Big brother is watching...

Apocalypses

New member
Luchtpolitie tegen 'vliegende' kijkers marathon

LELYSTAD - De luchtpolitie wordt donderdag ingezet tegen vliegende toeschouwers van het NK Marathon schaatsen op natuurijs op de Oostvaardersplassen bij Lelystad. Daar is vliegen verboden, meldt een politiewoordvoerder.


De luchtpolitie surveilleert extra, omdat zij vliegtuigjes verwacht om goed zicht te hebben op de schaatsers in het uitgestrekte natuurgebied. Betrapte piloten kunnen op een hoge boete rekenen.

...aldus de Telegraaf.

Maar nu lees ik toch echt dit in de VFR gids:

Flying over these areas at altitudes below 1000 ft may constitute a high risk to aircraft because of birds flying between their feeding and roosting places. Pilots are therefore strongly advised not to cross these areas below 1000 ft AMSL.
 
Last edited:
Misschien dat er morgen nog een NOTAM uitgeschreven wordt?!? Net even gekeken maar er is niets dat je verbiedt daar te vliegen.
 
Balen, ga morgen die kant op (naar EHLE) en was inderdaad van plan om een aantal fotootjes te gaan maken. Morgen misschien maar FIO Ams even bellen, en de Notams checken natuurlijk!
 
Hmm is dit niet een beetje telegraafonzin? Wat moet je doen dan? 360s blijven draaien om de nr 1 bij te houden?:passed:

Als er niets in de notams komt te staan, is er dus niets aan de hand!


Commander
 
En zie daar...

B0006/09 - DURING UDP PILOTS ARE REQUESTED TO REMAIN CLEAR OF
BIRD SANCTUARY AREA ZUIDELIJK FLEVOLAND NOORD
( OOSTVAARDERSPLASSEN ).
DISTORTION OF WILDLIFE MUST BE PREVENTED AT ALL TIMES.
REF AIP NETHERLANDS ENR 5.6 AND CHART ENR 6-5-3.S. SFC - 1000FT AMSL, 08 JAN
09:27 2009 UNTIL 22 JAN 16:24 2009. CREATED: 08 JAN 09:37 2009
 
Sinds wanneer vallen de schaatsers onder wildlife :grijns:
 
Beste medevliegers,

Gelukkig voor alle partijen heeft moedertje natuur al ingegerepen. Hoe het precies boven de oostvaardersplassen is weet ik niet maar het zichtplaatje van het KNMI laat in die regio een zicht zien van minder dan 250m --> Ergo vliegen is er (VFR) niet bij en foto's schieten kun je sowieso vergeten.

(Cynic on) Ik ben wel benieuwd hoe de politie op de grond gaat optreden tegen mensen die "wildlife distorting" activiteiten ontplooien --> schaatsers en toeschouwers enzo... Want de impact op wildlife is natuurlijk immens, als het vanaf 1000 ft al verstorend is hoe moet dat dan wel niet zijn als die schaatsers op gelijke hoogte voorbij komen (Cynic off)
 
Last edited:
Mensen,

Wie weet of je deze schaatsmarathon ooit nog eens zou kunnen aanvoeren als verweer mocht je ooit eens een boete krijgen omdat je eroverheen gevlogen bent en men je probeert te naaien omdat er een vogel van je geschrokken is?

Ik bedoel, er zijn vandaag duizenden mensen in de Oostvaarders plassen die allemaal herrie maken, motoren, auto's, omroepers enz enz enz.

En dan kom jij er straks met je Katana of je Da40 met zo'n 40dB overheen en dan ben je ineens de grootste crimineel!

Ik ben benieuwd!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Misschien dat er morgen nog een NOTAM uitgeschreven wordt?!? Net even gekeken maar er is niets dat je verbiedt daar te vliegen.

dat klopt, maar ik denk dat de luchtvaartpolitie verwacht dat er vliegtuigen op 500ft overheen gaan cirkelen. Opzich ook niks mis mee behalve dat je niet lager dan 1000ft mag boven mensen massa's. (volgens mij is het niet echt omschreven hoeveel mensen dat zijn)

mh
 
Back
Top