flyingviking
Member
Qatar Airways heeft een boete van de FAA gekregen in verband met "vliegen over verboden gebied".
Uit het artiekel blijkt dat de FAA de boete oplegt in verband met het vliegen door luchtruim dat door de FAA tot verboden gebied voor maatschappijen uit de USA was verklaard.
Door de codeshare met American Airlines wordt de vlucht als een vlucht uitgevoerd door een Amerikaanse airline gezien.
Weet iemand of dat in Europa ook zo is?
Vliegt KLM, in geval vluchten in codeshare met DL, om gebieden heen die door de Amerikanen als "verboden gebied" zijn verklaard? En zo ja, geldt dat dan ook andersom? Stel een vlietuig van Delta (met KLM codeshare) vliegt over een gebied dat door ILT/Nederland/EU is verboden voor Nederlandse /Europese airlines en krijgt een boete vanuit Europa in verband met vliegen boven verboden gebied vanwege de codeshare?
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/qatar-airways-beboet-wegens-vliegen-door-verboden-luchtruim
Uit het artiekel blijkt dat de FAA de boete oplegt in verband met het vliegen door luchtruim dat door de FAA tot verboden gebied voor maatschappijen uit de USA was verklaard.
Door de codeshare met American Airlines wordt de vlucht als een vlucht uitgevoerd door een Amerikaanse airline gezien.
Weet iemand of dat in Europa ook zo is?
Vliegt KLM, in geval vluchten in codeshare met DL, om gebieden heen die door de Amerikanen als "verboden gebied" zijn verklaard? En zo ja, geldt dat dan ook andersom? Stel een vlietuig van Delta (met KLM codeshare) vliegt over een gebied dat door ILT/Nederland/EU is verboden voor Nederlandse /Europese airlines en krijgt een boete vanuit Europa in verband met vliegen boven verboden gebied vanwege de codeshare?
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/qatar-airways-beboet-wegens-vliegen-door-verboden-luchtruim