Bijna duizend piloten United Airlines verplicht naar huis

The Flyer

New member
Bijna duizend piloten United Airlines verplicht naar huis

24-06-2008

CHICAGO - Ongeveer 950 piloten van United Airlines moeten rekenen op een brief waarin staat dat ze voorlopig niet meer aan de slag kunnen. Dat heeft United maandag (23 juni) bekendgemaakt, zo melden Amerikaanse media. De luchtvaartindustrie in de Verenigde Staten verkeert opnieuw in financieel zwaar weer en praktisch alle grote maatschappijen hebben aangekondigd te gaan snijden in het netwerk en de vloot, en daarmee ook in het personeelsbestand.

De 950 piloten die gedwongen moeten vertrekken komen bovenop de ontslagen die United Airlines vorige week al aankondigde. Toen liet het bedrijf weten zo’n 1600 betaalde banen te gaan schrappen.

United wil in het vierde kwartaal op de binnenlandse markt veertien procent minder stoelen aanbieden dan in hetzelfde kwartaal van 2007. Ongeveer honderd vliegtuigen, waaronder vooral de oudere Boeing 737’s, verdwijnen uit de vloot.


Weet iemand hier meer van? ik vind 950 namelijk een hele hoop.:eek!: Hebben ze bij UA ook tijdelijke contracten (bij bv regionals) die nu stop gezet worden?
 
First 100 notices to be sent in mid-July for September furloughs. 950 total furloughs, meaning 1450 notices to be sent accounting for LOA's and mil leave.

No timetable yet on when the rest of the 950 will hit the bricks.

"Furlough mitigation" talks ongoing. Absolutely no details announced.

Rumor is Skywest is going to offer the J4J deal like they did after 9/11. Apparently United wants to increase CRJ-700 by 13% to cover all of the 737's they are parking. This industry sucks, it ain't ever going to be the same.

Contracten met regionals worden niet stop gezet. 100 mainline kisten gaan eruit, dus mainline piloten ook de deur uit... CRJ's van goedkope regionals blijven de route's vrolijk overnemen.

Vraag me af of dit langzaam ook naar Europa zal overwaaien, shit going on here. Hoop het niet voor jullie. Maar het is aardig klote. 950 man van UAL. +/- 500 bij CAL. Gemini (zie metrodriver zn post in het Amerika forum) staat op het randje van de afgrond. Bijna alle LCC's hebben hun new hire classes stop gezet of zitten ook aan furloughs te denken...

NWA gaat binnenkort al haar MD80's in de zandbak parkeren. Frontier heeft salary verlagingen doorgevoerd bij haar piloten groep.

Jaar terug legden ze met 1000 TT de rode loper voor je uit bij de meeste regionals... Nu zul je een goede 2000+ uur met een aardige stapel letter of recommendations moeten meenemen.

Regionals zullen blijven aannemen (maar stuk minder, en stuk langere upgrade daar capains nergens meer naartoe kunnen). Zullen heel heel weinig mainline mensen zijn die op een 1e jaars salaris CRJ willen gaan vliegen voor een regional. Ook part 135 / night freight job zullen wel beschikbaar blijven voor mensen met 1200-2000 TT daar een 51-jarige mainline furlough met 2 ex vrouwen en 3 kinderen in college echt geen chieftain meer gaat vliegen 5 legs per nacht in North Dakota. Echter zullen ook ook deze jobs meer competitive worden.

Het klote is dat hier op alle domestic routes er zoveel competitie is, dat het gewoon op dit moment overkill is. Met name in combinatie met de hoge olie prijzen. Is voor een KLM/BA/LH een stuk minder daar deze een hoop geld binnen halen op haar ICA routes.

MP las ik net heeft al een tijdje haar Europa vliegen neergelegd? Voelt Trans de hete adem in de nek van FR (Iz ?).

Boston Celtics hebben LA verslagen. Dat is goed nieuws.
FD
 
Last edited:
FD, wat is de betekenis van 'furlough'? Ik begrijp het woord, vraag me alleen af wat het in de praktijk betekent.
 
furlough = (permission for) absence from duty (esp. missionairies,civil officals, members of armed forces, living abroad) for a holiday.

Lijkt een 'verbastering' van ons 'verlof'.

FD moet maar aangeven of dit paid of unpaid furlough is.
 
Furlough

Furlough

FD, wat is de betekenis van 'furlough'? Ik begrijp het woord, vraag me alleen af wat het in de praktijk betekent.

It means you are laid off without pay. However your seniority number is protected. This means that when Pilots are needed they are recalled in order of seniority.
 
Zoals 19 het zegt, maar in praktijk betekend het dat je gewoon lekker weer ergens anders moet gaan solliciteren voor een paar jaar. Ik krijg nu rond de 20-25 resumes per dag van airline piloten die nu bij mij vracht willen komen vliegen.:naund:
 
Ik geloof dat ik maar niet moet klagen dat ik in Augustus mijn zwembad niet veel ga zien, omdat ik dan zo'n 3 weken in de initial zit voor de Global Express.
 
Back
Top