Belasting teruggave

Even ter informatie misschien hebben jullie hier ook iets aan.

Aangezien ik in nederland mijn lening heb lopen en in engeland werk kan ik mijn studieschuld niet als negatief inkomen opgeven (voor zover ik weet). Echter kan men deze schuld wel vooruit (achteruit) schuiven. Als voorbeeld: mocht men begin 2002 een lening zijn aangegaan voor een vliegopleiding dan mag men dit als negatief inkomen aanvoeren bij de belastingdienst en zo de betaalde belasting van drie jaar (1999-2000-2001) eerder terug krijgen.

Zelf heb ik hier met mijn belastingadviseur over gesproken en deze heeft mij toegezegd dat dit ook werkt. Natuurlijk moet men wel gewerkt hebben (en dus belasting betaald hebben) in de jaren voordat men met de vliegopleiding begon. De persoon waar ik dit van heb gehoord heeft met dezelfde regel ongeveer 23000 euro terug gekregen dus doe er uw voordeel mee.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groet, FT
 
is er in engeland niet zoiets te regelen zoals in duitsland (zie het lufthansa forum hier op airwork).

ik ga zelf misschien namelijk in duitsland werken en daar valt wel te regelen dat je de helft van je salaris in duitsland belastingplichtig bent en de helft in nederland. kan je mooi nog je teruggave van je studieschuld krijgen.
 
inderdaad, lijkt mij eerlijk gezegd toch geen probleem aangezien het in andere landen ook een optie is. Lekker makkelijk namelijk als je gelijk na je VWO bent begonnen met vliegen, krijg je nog niets terug....
 
..been there done that..

..been there done that..

Je kan 8 jaar "carry forward" verrekenen met de belastingdienst, hetgeen betekent dat mocht je in het buitenland komen te werken direkt na je opleiding en na 5 jaar terug keren, heb je nog 3 jaar te verrekenen verlies.
 
Goede dag,

Kan iemand mij een adviseur aanraden??? Ik ben kort geleden naar 1 hier in de buurt geweest maar daar ben ik niet veel wijzer op geworden.

Graag een die ervaring heeft met vliegers en opleidings kosten.

Alvast bedankt
 
Even met de belastingdienst gebeld vanochtend... die zeggen dus gewoon doodleuk dat de studiekosten op te voeren zijn als persoonsgebonden aftrek en dat er nooit een negatief inkomen in welke box ook mag ontstaan door deze aftrek.
Volgens hun moet je de aftrek eerst verrekenen met inkomen in box 1, dan aftrekken in box 3 en vervolgens in box 2. Alles wat je overhoudt, meenemen naar het jaar daarop. Let op: het jaar daarop wel even €500,- drempel eraf halen.
 
???

???

Al je kosten voor genoten opleiding bij elkaar optellen. (of belastingdienst bellen en vragen welk bedrag er in het verleden is opgegeven als gemaakte studiekosten en wat daar nu nog van over is ivm evt. aftrek in voorgaande jaren)

Inkomen in box 1 opgeven.

evt. studiekosten van huidige jaar opgeven en de gemaakte kosten tijdens je vliegopleiding bij
RESTANT PERSOONSGEBONDEN AFTREK VOORGAANDE JAREN invullen. De carry forward regeling van 8 jaar is niet van toepassing op studiekosten persoonsgebonden aftrek en zal 'eeuwig' gereserveerd blijven staan tot het verrekend is.

Het is een misverstand dat men (stel 100.000 euro studiekosten)
ook denkt 100.000 euro BETAALDE BELASTING af kan trekken en terug kan krijgen. Men kan exact aftrekken aan belastbaar inkomen wat men open heeft staan aan persoonsgebonden aftrek. De loonsbelasting over dit loon zal worden teruggestort.

Het is aantrekkelijk om nu de persoonsgebonden aftrek op te voeren en zo over een jaarsalaris van 30.000 euro ongeveer 12.500 euro terug te ontvangen. Echter, de mogelijkheid bestaat dus om 10 jaar te wachten en pas gebruik te maken van de persoonsgebonden aftrek wanneer je een inkomen hebt waarmee je in de 52% schaal valt ipv de 42% schaal.
 
Hallo,

Ik zie dat de vraag al eerder is gesteld maar kan iemand mij svp een goede belasting adviseur in de randstad aanbevelen? Wel iemand die kaas heeft gegeten van de mogelijkheden omtrent leningen van vliegopleidingen...

Bvd!

4tex
 
zojuist contact opgenomen met pay roll dep. van mijn maatschappij na een advies van een bekende belastingadviseur in het zuiden des lands.. en ze gaan nu uitzoeken hoeveel ik in nederland kan opgeven als belastbaar inkomen. Dit is idd dezelfde constructie als een hoop cityline jongens in duitsland hebben gedaan. Ook tussen ned en eng bestaat er een overeenkomst dus ik hoop en verwacht dat er iets te regelen valt.. Kan ik toch mooi wat terugvangen..
 
TAXESSSSSSSSSSSS

TAXESSSSSSSSSSSS

De carry forward regeling van 8 jaar is niet van toepassing op studiekosten persoonsgebonden aftrek en zal 'eeuwig' gereserveerd blijven staan tot het verrekend is.


.


Dit als ik het goed begrijp!? Ik kom dit jaar weer terug naar NL en mijn aanslag 2004 gaf nog aan een flink bedrag in de min!! :) die ik dus met mijn Nederlandse inkomen kan gaan verrekenen en dus kan blijven verrekenen omdat deze EEUWIG gereserveerd is?

Zal ergens halverwege 2008 terug komen naar NL weer vanuit buitenland terwijl ik eerder belasting zal gaan betalen in NL omdat mijn job in een maand hier start?
Blijf nog daar wonen vanwege vriendin. Of is het belastingtechnisch beter om direct weer ingeschreven te staan NL of kan ik bepalen wanneer er verrekend zal gaan worden? met mijn verrekenbare verliezen dan? Heette dit vroeger eigenlijk niet negatief belastbaar inkomen dan?

Gr

En top als er mensen reageren hierop!!
 
Last edited:
Belastingexperts,

Vraag voor degene die in buitenland en in nl samenwonen onder geregistreerd partnerschap/samenlevingscontract. Als je een persoongebonden aftrek hebt kun je die onderbrengen bij je wederhelft als je aangifte doet onder fiscaal partnerschap?

P.S. Addy zou je mijn gegevens van belastingadviseur kunnen PM? Dank je.

Flying torquewrench. Heb de website van onze vrienden even doorgekeken en kwam het volgende tegen:

Fiscale partner
Als u heel 2007 een fiscale partner had, dan kunt u het restant persoonsgebonden aftrek over uzelf en uw fiscale partner verdelen. U kunt het aftrekbedrag verdelen zoals u dat wilt, zolang het totaal maar 100% is.

Dus als je fiscaal partner hebt kun je dus wel degelijk je restant aftrekken.

Groet Spatie.
 
Last edited:
Al je kosten voor genoten opleiding bij elkaar optellen. (of belastingdienst bellen en vragen welk bedrag er in het verleden is opgegeven als gemaakte studiekosten en wat daar nu nog van over is ivm evt. aftrek in voorgaande jaren)

Inkomen in box 1 opgeven.

evt. studiekosten van huidige jaar opgeven en de gemaakte kosten tijdens je vliegopleiding bij
RESTANT PERSOONSGEBONDEN AFTREK VOORGAANDE JAREN invullen. De carry forward regeling van 8 jaar is niet van toepassing op studiekosten persoonsgebonden aftrek en zal 'eeuwig' gereserveerd blijven staan tot het verrekend is.

Het is een misverstand dat men (stel 100.000 euro studiekosten)
ook denkt 100.000 euro BETAALDE BELASTING af kan trekken en terug kan krijgen. Men kan exact aftrekken aan belastbaar inkomen wat men open heeft staan aan persoonsgebonden aftrek. De loonsbelasting over dit loon zal worden teruggestort.

Het is aantrekkelijk om nu de persoonsgebonden aftrek op te voeren en zo over een jaarsalaris van 30.000 euro ongeveer 12.500 euro terug te ontvangen. Echter, de mogelijkheid bestaat dus om 10 jaar te wachten en pas gebruik te maken van de persoonsgebonden aftrek wanneer je een inkomen hebt waarmee je in de 52% schaal valt ipv de 42% schaal.

Nog even snel een vraagje:) Na een telefoontje met de belastingdienst is een ding mij nog niet helemaal duidelijk, iets wat de persoon aan de andere kant mij ook niet precies kon vertellen. Zodra je namelijk het woord 'vliegopleiding' laat vallen ben je opeens een speciaal geval en raken ze een beetje in paniek.
Mij werd eveneens verteld dat het volledige bedrag dat je als negatief inkomen hebt staan na een vliegopleiding eeuwig kan worden afgetrokken totdat het restant 0 euro is. Echter, moet je niet beginnen met aftrekken binnen 5 jaar na de beeindiging van de opleiding? Met andere woorden, als je over 4 jaar terug in NL bent en dan start met het aftrekken van de studiekosten, kan je net zo lang door gaan totdat het restant 0 euro is. Maar als je over 6 jaar terug bent, heb je dan een probleem? Of is ook die 'grens' komen te vervallen?

Grtz,
FF
 
is er in engeland niet zoiets te regelen zoals in duitsland (zie het lufthansa forum hier op airwork).

ik ga zelf misschien namelijk in duitsland werken en daar valt wel te regelen dat je de helft van je salaris in duitsland belastingplichtig bent en de helft in nederland. kan je mooi nog je teruggave van je studieschuld krijgen.

Ik kan je van harte aanraden om geheel in Duitsland je belasting te betalen. Je betaald hier (afhankelijk van je leefsituatie) duidelijk minder. Daarnaast zijn zowel je schuld alsook je rente geheel te verekenen met inkomsten.
 
Nog even snel een vraagje:) Na een telefoontje met de belastingdienst is een ding mij nog niet helemaal duidelijk, iets wat de persoon aan de andere kant mij ook niet precies kon vertellen. Zodra je namelijk het woord 'vliegopleiding' laat vallen ben je opeens een speciaal geval en raken ze een beetje in paniek.
Mij werd eveneens verteld dat het volledige bedrag dat je als negatief inkomen hebt staan na een vliegopleiding eeuwig kan worden afgetrokken totdat het restant 0 euro is. Echter, moet je niet beginnen met aftrekken binnen 5 jaar na de beeindiging van de opleiding? Met andere woorden, als je over 4 jaar terug in NL bent en dan start met het aftrekken van de studiekosten, kan je net zo lang door gaan totdat het restant 0 euro is. Maar als je over 6 jaar terug bent, heb je dan een probleem? Of is ook die 'grens' komen te vervallen?

Grtz,
FF

Ik zit met het zelfde "probleem" als je dat zo mag noemen. Heb NOOIT mijn hand opgehouden in NL( ten tijde van mijn opleiding en toen ik geen job kon vinden ) en zou graag nog een beetje gebruik willen maken van de persoonsgebonden aftrek!! Heb 4 jaar in het buitenland gewoond en ben nu terug bij een NLse werkgever. Waar ik ook NLse belastingen betaal maar ik heb ook nog de persoonsgebonden aftrek openstaan. En in de almanak kon men niet vinden een limiet qua tijd!! Maar wie weet meer van deze materie???

Groeten
 
De persoonsgebonden aftrek in NL is niet meer tijdsgebonden. D.w.z. dat je nu niet meer binnen 7 jaar terug moet zijn in NL om daar tax te betalen en je persoonsgebonden aftrek terug te krijgen. Good news dus! :)

Als je een onderneming zou hebben dan ben je wel gebonden aan een termijn van 7 jaar.

Iemand ervaring met iets proberen terug te krijgen als je in NL nooit gewerkt hebt? (en dus niets kan aftrekken theoretisch) Longshot I know... :confused:
 
Back
Top