Ik denk als ik vandaag de dag een aspirant vlieger zou moeten adviseren op fiscaal gebied ze aanraad een KvK nummer aan te vragen om als zzp´er te starten.
Gewoon hele lening en rente etc opvoeren als kosten voor het bedrijf, dus ook nog de rente in de navolgende jaren op het krediet als negatief bedrijfsresultaat!
We zouden dan wel een hervorming in het werknemerschap moeten doorvoeren in de vliegwereld waarbij elke piloot een zzp´er is die zijn maatschappij iedere maand een rekening stuurt in plaats van in loondienst zijn. Net zoals de chirurgen doen naar de ziekenhuizen toe zeg maar... volgens mij is dan het hele verhaal financieel en fiscaal een stuk beter te behapstukken. In het ondernemerschap zitten nog een aantal leuke fiscale kortingen, zeker in de beginfase van `het bedrijf`. (moet uiteraard wel aan je ureneis van 1255 per jaar voldoen! maarja, tikt hard door als je bedrijf 24/7 bereikbaar is voor potentiele opdrachtgevers!)
Gewoon hele lening en rente etc opvoeren als kosten voor het bedrijf, dus ook nog de rente in de navolgende jaren op het krediet als negatief bedrijfsresultaat!
We zouden dan wel een hervorming in het werknemerschap moeten doorvoeren in de vliegwereld waarbij elke piloot een zzp´er is die zijn maatschappij iedere maand een rekening stuurt in plaats van in loondienst zijn. Net zoals de chirurgen doen naar de ziekenhuizen toe zeg maar... volgens mij is dan het hele verhaal financieel en fiscaal een stuk beter te behapstukken. In het ondernemerschap zitten nog een aantal leuke fiscale kortingen, zeker in de beginfase van `het bedrijf`. (moet uiteraard wel aan je ureneis van 1255 per jaar voldoen! maarja, tikt hard door als je bedrijf 24/7 bereikbaar is voor potentiele opdrachtgevers!)