Bijklussen in de hennepteelt.....

Wiper

New member
Copiloten KLM voor hennepteelt opgepakt

door Arnold Burlage en Jouke Schaafsma


LETTELE, zaterdag
Twee copiloten van de KLM zijn op Schiphol aangehouden door de marechaussee op verdenking van brandstichting, hennepteelt en creditcardfraude.
Het duo, een 31-jarige Rotterdammer en een 32-jarige man uit Gorssel, zit al sinds maandag vast, zo maakte de politie IJsselland gisteren bekend. Het onderzoek naar de twee eerste officieren van de KLM is nog in volle gang. Ze zijn al meerdere malen verhoord. De rechter-commissaris heeft ze donderdag nog eens zeven dagen in bewaring gesteld.

Bungalow
De copiloten zouden een bungalow in Lettele aan de Cröddendijk in brand hebben gestoken nadat ze er een hennepkwekerij hadden gehouden. Ook werd er illegaal stroom afgetapt. Volgens ingewijden bij de KLM loopt er rond het duo ook nog een onderzoek naar creditcardfraude. Lopende het onderzoek zijn ze geschorst.
Het is nog de vraag of de twee gebruik maakten van hun positie als KLM-medewerker om drugs te smokkelen. „Ons onderzoek richt zich op de brandstichting en het kweken van hennep”, zegt politiewoordvoerder Wim Dierckx. „De hennepkwekerij werd pas na de brand ontdekt.”
De vliegeniers huurden de woning van een inwoner uit die plaats. „Ze zagen er keurig uit en zeiden dat ze werkten als KLM-piloot. Een van hen zei dat hij een woning zocht omdat het uit was met zijn vriendin”, zegt de eigenaar van de woning, die liever anoniem blijft. „Ik heb ze maar een paar keer gezien. Ze waarschuwden al dat ze er weinig zouden zijn, maar dat leek me wel logisch als ze als piloot voor de KLM werkten.”
De vrijstaande bungalow, die tegen de duizend euro huur per maand kostte, heeft zware schade opgelopen door de brand
 
Zou ik ook doen met een Franse baas. Zie het probleem niet. Hoop dat ze nog wat verkocht hebben voordat de tent in de fik stond :grijns:
 
Alweer. Vorig jaar is er ook al een Co ontslagen wegens hennep teelt en creditcard fraude.
(Niet degene waar Diana het over heeft.)
 
Zijn deze co's (of in ieder geval 1) niet naar Ryanair gegaan ? En daar vervolgens ingehaald door de geruchten uit NL,.... Wat er daarna gebeurt is weet ik niet......

Overigens komt "burlage" ( de kenner :stapelge: ) wel weer aardig op tijd met dit verhaal, slechts een jaartje te laat.....
 
Een is naar Ryanair gegaan en vervolgens, na een onderzoek naar de gebeurtenissen, ontslagen. Hij had overigens ook op zijn CV nogal gelogen.
Zou ook gaan bijklussen als ik van een KLM salaris moest leven.:p:
 
Heb zijn naam (niet diegene uit het artikel van Diane) al een paar keer horen opduiken bij RYR collega's. Wel grappig om te horen welke 'alibi's' hij elke keer gebruikte, want iedereen wilde natuurlijk van hem weten waarom hij een goede baan als co 73 bij KLM inruilde voor een baan bij RYR. :grijns: :grijns: :grijns: (no offence btw)

De laatste persoon die ik sprak vertelde mij dat hij schijnbaar in het Midden Oosten zijn heil aan het zoeken is, want hij was ontslagen bij RYR. Naar eigen zeggen omdat hij als contracter wilde blijven werken en een vast contract had geweigerd...

PS
Artikel in telegraaf is al een jaar oud (april 2005)
 
De verwarring komt door mij: ik heb het nieuwe bericht over de vrijspraak en het diep trieste verhaal van de co-piloot in het één jaar oude topic gezet. Alle berichten vóór dat van mij zijn dus van 2005!
 
Ik ben zelf een heel klein beetje de tijdlijn kwijt waarin dit allemaal gebeurd is, maar het zal je maar overkomen zeg. Ik bedoel als ik het zo lees (met name de citaten van de desbetreffende copiloot), dan is dit een nachtmerrie waarvan je echt hoopt wakker te worden, alleen gebeurt dat gewoon niet.
Ik hoop voor hem dat hij nog gerechtigheid krijgt.
 
Waarom triest?

Ze wisten waar ze mee bezig waren, hebben moedwillig een bungalow in de brand gestoken, gefraudeerd met creditcards en vertel me niet dat ze dit deden omdat ze in financiele problemen zaten.... (mits de feiten ook juist zijn)

Al ben ik het absoluut niet eens met het drugsbeleid, ze wisten prima wat ze deden en wat de gevolgen waren...
 
Last edited:
Begreep ik nu niet uit het verhaal dat ze het hadden onder verhuurd? Dus dat het eigenlijk duidelijk was dat ze er nietd mee te maken hadden?
Dat de bewuste co daarom vrij was gesproken, maar dat het leed toen al geschied was?
 
superpilut said:
Begreep ik nu niet uit het verhaal dat ze het hadden onder verhuurd? Dus dat het eigenlijk duidelijk was dat ze er nietd mee te maken hadden?
Dat de bewuste co daarom vrij was gesproken, maar dat het leed toen al geschied was?

Da's volgens mij een andere zaak, als ik de posts van Diane lees.

Voor hem in- en intriest, maar mocht dit inderdaad een andere zaak zijn (Ik ken Lettele wel, maar wist niet dat daar het hennep hoofdkwartier lag, twee gevallen in hetzelfde gehucht), en deze twee jongens uit de originele post zijn schuldig, dan heb ik daar geen medelijden mee...
 
180backtrack,

het is meer dat Ryanair weigerde hem ook nog maar welk soort contract dan ook te geven. ;)

De persoon in kwestie had idd gelogen over nogal wat dingen tegen Ryanair. Maar de waarheid kwam al vrij snel boven tafel bij Ryanair en toen hebben ze hem, na enige verificatie in Nederland, direct de laan uit gestuurd. Moet zeggen dat hij vanaf het eerste moment al een 'apart' persoon was die zich zeer graag provoserend gedroeg.

Ch
 
Back
Top