Besloten maken Beroepspilotenforum

Besloten maken Beroepspilotenforum


  • Total voters
    116

Flash2002

New member
Ondertussen begint het echt te gek te worden hoe mensen, die hier niets te zoeken hebben, reageren op onderwerpen waar ze duidelijk niets vanaf weten.
Het lijkt er ondertussen op dat er zelfs mensen rondlopen die alleen maar posten om anderen te stangen.

Denk dat het ondertussen weer eens tijd word voor een wachtwoordje.

Is het misschien een optie om alleen een wachtwoord te hebben voor het posten van antwoorden.
Op die manier kan wel iedereen meelezen, maar kunnen alleen beroepspiloten reageren/ nieuwe threads openen. Weet niet of dat technisch mogelijk is maar lijkt me wel een oplossing.
 
hoe wil je dat gaan controleren dan? iedereen kopie van zn passpoort met brevet op sturen?
 
Hey,

Zelf ben ik nog geen beroepspiloot, maar ik lees graag mee op het forum van de beroepspiloten omdat hier vaak veel leuke discussies gevoerd worden. Soms hebben de niet beroepspiloten wel wat nuttigs te melden, maar je mening over een situatie geven zonder enige ervaring te hebben is niet bevordelijk voor de airwork sfeer.
Daarom ben ik sindskort ook voor een slotje op het beroepspilotenforum, jammer voor als je wel wat nuttigs te melden hebt (een link met foto's en informatie over een ongeval dat net gebeurd is of iets dergelijks), maar wel goed voor mensen die posten zonder dat ze eigenlijk iets nuttigs te melden hebben.
Dat de sfeer met een mogelijk slotje maar weer snel beter mag worden.

Jammer dat het misschien zo moet gaan, maar er zijn wel meer dingen jammer.


Mvg, een nog niet beroepspiloot die zijn excuses aanbiedt voor het posten in het beroepspilotenforum.

Naud
 
Dat wachtwoord hebben we al eens gehad hier. Ik vind dat niet echt een succes.
Het is een vrij forum en dat moet ook toegankelijk kunnen zijn voor niet leden. Kom op, we zijn toch geen geheim genootschap?

Ben het eens met het punt dat er af en toe zaken tussen staan die er niet thuis horen, maar ja als ik de krant lees of TV kijk dan wordt je tegenwoordig overspoeld met onzinnige informatie, persoonlijke voorkeuren of meningsuitingen. In dat perspectief vind ik 't hier op Airwork allemaal nog wel meevallen ondanks dat 't de laatste paar x helaas weer goed scheef ging!

Just my 2cents:biertje:

P.s. er zit een knop op je TV die helpt je zo uit de puree...
 
Last edited:
Voorheen was het geen wachtwoord, maar gaf ik per deelnemer zeg maar 'toestemming' te kunnen posten in dit forum. Je merkte daar zelf niets van, ingelogd had je wel of niet die rechten. Wel moest je je bij mij aanmelden met je PBB-naam en echte naam. Dat ging ik uiteraard niet per geval controleren, maar toch werkte het. In de praktijk zie je nu ook dat mensen die zich uitgeven als 747-gezagvoerder met 10.000 uur binnen een paar posts door de mand vallen.

Het forum was gewoon zichtbaar voor iedereen, alleen niet iedereen kon posten. (edit: tekst vet gemaakt, voor alle duidelijkheid). Alles is te lezen op Airwork, voor iedereen, geregistreerd of niet. Ik houd er niet van als er dingen onzichtbaar zijn voor bepaalde groepen, al was het alleen maar omdat ik ook geen beroepspiloot ben.

Ik vind het nu lastig, want beide partijen (en Art!) hebben goede argumenten. Echter, ondanks de sticky topic en mijn regelmatig oproep tot niet posten, blijkt dat in de praktijk toch lastig. Dat ligt niet altijd aan de onwil van die deelnemers: de meesten mensen kijken bij "nieuwe berichten" en reageren op een topic, zonder dat ze merken in welk forum je eigenlijk post.
Als ik die mensen iedere keer moet aanspreken, heb ik een dagtaak aan alleen dat forum al, dus dat werkt niet. De betreffende berichten verwijderen is ook niet praktisch, ik kijk niet 24 uur per dag en voor je het weet is een thread niet logisch meer als ik bepaalde berichten verwijder.

Het kan ook zijn dat het steeds dezelfde mensen zijn, misschien moet ik daar harder tegen optreden.

En anders is het wellicht tijd voor een poll, met alleen de beroeps die mogen stemmen?
 
Serieus nu. Ik ben van mening dat het rechten systeem een goede oplossing is. Je kan iedereen het voordeel van de twijfel geven en toe laten en bij misbruik/misdragingen rechten intrekken. Niet waterdicht maar zeker beter dan die onzin met L5 weet ik veel.
 
Besloten maken Beroepspilotenforum

Heb er een poll van gemaakt, zie bovenin. De poll is 'publiek', iedereen kan zien wie wat gestemd heeft.
 
Is het misschien mogelijk om het forum 'beperkt besloten' te maken? Mensen kunnen wel meelezen, maar niet posten?

Volgens mij heb je dan het beste van twee kwaden. Je voorkomt dat de zaken uit de hand lopen en wannabe's kunnen toch meelezen.

Met dit in mijn achterhoofd, stem ik VOOR het besloten maken van dit forum.
 
wat koning lucht zegt vind ik wel een goed idee. Dit forum is namelijk erg interessant om te lezen voor mensen zoals ik. Mensen die dus beroepspiloot zijn kunnen discussieren, wij kunnen meelezen..
 
Ondertussen begint het echt te gek te worden hoe mensen, die hier niets te zoeken hebben, reageren op onderwerpen waar ze duidelijk niets vanaf weten.
Het lijkt er ondertussen op dat er zelfs mensen rondlopen die alleen maar posten om anderen te stangen.

Denk dat het ondertussen weer eens tijd word voor een wachtwoordje.

Is het misschien een optie om alleen een wachtwoord te hebben voor het posten van antwoorden.
Op die manier kan wel iedereen meelezen, maar kunnen alleen beroepspiloten reageren/ nieuwe threads openen. Weet niet of dat technisch mogelijk is maar lijkt me wel een oplossing.

Het lijkt mij een beter idee om mensen die onzinnige dingen posten beperkte rechten te geven. Zodat ze wel het recht hebben om mee te lezen, maar dat ze niets mogen posten.
 
Dat komt neer op een ban. Dat gebeurt ook met enige regelmaat, maar die mensen komen ook weer terug onder een andere naam. Ook komen er steeds weer nieuwe mensen die nog niet de mores van het board kennen. De situatie waarin we nu zitten wijzigt zich dan niet.
 
Ik ben geen beroeps, maar afentoe zit ik met verbazing achter mijn PC als ik de toon lees waarop sommige 'forummen'.

Zolang ik mee kan lezen ben ik zeker voor om het beroepsforum minder toegankelijk te maken dmv wel of geen postrecht.

En nu ga ik weer netjes langs de zijlijn staan. :biertje:
 
Ik sluit me bij Koning aan.
VLM topicje gisteren sprak weer ouderwets boekdelen.
De beste stuurlui staan aan wal en als die stuurlui dan nog ook nog niet eens een brevet blijken te hebben kan er behoorlijk wat irritatie worden gewekt. Voor je het weet wordt het hier net zo'n bashing festijn als een paar jaar geleden.
 
Heb 'nee' gestemd, omdat ik tegen een volledig besloten forum ben. Zal ook graag zien dat het onderdeel publiekelijk leesbaar is. Alleen gebrevetteerde leden zouden dan alleen postrechten moeten krijgen.

Maar volgens mij zou zoiets ook gelden voor het Piloot-in-opleiding sectie. Ook hier wordt veel gepost door jan en allemaal. Daar hebben we het 'hoe-wordt-ik-piloot' of het algemene sectie toch voor?
 
Op slot ermee!

Alleen beroepsvliegers mogen dan posten. Eventuele andere beroepsgroepen in de sector mogen van mij ook meelezen, zoals ATC-ers, Dispatchers, Loadmaster's etc. Aan de andere kant zitten die volgens mij allemaal op ATCbox.com.
 
Back
Top