegas met zelfde headset hebben dat niet.

Het probleem ligt in de Kabel en Stekker. Er is GEEN andere verklaring voor.

Dit wat ze nu doen is een Spit in the face van joh.. even testen als of.. nee meneer geen probleem. Er is WEL een probleem. Mn collegas naast mij worden er ook gestoord van.
 
Dan zou ik iets verkopen met gebreken en dan kan ik weer aangeklaagd worden voor verkoop van product net gebreken. Anders had ik dat wel gedaan, maar ga mijzelf niet in de problemen gooien 😉
Verkopen/inruilen bij een Bose dealer of pilot shop voor een jaartje nieuwer model
.
 
Back
Top