BCN-PMI-BCN-AMS-BCN

Speedair

New member
Zoooo eindelijk mijn eerste commerciele vlucht naar Schiphol, anderhalve week geleden.

Het begon met een opdracht om samen met mijn collega een A321 op te halen die uit onderhoud kwam, echter kist stond in Mallorca en moesten we nog even gaan ophalen. Dus zijn we met onze collega's meegevlogen richting PMI en daar vandaan snel naar de crewbase daar om de koffer op te halen met vluchtgegevens en onze vluchtplannen voor de komende legs.

Daarna snel door naar onze parking position en terug naar BCN.
Echter, voor dat kleine stukje delen ze ook slots uit als het druk is en zo kwam het dat we anderhalf uur moesten wachten voordat we terug konden. Mijn collega wilde de 1ste stretch vliegen van PMI naar BCN.

Afijn ATC had toch een gaatje gevonden en zo konden we na een uur alsnog richting Barcelona verkassen.

De vlucht zelf duurde niet al te lang, slechts 33 minuten.

In BCN snel naar onze gate waar de rest van de crew ons op stond te wachten. Nadat de brug was aangesloten kwamen ze aan boord en maakte we even vlug kennis en begonnen zij met hun werkzaamheden.

Ik mocht de stretch BCN-AMS vliegen en mijn collega zou terug
vliegen. Gelukkig waren alle passagiers op tijd aanwezig en zo konden we iets later dan gepland toch vertrekken.

Take off van rwy 20 en op naar Amsterdam. Vlucht was niet erg eventfull. Omdat Schiphol een nieuw vliegveld voor mij is (ik kom er niet vaak) toch maar even de kaarten bestudeerd onderweg.

Landing was op de 06 en we gingen eraf bij S4, ergens geparkeerd op de Delta pier (heb het nr niet onthouden annex opgeschreven.)

Afijn door al die vertragingen en nog een beetje tegenwind kwamen we ruim 2 uur later binnen dan de planning was maar ik heb het netjes uitgelegd aan de passagiers en gezien het tijdstip waren er redelijk wat van in slaap gevallen (het was midden in de nacht)

Viel me op dat er redelijk veel Nederlanders aan boord zaten, hoewel het logisch is dat als je van Schiphol vliegt dat er Nederlanders aan boord zitten maar kist was gecharterd door een Spaanse firma.

Afijn snel weer terug naar BCN, via de 36L, wat een klere eind taxien zeg. Tsjonge jonge jonge. Mijn collega zegt nog ik dacht dat Barajas lang duurde maar dit slaat echt alles.

Afijn op de terugweg hadden we wind mee en dat resulteerde in een landing op 25R na 1 uur en 35 minuten vliegen.

Even het papierwerk invullen. Logboeks bijwerken en daarna snel terug naar onze OPS afdeling om koffer met papieren weer in te leveren en daarna snel door naar huis naar vrouw en kinder(s)

Som van een avondje / nachtje werken in totaal = 9 uurtjes incl omdraai en vertragingen meegerekend maar vond het wel leuk om een vluchtje naar Schiphol te doen. hopelijk volgen er meer.
 
Wat een luxe. Je komt aan op het vliegveld, kist staat klaar, flightplan gefiled etc. Een keer op AMS landen hoop ik ook ooit nog eens mee te maken.

cheers
 
Back
Top