Belgische piloot ontslagen bij Flyair

Cb

New member
Geenstijl heeft weer een leuke:

Piloot ontslagen Flyair

Ongelofelijk als dit inderdaad de reden voor het ontslag blijkt. Dat blijkt alleen (nog) maar uit zijn verhaal, maar gezien de reputatie van de maatschappij is dat ook wel erg geloofwaardig...
(Vergeet niet op de roze woordjes te klikken voor de bronnen/links)
 
Je kan toch makkelijk op twee generatoren doorvliegen? En wat geeft een brandsoflek nou? Kan hoogstens een brandje veroorzaken, maar daar heb je dan ook weer procedures voor... (waar ze zich niet aan houden)

Ik zou zelf dus nooit met deze toko de lucht in gaan!
 
Nou, het geeft inderdaad wel te denken, want interessant wordt het pas als je 1 generator verliest en je APU het ook niet doet.
Dan heb je er dus maar 1 over.
Maar ik kan me eigenlijk niet indenken dat de checklist van de A300 zegt dat je bij verlies van 1 Gen meteen moet landen. Want als ik het goed bergrijp vonden ze die fuel-leak pas op de grond.:confused:
 
Misschien mag je wel door, alleen is het interessant om te kijken wat de MEL zegt voor dispatch voor de volgende vlucht!
 
GOOD THINKING,

Echter, was hij niet onderweg naar Turkije? Waarschijnlijk hebben ze daar wel maintenance (alhoewel) in parijs, maar waarom zou hij terugkeren voor een evt. MEL item terwijl de checklist misschien zegt dat hij door mag en dat probleem ook in turkije opgelost had kunnen worden (neem ik aan als je inbound bent).

Maar ja, als onze belgische collega geland is en er is een lek ontdekt dan bezit deze beste vriend over een geweldig onderbuik gevoel en moet iedereen hem eigenlijk dankbaar zijn toch, behalve fly air dan... of misschien ook zij wel.

Greetz,

C
 
inderdaad, mel ! Als je naar je base vliegt, prima. Als je dadelijk op een non base staat, ben je de sjaak ! dus terug.

Wat een situatie, het bedrijf dat een captain onslaat op een beslissing die hij veilig acht ????

Zou hier meer aan de hand zijn ? je zou denken van wel !
 
Niet alleen MEL item dunkt me omdat het toestel meer problemen bleek te hebben dan waar het voor terug was gekomen....

Zoals Martinair zegt: Vraag met wie u vliegt" en als dat 2 tientjes meer kost.... betalen! :eek:
 
Als de krant de waarheid spreekt (wat trouwens best uniek te noemen valt) dan is het idd bizar om iemand alleen daarom te ontslaan. Wel met de kanttekening overigens dat de beslissing naar welk vliegveld je vliegt voor een item waar je niet voor hoeft uit te wijken naar het first suitable airfield een beslissing hoort te zijn van ops ipv de vlieger. OPS/TD hebben overzicht over consequenties in het vlootplaatje en locatie van onderdelen/manpower/passagiersopvang etc. en de piloot niet. Dat Fly Air een genarator in Turkije op de plank heeft liggen is iets aannemelijker dan dat die in Parijs ligt. Dat van die fuelleak neem ik hierin niet mee, dat heeft hij ook niet kunnen doen....
 
Allemaal mee eens. Echter waarschijnlijk zien we niet alle feiten die de gezagvoerder wel overwogen heeft. Als hij het noodzakelijk acht om welke reden dan ook, well done.
 
aangezien dit op een kranten atikel gebaseerd is en dus niet alles verteld wordt heeft het weinig zin om in het hoofd van de PIC te duiken.
Ik kan niet lezen of dat het enige was dat kapot was.
Maar de betreffende capt kennende denk ik dat hij niet zomaar is terug gekeerd. Helaas dat hij zijn baan daardoor kwijt raakt.
 
Uit de comments op GS:




(...)
De piloot zit hierdoor trouwens, met zijn gezin, vast in Djerba en geraakt niet thuis (tickets kosten namelijk 1250 euro per persoon en dat heeft hij niet).


. vdm 31-08-05 @ 12:25

=============

@Vdm, hoe kom jij aan deze info? (bekende?)

Ik ben wel benieuwd wat er echt is gebeurd, want voor het uitvallen van één generator zou je niet terug te hoeven keren, maar zou je kunnen doorvliegen. Het brandstoflek vonden ze pas later las ik.


. dies 31-08-05 @ 12:48

==============

@dies,

die info staat gewoon in de krant (De Standaard) van vandaag.

Hij wist wel dat het niet dramatisch was, maar omdat net dat Franse vliegtuig was neergeklapt wou hij geen risico nemen.

Achteraf hebben de Franse autoriteiten hem nog gefeliciteerd ook.


. vdm 31-08-05 @ 14:07




:confused:
 
Ik hoop dat persoon in kwestie lid is van een vakbond. Het lijkt me dat je met de juiste juridische steun hier een goeie zaak hebt !!!

Bovendien hoop ik dat er een sponsor (krant bijv) opduikt om betreffende persoon daar weg te krijgen !!

Echt een schandalige situatie !!!
 
tickets kosten namelijk 1250 euro per persoon en dat heeft hij niet
WAT!?? 1250 per persoon. Dat hij niet meer met fly air vliegt begrijp ik, maar er moeten toch echt wel wat goedkopere enkeltjes naar huis te vinden zijn.
 
Back
Top