beginnen bij ezy

sandertje

Member
Hallo allemaal,

Ik begin binnenkort (13 mrt) bij ezy als dep fo a319. Base is nog onbekend. Ik heb begrepen dat het rooster in principe 5/4/5/2 is. Hoe goed werkt de staff travel? Zijn er meer mensen die hun vrije dagen in NL doorbrengen? Mensen in DTM ongetwijfeld, maar ik doel meer op diegenen in de UK.
Ik hoop wat van jullie te horen. Ook hoor ik graag nuttige tips/info mbt het starten bij easy.

MVGR

Sander
 
Heb zelf toen ik in EDI en LGW gebaseerd was altijd heen en weer gevlogen. Het Staff travel systeem is waardeloos maar als je je tickets boekt zodra je je rooster hebt is er altijd wel uit te komen.
Het staff travel systeem gaat gelukkig in de nabije toekomst aangepast worden. Of het beter wordt moeten we afwachten. Staff travel is gebaseerd op de verkoopsnelheid van een bepaalde vlucht. Hoe beter een vlucht verkoopt hoe minder kans op stafftravel. Dit is met name een probleem in de weekeinds (vrijdagavond, zaterdagochtend etc).
Nogmaals: vroeg boeken geeft de meeste kans. Heb het systeem sinds ik naar DTM verkast ben niet meer gebruikt dus misschien hebben anderen tips & tacktieken.
 
Februari en maart waren dramatisch voor wat betreft staff travel (elke ochtend vroeg de computer checken om te zien of je wel naar huis kan in het weekend, uiteindelijk lukt het wel. Heb toen 1x de volle pond moeten betalen en 1x mijn vriendin vanaf Bristol moeten laten vliegen en een paar x vanaf STN)

De rest van het jaar was OK vanuit Luton! Op dit moment vind je altijd wel de vlucht die je wilt...
Nu is Luton helaas geen Airbus basis, maar de andere London bases wel, en ik denk dat voor STN en LGW hetzelfde geldt.

Een voordeel van de London bases is de hoge frequentie van vluchten naar Amsterdam. Vanuit Luton kun je met gemak op je werkdagen reizen. Voorbeeld, op je 5de werkdag kun je met gemak de middagvlucht nemen naar huis. Na je 2 vrije dagen neem je (als je vroeg op kan staan) op de eerste werkdag de ochtendvlucht en heb je nog tijd over hebben om 's middags weer aan het werk te gaan. Scheelt 2x avonden in Nederland!


Al met al vind ik het commuten redelijk te doen vanuit LTN. Zelfs op mijn 2 vrije dagen. Op de kleinere bases zal het wat moeilijker gaan, lijkt me. Glasgow bv, schrapt de vluchten naar Amsterdam...


Succes!!:rt:
 
Hoi 49015

Klinkt redelijk gunstig inderdaad. Heb zelf ook al een beetje gekeken naar de frequenties vanuit LGW en STN. Vroeg opstaan is geen probleem, dat heb ik het afgelopen jaar alleen máár gedaan. :(

Bedankt!

S.
 
Mocht je interesse hebben zou ik me zeker op de DTM lijst zetten. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het hard gaat met die lijst. 4e kist voor DTM komt eind maart daarvoor komen 4 nieuwe fo's maar er gaan er ook zeker 2 weer weg.

Niet geschoten is altijd mis.
 
Ik zit in LGW en ga altijd naar huis als ik vrij ben, ook als het maar 2 dagen zijn. Is me tot nu toe altijd gelukt, soms betaal ik wat meer voor een ticket, 50 pond of zo.

Er zit wel beweging in de wachtlijst naar DTM, ik was in april no 13 ben nu no 3.

Btw, LGW is waarschijnlijk de minst prettige base om te zitten, mensen zijn niet zo happy op het moment geloof ik, voor mij is het ook tijd om te verkassen........
 
Kan niet meer herinneren wanneer de DTM-lijst voor het laatst is ge-update maar grappig genoeg staan er wel veel namen op, maar ook van personen die vaak van gedachten veranderen of die proberen op alle lijsten te staan. Kortom je er gewoon opzetten en afwachten, je kunt altijd "Nee" zeggen als het zover is.

Nu vertrekken er zeker 2 F/O's en misschien binnenkort nog 2 ;)

Succes!

:D

P.S> Vond trouwens dat er altijd meer stafftravel vanuit LTN was dan LGW!
 
Speaking of de DTM lijst. Zijn er ook captains die weggaan uit DTM? Sta wel op de lijst maar waarschijnlijk niet binnen de range voor de 4e kist.
 
Er is er net 1 vertrokken maar de meeste captains hier hebben het te goed naar hun zin (Belgen en NL-ers die dicht bij huis zijn). F/O's komen en gaan vooral vanwege command upgrades.

Volhouden, je weet nooit, komt er nog een CGN, MAA, BRU of DUS basis dan zullen er een hoop verschuiven....

:D
 
Back
Top