belastinaangifte door accountant

pic26

New member
accountant voor aangifte belasting vaste prijs afspraak

--------------------------------------------------------------------------------

Beste collega's en collega's in opleiding,

Na gesproken te hebben met enkele collega's bleek dat een ieder die niet veel kaas heeft gegeten van belastingaangifte, en het dus bij een accountant wil laten doen, vaak veel geld kwijt is.
Het is van groot belang dat je je volledige studieschuld, goed indiend bij de belasting zodat je deze volledig kan benutten.

Ik heb een accountant gevonden, waar we met een groep piloten als collectief prijsafspraken hebben kunnen maken. Dit heeft als voordelen, vaste prijs per jaar voor je aangifte, en een accountant die weet waar hij over praat, en het wiel niet opnieuw uit hoeft te vinden.
Ook als je straks over gaat naar een vast contract, en wellicht niet meer in nederland belasting betaald, kunnen ze je adviseren, en meedenken wat de beste en voordeligste oplossing is.

Hoe meer piloten voor deze accountant zullen kiezen, des te beter zullen ze op de hoogte zijn van de mogelijkheden, en ons dus nog beter kunnen helpen!!

prijsafspraken:

Voor het samenstellen van een aangifte inkomstenbelasting voor een alleenstaande zullen wij een bedrag in rekening brengen
van € 300. Voor het samenstellen van een gekoppelde aangifte (partners) zullen wij een bedrag van € 350 in rekening brengen.

Binnen deze prijsafspraak zijn de navolgende werkzaamheden inbegrepen:



Samenstellen aangifte
Dossiervorming
Controleren aanslagen
Kennismakingsgesprek


Extra werkzaamheden zullen - uiteraard in overleg – separaat in rekening worden gebracht.

Denk hierbij vooral aan vragenbrieven van de fiscus, bezwaarprocedures en bijzondere adviesopdrachten.

bij interesse graag mij even een berichtje sturen.


m.v.g. pic26
 
Leuk en aardig, maar ik betaal bij BDO vrijwel hetzelfde voor de jaarlijkse aangifte, op individuele basis. Desalniettemin een leuk initiatief, maar ik denk dat de prijs bij een grotere groep zeker omlaag kan.
 
Soms (!) kan het geen kwaad naar andere zaken te kijken dan de prijs alleen :grijns:

Prima initiatief overigens.
 
:haha:

Wat ik me altijd afvraag is waarom (aankomend) beroeps piloten zozeer bij een veel te duur accountantskantoor hun aangifte willen laten verzorgen?

Ik doe al sinds jaar en dag aangifte inkomstenbelasting voor (800) mannen en vrouwen voor 90 euro per stel. daar zitten ook zo'n 10 piloten bij. Daarnaast krijgen ze allemaal op verzoek(en dat gaat tegen meer prijs) een volledig uitgewerkte financiele planning met alle denkbare en mogelijke scenario's

Dus waarom zou je met alle geweld een accountantskantoor en zonder aarzelen 300 plus betalen voor een simpele peppie en kokkie aangifte dat begrijp ik niet echt..:grijns:


JB
 
:haha:

Wat ik me altijd afvraag is waarom (aankomend) beroeps piloten zozeer bij een veel te duur accountantskantoor hun aangifte willen laten verzorgen?

Ik doe al sinds jaar en dag aangifte inkomstenbelasting voor (800) mannen en vrouwen voor 90 euro per stel. daar zitten ook zo'n 10 piloten bij. Daarnaast krijgen ze allemaal op verzoek(en dat gaat tegen meer prijs) een volledig uitgewerkte financiele planning met alle denkbare en mogelijke scenario's

Dus waarom zou je met alle geweld een accountantskantoor en zonder aarzelen 300 plus betalen voor een simpele peppie en kokkie aangifte dat begrijp ik niet echt..:grijns:


JB

Omdat niet alle aangiftes peppie en kokkie zijn :grijns:

Ingeschreven in Nederland, woonachtig in Duitsland en werken in Luxemburg. Wat is de meest ideale situatie als je nog een groot bedrag aan persoonsgebonden aftrek hebt staan? Kan je dan beter ingeschreven staan op een NL-adres, aangifte doen met een fiscale partner en bij diegene al je aftrekpostjes aftikken? Of schrijf je jezelf in in Duitsland? Of misschien toch maar geen belasting betalen in Luxemburg en alles in Nederland aftikken omdat je toch al een aftrekpost hebt voor de eerste 2 jaar?

Daarom dat het fijn is als er een accountant is, die niet alleen de aangifte voor je doet, maar ook kan adviseren over de beste vorm waarin je alles kan gieten. En sorry, dan heb ik meer vertrouwen in iemand waar ik 300 euris voor neertel, dan iemand die het allemaal wel een beetje heel makkelijk ziet. ;)

Doe trouwens ook al heel lang de aangifte voor een x-aantal personen, maar je moet je grenzen wel een beetje kennen :grijns:
 
Oke even een basislesje om te beginnen

Belastingen internationaal

Natuurlijke personen die in Nederland wonen zijn in Nederland belastingplichtig voor de inkomstenbelasting. Dit is voor de inkomsten die zij wereldwijd genieten.
Lichamen (ondernemingen) die in Nederland zijn gevestigd, zijn belastingplichtig voor de vennootschapsbelasting. Dit is voor de winst die de onderneming wereldwijd heeft genoten. Dit wordt de binnenlandse belastingplicht genoemd. Om te vermijden dat binnenlandse belastingplichtigen dubbel belasting betalen over (een deel van) hun wereldwijde inkomsten of winst, bestaan er regelingen die dubbele belasting voorkomen. Nederland heeft dan ook met diverse landen een belastingverdrag afgesloten.

Natuurlijke personen die niet in Nederland wonen zijn in Nederland belastingplichtig voor de inkomstenbelasting. Dit is voor inkomsten uit een aantal bronnen in Nederland. Deze buitenlandse belastingplichtigen voor de inkomstenbelasting hebben wel de mogelijkheid om ervoor te kiezen dat ze worden behandeld als binnenlandse belastingplichtigen.
Lichamen (ondernemingen) die buiten Nederland zijn gevestigd, zijn in Nederland belastingplichtig voor de vennootschapsbelasting. Dit is voor de belastbare winst uit bepaalde bronnen in Nederland. Dit wordt buitenlandse belastingplicht genoemd.
 
Leuk basis lesje JB, maar zoals jij waarschijnlijk wel weet zegt dit helemaal NIETS !

Dit is een Nederlandse wet, waar nederland belasting over wil heffen.

99% van de landen wereldwijd heft inkomstenbelasting op deze 2 princiepes....

1- Residents (woonachtig)
2- Arising Income (Bron)

Zo ook Duitsland.... Dus waar is Smarty belasting plichtig op zijn inkomsten belasting?

Nederland kan claimen dat hij woonachtig is, zo ook duitsland. Luxemburg kan claimen dat het de bron is van het inkomen.

Dus dan moet de het Vedrag ter voorkomen van Dubbele belasting in (Double Tax Treaty).

Wie mag hier heffen:

Stap 1: waar ECHT woonachtig volgens het verdrag NL of DU (centre of vital interest) ?

Stap 2: welk land mag heffen NL / DU (afhankelijk van stap 1) of Luxemburg

waarschijnlijk Luxemburg aangezien de meeste verdragen het recht toekennen aan het land van het bron van het inkomen (en helemaal voor vliegers (art 15.3 OECD model verdrag) het land waar de maatschappij gevestigd is)

Stap 3: Hoe gaat het andere land om (hier waarschijnlijk NL / DU (afhankelijk van stap 1) ) met het voorkomen van Dubbele belasting:

- Exemption method OF
- Tax credit method...

Maar dit wist jij natuurlijk allemaal al ;)
 
Hi Buzzer

Ik had niet meteen het idee dat Smarty zijn eigen specifieke situatie omschreef maar dat zou best eens zo kunnen zijn

Echter mijn punt is; "Wat moet een piloot met een redelijk eenvoudige aangifte bij een accountant". Naar mijn mening zonde van je geld en een duidelijk voorbeeld van overkill.

Residents en Arising income is correct. Wanneer er discussie is ontstaat over welk land de belasting zal heffen dan zal er (afgezien van het verdrag) gekeken worden naar waar je sociale leven zich afspeelt. (waar tennis je doe je de boodschappen en gaan de kinderen naar school) Smarty kan niet in twee landen tegelijk wonen.

Vervolgens komt het verdrag inderdaad (let wel goed op jurisprudentie)

Indien geen verdrag dan vrijstellingsregeling ter voorkoming van dubbele belasting.

Het is allemaal terug te vinden op

www.belastingdienst.nl
www.recht.nl

Het tijdschrift "loonzaken" heeft twee jaar geleden een artikel gepubliceerd over piloten en inkomsten belasting. Wellicht een idee voor piloot en vliegtuig om hier nog eens een item aan te besteden.
 
Echter mijn punt is; "Wat moet een piloot met een redelijk eenvoudige aangifte bij een accountant". Naar mijn mening zonde van je geld en een duidelijk voorbeeld van overkill.

Mee eens
 
Kan iemand mij misschien vertellen hoeveel het kost om de eerste keer bij een accountant te komen en uit te laten zoeken?

Dan alles in 1 bedoel ik, kennismaking, uitzoeken waar je belastingsplichtig bent, wetten nazoeken, belastingdienst opbellen en raadplegen , bezwaar maken tegen een bepaald jaar waarvan de belasting aangepast kan worden enz enz.

Mij is verteld dat dit ongeveer 1500 euro gaat kosten (zal zeker niet meer zijn)
Is dit een beetje rieel of moet ik maar iets anders zoeken?

Ik ben niet op zoek naar iemand die het goedkoper kan, wil alleen weten of dit een normale prijs is die een accountant kan vragen

Hoop dat iemand dit weet

Groeten

Eagle_One
 
Back
Top