Beste school ?

Pilottt

New member
Welke school vind jij het beste?

1. KLS
2. NLS
3. EPST
4. Stella

geef bij je keuze ook aan wat je motivatie is en op welke school je zit, of gezeten hebt of graag naar toe wilt!!
 
Beetje moeilijk om zo'n lijstje in elkaar te zetten omdat ik maar ervaring heb met een van deze scholen en over de andere wel iets kan gaan roepen maar dat zal niet gebaseerd zijn op feiten/ervaringen. M.a.w. pointless.

Mijn keuze is EPST op 1. Ben nu 6 maanden klaar maar kan geen slecht woord over ze zeggen. Hier en daar een klein puntje maar dat komt bij elke school voor. Goede staff, faciliteiten, begeleiding/support, oprechte mensen en een zeer goed totaal pakket. Duur opleiding was 17 maanden (incl. 1 maand vrij) en had 4 weken na krijgen van brevet mijn eerste interview. (werd ook een baan)

Succes,
 
als je het forum doorzoekt...dan denk ik dat je meeeeeeer dan genoeg informatie vind over dit onderwerp....
 
Sterker nog... als je een rel wilt op dit forum, dan ben je goed onderweg. :grijns:
 
Iedere school heeft zijn eigen identiteit, de één is gezelliger dan de ander.
Feit is dat je overal leert vliegen, soms voor iets meer geld dan bij de ander.
Je zal ook wel een baan kunnen vinden met een papiertje bij één van die scholen, echter waar is een beetje afhankelijk van welke school.

Bezoek gewoon alle open dagen/avonden dan krijg je een goede indruk !
 
Het is een willekeurige volgorde.

Het leek me gewoon leuk om de menig van andere te lezen.

Dus het is niet een totaal nutteloos topic.

Persoonlijk ga ik voor EPST, vanwege de goede contacten, baan kansen en de qualiteit van de opleiding.
 
Wat ik dan nog niet weet, is hoeveel uren je bij welke school maakt...?
Vaak is het zo dat je TT heel erg meetelt bij een maatschappij. Kan iemand daar een klein overzichtje van maken?

Justin
 
Sterker nog... als je een rel wilt op dit forum, dan ben je goed onderweg. :grijns:

En daar doelde ik dus op ;)

Maar on topic voor Pilottt: ik heb op de Dutch Flight Academy gezeten, maar zag dat deze naam niet in je lijstje stond.

Groetjes
 
Je bent de RUG vergeten... Rijks Universiteit Groningen... Daar is Wubbo Ockels begonnen, en hij heeft 't toch best wel ver (lees hoog) geschopt ;-)
 
Wat ik dan nog niet weet, is hoeveel uren je bij welke school maakt...?
Vaak is het zo dat je TT heel erg meetelt bij een maatschappij. Kan iemand daar een klein overzichtje van maken?

Justin

Misschien geeft dit wat inzicht. Ik kwam van de EPST opleiding met 145:20hr TT. 102:10 Single engine en 43:10 multi. Daarbovenop nog 103 sim uren waarvan oa. 18hr op fixed base 737NG en 20hr op een full motion B734.

En mocht je het willen weten, ik had aan het einde 266 actuele landingen achter mn naam staan. :rt:

Hoopt dat dit iemand enigzins helpt.
Succes,
 
Waarom zeggen jullie niet gewoon waar het op staat? De beste jongen wil een goede school kiezen, vertel hem dan ook gewoon dat ie gelijk naar de NLS moet gaan, rest zijn allemaal sportvliegers!:haha:
 
...voordat de pleuris uitbreekt, uiteraard was mijn vorige post niet serieus..

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Ik neem aan dat iedereen vindt dat zijn of haar school in de top 1 zou moeten omdat het zo rete gezellig is, goed, professioneel blabla..

Ik heb NLS gedaan, prima school. Geen idee hoe het nu is in H'dorp en de hele vliegfase in Evora. Leuke tijd gehad. Urenpakket stelde geen ruk voor. 145 Single Engine, 20 uur Multi Engine. MCC op een 737.

Veel te duur die opleiding! Wel elke week vlaai, dat dan weer wel...:rt:
 
Misschien geeft dit wat inzicht. Ik kwam van de EPST opleiding met 145:20hr TT. 102:10 Single engine en 43:10 multi. Daarbovenop nog 103 sim uren waarvan oa. 18hr op fixed base 737NG en 20hr op een full motion B734.

En mocht je het willen weten, ik had aan het einde 266 actuele landingen achter mn naam staan. :rt:

Hoopt dat dit iemand enigzins helpt.
Succes,

Was 150 uur niet minimum voor een CPL bij een integrated opleiding? (ja mn airlaw boek zit nog steeds in een verhuisdoos ;))
 
Was 150 uur niet minimum voor een CPL bij een integrated opleiding? (ja mn airlaw boek zit nog steeds in een verhuisdoos ;))

Kan er niet meer uren van maken helaas. Moet dat ind eens bekijken (nu te laat voor...gaap) maar zolang onze vrienden van de CAA het goed vinden ben ik blij. De landingen staan trouwens op 272.
 
Of je nou met 100, 200 of 400 uren SEP/MEP/IR/MCC/etc van school komt; je bent lowtimer!!
Je zal dan ook aan de bak moeten bij een maatschappij die lowtimers zoekt.

Pas vanaf een paar honderd uur op een zware kist (liefst op een leuk type), of vuistdiep in een paar luchtvaartbekenden zittend word je interessant voor andere veel eisender maatschappijen.
 
wie kan mij noueen beetje vertellen over EFTO?Ik heb wel een mening daarover, maar ik zal graag jullie mening daarover willen horen.

Groetjes,
Mehran.
 
Overigens is het een vage vraag om te stellen, welke school is het beste. Iedereen kan tenslotte (ook al gebeurd dat vaak niet) alleen een mening hebben over zijn eigen school.

Maar goed, je zou kunnen vragen waarom diegene die school heeft gekozen, maar niet de beste.
 
Back
Top