Base Stansted

Kopen geen probleem. Verzekeren zonder Engels rijbewijs kan lastig zijn, belasting is met de nodige papieren en wat pondjes naar het postkantoor gaan das dus ook geen probleem
 
Maar moet je dan niet ingeschreven staan voordat je de wegenbelasting kan betalen? Of hoef je alleen een verblijfsadres op te geven?
 
Voor de wegenbelasting heb je nodig:

Verzekeringspolis

MOT certficaat (APK keuring)

V5 document of hoe dat ding heet, das je "eigenaars bewijs"

Voor je verzekering zal je je adres moeten opgeven, maar ik kan me niet voorstellen dat ze checken of je ingeschreven staat. Hetzelfde geld voor je V5. Je laat die documenten zien en betaalt iets van 90 pond en dan krijg je zo'n laf papiertje die je achter je ruit moet plakken, niks geen registratie verder.

Persoonijk had ik er genoeg van om mn arm uit de kom te draaien als ik een parkeerplaats-poortje door wou en niks te kunnen zien op die kleine weggetjes hier. Geen idee of ik hier ingeschreven sta, ik heb het iig niet gedaan:)
 
Thanx voor de info, denk dat ik binnenkort eens even op autojacht ga...
Dan zou ik dus in principe een vals adres op kunnen geven en zo boetes ontwijken? ;)
(Zoals ik nu ook al jaren doe met mn Nederlandse kenteken...)
 
hmmm goeie vraag, zo had ik er nog niet over nagedacht... :1855:

Als je een auto koopt dan wordt je kentekenbewijs naar het adres gestuurd wat je opgeeft, dus dan zal je wel eerst dat document moeten hebben zou ik denken. verder sturen ze elke keer voordat je wegenbelasting verloopt een document om je eraan te herinneren maar die heb je volgens mij niet nodig om het te vernieuwen.
 
Nou dan word het voorlopig maar rustig aan rijden....
Thanks voor de info in ieder geval!!
 
Voor de wegenbelasting heb je nodig:

Verzekeringspolis

Hoe wil je een verzekering krijgen op een vals adres? Lijkt me lastig om een claim in te dienen.....

Je kan je niet "inschrijven" zoals in NL, daarom moet je voor alles een bewijs van adres (bankafschrift, council tax bill, water rekening, etc) mee nemen als je wat wil regelen.

C
 
Ok dat moest ik dus ff weten! thanx (was ook niet de bedoeling om in te schrijven onder vals adres hoor ;) )
 
Een wagen verzekeren met een NED rijbewijs is geen enkel probleem. Wat ze willen is dat je een rijbewijs uit de europese unie hebt en meer niet. Ik weet alleen dat ik vroeger van more then verzekeringen te horen kreeg dat ze graag een engels rijbewijs binnen een jaar wilden maar bij alle andere maatschapijen was dat helemaal niet aan de orde.
 
Bel Directline ook even voor een quote, verzekeren nl ook auto's met het stuur aan de linker kant en was toen ook nog eens het goedkoopst...

Mzzl
 
Back
Top