Ben ik de enige die dit triest nieuws vind?

Fish

New member
Geert Wilders' PVV is in de jongste peiling van onderzoeker Maurice de Hond voor het eerst de grootste politieke partij van het land.

Het land gaat toch achteruit *zucht*
 
Het is misschien meer de vraag waaróm Wilders zoveel virituele zetels krijgt.

Mijns inziens is dit een totaal gebrek aan inzicht van de huidige regering (net zoals met Pim Fortuyn) aan wat er speelt binnen de eigen bevolking en dát vind ik het trieste. Onze overheid heeft totaal NIETS geleerd van wat er de afgelopen 10 jaar allemaal is gebeurd.

Bij het stelselmatig negeren of bagataliseren van kleine en grote problemen door de overheid zullen populistische of charismatische mensen snel veel kiezers achter zich aan krijgen die zich laten leiden door emoties en frustraties.

Dat is mijn mening, maar ik ga me verder niet in deze thread mengen aangezien dit zowiezo een erg gepolariseerde discussie gaat worden waarin niemand het eens met elkaar zal worden.
 
En omdat die vent de hele dag in het nieuws is met z'n baldadige gedrag in de UK.
 
Met die laatste opmerking van PH-JPC ben ik het wel eens. De bestuurlijke elite heeft niets willen leren van destijds en speelt elkaar nog steeds lekker het pluche balletje toe. Verder moet het 'volk' haar mond houden.
Het is niet zo gek dat Wilders zulke hoge ogen gooit.

Of ik het daar nou weer mee eens ben.............

De 'Vogelaar-aanpak' werkt ook niet en we zijn weer terug bij af met alleen politiek correcte uitspraken. Inmiddels verloedert de zorgsector door een veel te dikke laag managers, gaat ons onderwijs door met het naar de kl*ten lopen, zijn de openbare nutsbedrijven in de ramsj gegooid en worden instellingen die middeleeuwse haatkreten slaken als 'Algemeen Nut Beogend Doel' gesubsidieerd.
Samen de economische malaise is dit een levensgevaarlijke cocktail.:wegkwijt:
 
Het is toch een duidelijk signaal dat het volk het anders wil dat wat er nu in de politiek gebeurd.
Maar Den Haag doet er niets mee.

Ik denk dat bijna niemand het met Wilders eens is, maar hij zorgt voor een goed evenwicht tussen het oudbollige links en zijn (extreem) rechts. Nederland wijkt steeds meer richting links en daar is de bevolking het gewoon niet meer mee eens.

Mijn stem heeft hij ook, niet vanwege zijn ideeen of vanwege zijn politieke visie. Nee, puur omdat er dan iemand is die een goed tegenwicht is voor al het linkse gedoe. Als we dan in het midden uit kunnen komen zou het mooi zijn.
 
Ik vind het ook diep triest nieuws. Maar ik begrijp wel hoe het zo ver heeft kunnen komen. Zoals Jort Kelders tegen Vogelaar zei: 'Door politici als U móet ik wel extreem rechts stemmen.' Triest, maar waar.
 
Ik vind het ook diep triest nieuws. Maar ik begrijp wel hoe het zo ver heeft kunnen komen. Zoals Jort Kelders tegen Vogelaar zei: 'Door politici als U móet ik wel extreem rechts stemmen.' Triest, maar waar.

Deze Quote van de heer Kelder wil ik bij deze nomineren tot de Quote van de maand. Blijft heerlijk hoe hij gewoon zegt wat hij vindt. Zou wat worden als hij een partij ging beginnen.
 
Maar wat voor tegenwicht biedt de PVV nou eigenlijk? Ze saboteren liever de boel dan dat ze samen met links een middenweg bereiken, maar dat is mijn mening. Als Geerts gedachtengoed de jouwe is, prima, stem op hem. Je moet echter heel goed oppassen als je voor een partij stemt om balans te brengen in de politiek terwijl je het eigenlijk niet eens bent met hun standpunt. Voor je het weet help je ze aan een echte meerderheid (want als iedereen nou zo denkt...).
 
Hier wordt wel gesproken over een evenwicht tussen links en rechts, maar ik zie de PVV nog geen coalitie vormen:passed:
 
Hier wordt wel gesproken over een evenwicht tussen links en rechts, maar ik zie de PVV nog geen coalitie vormen:passed:

Hij hoeft ook geen coalitie te vormen maar kan wel een sterke stem in de oppositie maken. Dat geeft tegenwicht genoeg en zou volgens mij een zeer waardevolle toevoeging zijn aan het huidige politieke klimaat.
De ultralinkse (bijna communistische) kliek die sinds jaar en dag in Den Haag ons verteld wat we moeten vinden en doen blijft constant dezelfde fouten maken en zolang dat niet zal veranderen zullen er mensen als Fortuyn en Wilders op blijven staan.
Het is gewoon een simpel gevolg van het gedrag van onze eigen regering.

Overigens denk ik ook niet dat hij bij echte verkiezingen nu daadwerkelijk al die zetels zal krijgen.
Veel mensen zullen toch een beetje bang zijn dat hij in de regering zal komen, of trekken net als altijd hun keutel weer in om toch maar op die grappige Wouter Bos te stemmen met zn belastingbeloftes om die 'rijke graaiers' te straffen (veel kiezers kijken ook niet verder vooruit dan hun neus lang is).

Wilders is niet triest, verre van.
Nederland is triest.
 
Nog een reden om rechts te stemmen ( Van een populair weblog ):

Welnu, om de overheidsfinanciën op termijn weer in het gareel te krijgen, dient u de portemonnee te trekken. Langer werken scheelt 1 procent van het binnenlands product, snijden in de toch al rammelende zorg 0,5 procent. Geen woord over een mogelijke besparing op ontwikkelingshulp. Want het buitenland hoeft niet te bloeden voor een inschattingsfout van Wouter Bos. En dus blijft Nederland ook tijdens de kredietcrisis gewoon wereldkampioen ontwikkelingshulp. Is trouwens ruim 0,81 procent van het BBP, terwijl gemiddeld in de EU 0,32 procent gebruikelijk is. Zie hier Wouter, een besparing van 0,5 procent. Nee, hoeven we niks voor terug.

ontwikkelingshulp.jpg
 
Ach ik vind het niet triester dan dat uitgerekend Wouter Bos Nederlander van het jaar moest worden. :biertje:
 
Ik stel allereerst mijn vraagtekens bij dergelijke opinie-peilingen, de ene keer is het dit en de andere keer is het dat. Het strategisch aspect van dergelijke peilingen hebben verkiezingen weleens de nek omgedraaid, daar de kiezer dan besluit met strategisch inzicht te stemmen, wat dat dan ook zijn mag.
Die hele opinie-peilings-uitslag kan ook een strategische zet zijn, uitsluiten doe ik niets. Wat mij echter wel verbaasd is dat men veelvuldig spreekt over democratie.
Je moet dan overigens wel in grote lijnen hetzelfde zeggen en vinden wat de "uitvinders" van die democratie hebben bedacht. Wijk je hiervan af, dan zal men trachten je dood te zwijgen. Zo houden de democratische landen ook een oogje in het zeil bij internationale verkiezingen. Leuk om te zien wat er dan gebeurt als een zgn. niet democratische partij de overwinning (democratisch gekozen) opstrijkt.
Ben ik een Wilders-fan ? Neen, dat ben ik niet ! (Wellicht Wilders zelf ook niet). Ben van geen enkele politieke partij een fan ! (Jammer dat de boerenpartij er niet meer is:p:). Wel vind ik dat hij het recht heeft te zeggen wat hij vindt en zeker zolang anderen in dit land ook zeggen wat zij vinden. Dood-zwijgen van welke parij dan ook vind ik het vermoorden van de democratie.
 
Last edited:
Overigens denk ik ook niet dat hij bij echte verkiezingen nu daadwerkelijk al die zetels zal krijgen.
Veel mensen zullen toch een beetje bang zijn dat hij in de regering zal komen, of trekken net als altijd hun keutel weer in om toch maar op die grappige Wouter Bos te stemmen met zn belastingbeloftes om die 'rijke graaiers' te straffen (veel kiezers kijken ook niet verder vooruit dan hun neus lang is).

Ik denk ook niet dat hij zoveel stemmen/zetels zal krijgen als de poep de ventilator raakt. Het is en blijft een opiniepeiling:eek!:.
 
We moeten trouwens niet vergeten dat het een opinie van Maurice de Hond betreft. Deze man neem ik, net al Wilders overigens, al héél lang niet meer serieus.
 
Ik denk ook niet dat hij zoveel stemmen/zetels zal krijgen als de poep de ventilator raakt. Het is en blijft een opiniepeiling:eek!:.

Het zou mij niets verbazen als hem dit wel lukt. Hij weet als geen ander de aandacht op zichzelf te richten en dat levert hem stemmen op. Als hij vlak voor de verkiezingen weer een konijn zoals het UK verhaal uit de hoge hoed weet te toveren dan zou hij nog wel eens erg veel zetels kunnen krijgen.

Ik vind Wilders een erg talentvol politicus. Het is verdienste van Wilders dat er gevoelige problemen op de politieke agenda komen en op die manier heeft hij al erg veel invloed. Ik hoop dat het bij deze vorm van invloed blijft.
 
Als je boerharms heet dan ben je natuurlijk wel aan je stand verplicht om voor de Boerenpartij te zijn ;) (Als niemand 'm inkopt doe ik het wel )

Wat mij betreft zijn de wat ongenuanceerde uitspraken van Wilders niet bepaald een bijdrage aan wat dan ook, maar ik geloof ook niet dat er iemand bij gebaat is als een één of andere malloot verzint dat er een apart (moslim)vrouwenloket moet komen in Utrecht, dat 1 uur eerder sluit zodat de dames op tijd zijn om voor hun ega te koken. De kosten dezes: E 100.000! Daarnaast lijkt me dat in strijd met art. 1 van onze grondwet, te weten het gelijkheidbeginsel. Dan ben ik blij dat er toch nog iemand is die daar wat van zegt.

Dat de PVV de Antillen een roversnest noemt is ook niet een genuanceerde uitspraak, maar het heeft er wel alle schijn van dat er diverse politici daar wel op onze centjes zitten te wachten om die daarna met hun corrupte vriendjes te delen, maar als we vragen of wat er mee gebeurt zijn wij Nederlanders neo-kolonialisten.

Tenslotte hebben we dankzij Bos en cs 20.000 nieuwe Nederlanders die door de rest moet worden opgebracht. Dat is zgn. sociaal. Niet tegenover de andere 16 mio die het moeten betalen in ieder geval. Ik zou willen stellen dat men op deze wijze gewoon 20000 stemmen heeft gekocht om de PvdA-ers die naar de PVV zijn overgelopen te compenseren.

Tenslotte ik stem geen PVV en ik ben geen rechts radicaal, maar ik word wel heel moe van die malotten in Den Haag die claimen volksvertegenwoordigers te zijn! ;)
 
Last edited:
Back
Top