Belasting teruggave

Kan iemand mij ook een adviseur aanbevelen? Ik zal even mijn zaken goed op orde moeten zetten mbt teruggave, carry back etc.
alvast bedankt!
 
Aanezien dit het belasting forum is van GB en ik al enige tijd in conclaaf ben met HMRC, kan ik het volgende mededelen...

Ik ben Non-Resident en ben zodoende (als men dat zou willen) niet belastingplichtig in de UK over de "werktijd" die ik buiten de UK doorbreng...

De regeling is als volgt:

Een internationale retour vlucht heeft standaard de volgende tijden:
- 1 uur briefing UK
- 0:15 uur bloktijd UK airspace
- restant bloktijd is Internationaal
- 1:30 uur omdraaitijd is Internationaal
- restant bloktijd is Internationaal
- 0:15 uur bloktijd UK airspace
- 0:30 uur debriefing UK

Over al het internationale ben je dan niet belastingplichtig in de UK... maar uiteraard wel ergens anders (wat niet actief gecontroleerd wordt) zoals bijvoorbeeld in NL!
Je kunt dit opgeven in NL en dan weer verrekenen met de carry-forward regeling om dat alsnog weer terug te krijgen...

Behoorlijk wat werk bij elkaar (vooral als je het netjes opgeeft/aangeeft in NL), maar wel interessant.

Zelf hoop ik zo'n kliene 3.000 GBP over 2007-2008 van HRMC terug te krijgen...

Succes!
 
Juridisch inderdaad wel, dus bij foutparkeren betekend dat 6 punten van je rijbewijs!
Belastingtechnisch is uiteraard een heel ander verhaal...
 
Heb in UK bel. jaar 2006-2007 en 2007-2008 beide keren z'on 9500 pond teruggekregen.
Dit regelt The fry group voor me, over 2007 NL moet ik echter 3500 euries betalen ivm de 48 uurs regeling. In NL regelt Boekling en partners alles voor mij en mijn vrouw, over beide bedrijven ben ik meer dan zeer tevreden.

Voor de UK is er vanaf april 2008 een nieuwe regeling van kracht: de non-residency status word niet meer bepaalt adhv aantal dagen in de UK maar adhv het aantal midnights spend. Deze moeten 91 of minder zijn. Volgens de fry group word dit zeer moeilijk haalbaar voor de short haul vliegers.

Veel succes.

Rob
 
Heb in UK bel. jaar 2006-2007 en 2007-2008 beide keren z'on 9500 pond teruggekregen.
Dit regelt The fry group voor me, over 2007 NL moet ik echter 3500 euries betalen ivm de 48 uurs regeling.

Rob

Heb jij zoveel aftrekposten in NL dan? Ik dacht dat de belasting in de UK aanzienlijk lager is dan in NL... Zit in een zelfde situatie als jij denk vwb wonen en werken en ben druk bezig alles uit te zoeken...
 
Back
Top