Bankzaken in Duitsland

Hoi allen,

ik begin zeer waarschijnlijk binnenkort bij Lufthansa Cityline (alleen nog de medische keuring, de rest is achter de rug...).
Ik moet nu wat zaken gaan regelen m.b.t. het arbeidscontract daar,

mijn belangrijkste vraag is welke bank de meeste Nederlandse vliegers hier gebruiken. Ik zoek namelijk een bankrekening waar het salaris op over gemaakt kan worden en vanwaar ik (het liefst zeer goedkoop) geld kan overboeken naar mijn NL Rekening. Iemand Tips?

Alvast bedankt!
 
Gefeliciteerd. De meest gebruikte bank is denk ik de Deutsche Bank. Ik gebruik de Postbank. Beide zijn zeer groot en hebben dus veel pinautomaten en daarnaast horen ze tot de 'cashgroup' en kun je bij elkaar pinnen. (Online) overschrijven naar NL is tot 12.500€ per transactie gratis. Lopende kosten heb je ook niet als je minstens 1000€ per maand op je rekening ontvangt. De beste bank is de ING-DiBa hier in duitsland.. nadeel is dat ze weinig pinautomaten hebben.

Succes met je training.
 
Bij de Deutsche Bank kan je een konto openen waar je als werknemer van LH geen kontoführungssgebuhren (en dat is weer een leuke voor je scrabbleavondje) hoeft te betalen.

Succes
 
Bedankt voor de snelle reacties en voor de tips!
binnenkort maar eens een afspraak maken bij een van de bovengenoemde
banken!

gr.
 
Collega FlyingFinn weet nog wel een vrouwelijke contactpersoon bij de DB in de Maximilianstraße in München...;)

gr.
Slim
 
Steeds meer piloten hebben een online-bankrekening bij de DKB bank ( www.dkb.de) en bij deze bank kun je wereldwijd met je CreditCard geld pinnen zonder kosten. Deze bankrekening incl Creditcard en Pinpas is zonder kosten en bied ook nog eens 3.8% rente. Ook kun je deze rekening naast een andere bankrekening gebruiken ze hebben namenlijk niet als vereiste dat er elke maand salaris op de rekening word overgeboekt.

Gr.
 
Ik ben vandaag bij de Deutsche Bank geweest en heb hier een rekening geopend. Normaal gesproken kost dit EUR 4,50 per maand, maar het is gratis voor Lufthansa personeel (bedankt voor de tip, mag dan wel in Duitsland gaan werken maar blijf toch Nederlander!).

Dan heb ik nog een verdere vraag (lang leve het papierwerk):

Weet iemand waar ik terecht kan voor goede informatie m.b.t. de zorgverzekering in Duitsland en waar ik dit het beste kan regelen? (Heb informatie van de sociale verzekerings bank, maar, hier kan ik in de praktijk weinig mee...)

Alvast bedankt!
 
Ik zit bij de KEH Ersatzkasse. Ga je in DE wonen of blijf je in NL wonen? In geval van dat laatste moet je je dan ook bij CZ aanmelden voor een verdragspolis. omdat je dan in NL ook verzekerd dient te zijn als 'grenzganger'.

suc6
 
Het is de bedoeling dat ik in Nederland blijft wonen en een stand-by kamer/woning zoek in Frankfurt.

Ik begreep dat je in Duitsland met het inkomen van Cityline ook kan kiezen voor een privat-verzekering, maar ik kan geen enkele krankenkasse vinden die Niet-in-Duitsland woonachtige hiervoor accepteert.

De andere optie is de "gemeenschappelijke" verzekering, maar, ik vind dit nogal een dure optie (goedkoopste is ongeveer 12,5%).

Zijn er mensen die goedkopere opties kennen (bestaat er misschien een mogelijkheid om gewoon in NL verzekerd te blijven?)?

Alvast bedankt,
 
Je kunt je bij Agis in Nederland verzekeren, contact dhr. de Heus (of een van zijn collega's) 033-4456656. Leg even je situatie uit en je krijgt de papieren thuis gestuurd. Neem wel nog een krankentagesgeldversicherung erbij omdat Nederlandse verzekeringen dit niet betalen, Albatros weet er van.

Suc6!

PS ik ben sinds dit jaar voor het eerst verzekerd in NL, scheelt me meer dan €100 per maand
 
Dat gezeik ook met dat internationale gebören , je wordt er knetterbek van.
Laatst moest ik wat regelen , om het even wat:

NL-pipo , nee meneer dat kan niet als u in Duitsland werkt maar in Nederland woont..
Stobbe : ok , dan bel ik jullie Duitse counterparts wel even.
Duitse pipo : nee meneer , dat kan niet als u in Nederland woont maar in Duitsland werkt.

AAAAAAAARRRGHHHH.

Een verenigd Europa , what a f*cking joke ....
 
Back
Top