Bij landmacht nog soliciteren voor klu ?

Huskyboy

New member
Hallo,

Ik heb po-1 op een haar na niet gehaald (zie SVZ).
Nu wil ik graag toch bij defensie gaan werken/studeren.
Ben op dit moment bezig met een hbo studie, maar merk dat het achter een bureau (stil)zitten totaal niks voor mij is. Of ik ben een duracel konijn met teveel energy drink of ik val in slaap:D (op school tijdens colleges en lab-uren)
Ik zie mezelf dus ook niet binnen nu en 8 jaar van 9-17u achter een bureau te werken (waar mijn huidige studie wel naartoe gaat)...

Nu kan ik met mijn huidige diploma, HAVO het KOO-traject volgen (wat volgens mij de vliegers ook doen) of misschien als ik mijn P. weet te halen de lange weg via NLDA te volgen.

Nu is mijn vraag, kan ik, als ik eenmaal bezig ben bij de landmacht (pak m beet 1,5 jaar) nog soliciteren voor de functie van vlieger bij de klu, en zo ja,
hoe gaat dat in zijn werk, aangezien ik dan zoiezo koo heb afgerond (als het goed gaat:D)

Alvast bedankt voor de moeite :)

Husky out
 
hoi hoi,
Volgens mij niet. Want je tekent voor 4 jaar (zo snel uit m'n hoofd) en je kan niet als een profvoetballer ff switchen... Maar weet ik echt niet zeker, dus pin me er niet op vast.
 
Beste Husky,

Dit kan wel alleen moet je dan een Rekest indienen dat goedgekeurd moet worden door meerdere partijen, jouw (dan) huidige onderdeel moet je kunnen missen en de Luchtmacht moet je de kans willen geven. Het willen switchen tussen wapen/dienstvak en onderdeel gebeurd af en toe, het wordt alleen niet altijd goedgekeurd en daar moet je je dan bij neerleggen.

Groeten
 
Beste Husky,

Dit kan wel alleen moet je dan een Rekest indienen dat goedgekeurd moet worden door meerdere partijen, jouw (dan) huidige onderdeel moet je kunnen missen en de Luchtmacht moet je de kans willen geven. Het willen switchen tussen wapen/dienstvak en onderdeel gebeurd af en toe, het wordt alleen niet altijd goedgekeurd en daar moet je je dan bij neerleggen.

Groeten


Thnx Gaara;)

Nog een vraagje; maakt het dan nog uit wat voor onderdeel je kiest bij de landmacht (bijv. luchtmobiel) zodat de kans 'groter' is dat je wel over mag schakelen, of geld dat niet ?

Zit er sterk aan te denken om eerst gewoon naar de kma te gaan en pas over een jaar (of 2 jaar) weer po-1 te doen (ben pas 19 :) )

husky out
 
onderdeel maakt helemaal niet uit. Je moet gewoon kijken wat je zelf wil. Ik zou je zelfs aanraden niet eens bij de KL te gaan, maar gewoon te kijken voor een functie bij de KLu, zijn genoeg functies die leuk zijn! maar je moet wel echt doen wat je zelf wil! stel het lukt niet, kan je altijd nog wat anders doen.

en qua leeftijd; ik ben ook 19 jaar, en ik geniet hier heerlijk op de KMA, en ben maar wat blij dat ik die vliegerkeuring 'jong' heb gehaald. ben hier ook één van de jongeren, en je hebt gigantisch voordeel, mocht de KMA ook niet bevallen kan je altijd nog wat anders doen.

de groeten!
 
onderdeel maakt helemaal niet uit. Je moet gewoon kijken wat je zelf wil. Ik zou je zelfs aanraden niet eens bij de KL te gaan, maar gewoon te kijken voor een functie bij de KLu, zijn genoeg functies die leuk zijn! maar je moet wel echt doen wat je zelf wil! stel het lukt niet, kan je altijd nog wat anders doen.

en qua leeftijd; ik ben ook 19 jaar, en ik geniet hier heerlijk op de KMA, en ben maar wat blij dat ik die vliegerkeuring 'jong' heb gehaald. ben hier ook één van de jongeren, en je hebt gigantisch voordeel, mocht de KMA ook niet bevallen kan je altijd nog wat anders doen.

de groeten!

:eek:fftopic:
Jij bent toch niet dé -IBP-koning- Nick? - haha.

Over nog solliciteren. Vanuit een kort-model functie bij de KL is het waarschijnlijk moeilijk nog te switchen. Want ook bij de KL willen ze je niet weg hebben als je al een VTO gedaan hebt.

Over het algemeen kan het wel.. sterker nog: een topman van de Klu is ooit als zandhaas begonnen!
 
:eek:fftopic:
Jij bent toch niet dé -IBP-koning- Nick? - haha.

Over nog solliciteren. Vanuit een kort-model functie bij de KL is het waarschijnlijk moeilijk nog te switchen. Want ook bij de KL willen ze je niet weg hebben als je al een VTO gedaan hebt.

Over het algemeen kan het wel.. sterker nog: een topman van de Klu is ooit als zandhaas begonnen!


uitkijken jij flapdrol, niks IBP :p vanavond wel carnaval of ga je drukken?
 
:eek:fftopic:
Jij bent toch niet dé -IBP-koning- Nick? - haha.

Over nog solliciteren. Vanuit een kort-model functie bij de KL is het waarschijnlijk moeilijk nog te switchen. Want ook bij de KL willen ze je niet weg hebben als je al een VTO gedaan hebt.

Over het algemeen kan het wel.. sterker nog: een topman van de Klu is ooit als zandhaas begonnen!

Thnx!

Ik ga binnekort meelopen met de luchtmobiele brigade, kijken of dat wat is.
Als dat mij goed bevalt soliciteer ik waarschijnlijk gelijk voor KOO-infanterie en via die manier instromen bij LMB.

offtopic: weet iemand waar ik de precieze medische eisen voor soldaat bij de landmacht kan vinden. Ik kan nergens een lijst vinden met eisen, wel wat ze ongeveer gaan onderzoeken, maar niet wat bijv. min of max is.
En dan met name voor de ogen (ben brildragend ;) ) etc etc.

Thnx anyway

Husky out
 
klinkt goed husky, zoiets zie ik ook als alternatief als ik afgekeurd wordt. en dan ook idd als officier zijnde :) veel succes daar!
 
Back
Top