Bankrekening

Buffy

New member
Moet je een "resident" zijn in de UK om een banrekening te openen? Ik ben van land verandert maar de banken willen niet meewerken tot ik een vast woonadres heb hier. Helaas wil mijn baas alleen geld storten op een bank in de UK. Kan ik dit op een of andere manier omzeilen? Bedankt.
 
Ja je zult m.i. een vast woonadres op moeten geven, dat is niet alleen in de UK zo maar in de meeste westerse landen. Wellicht dat je hierbij Zwitserland Jersey Luxumburg kunt uitsluiten.
 
In LuxEmburg heb je ook een lokaal adres nodig. Heb je in Lux een account, en je woont er niet dan heb je meestal wel een postbusadres oid. Regelt de bank wel voor je.
 
Altijd weer dat gezeik met bankrekeningen in de UK...

Altijd weer dat gezeik met bankrekeningen in de UK...

Tis idd een probleem om een rekening te openen in de UK als je nog geen adres hebt. Meestal vragen ze om een utility bill om je adres te controleren. Lekker fool proof! NOT! :rolleyes:

EZY heeft voor ons een brief geschreven dat we bij hun in vaste dienst zijn en dan deden ze iets minder moeilijk.

Als je echt lol wilt hebben dan moet je in Frankrijk maar eens proberen een rekening te open zonder carte de séjour en zonder een een geldig adres in Frankrijk! Pfffffffffff! :mad:

In Zwitserland deden ze gelukkig minder moeilijk. Paspoort laten zien en een adres in Nederland, Colombia, Panama of Noord Korea opgeven. Het boeit ze geen flikker! :D
 
Laat je maatschappij een brief schrijven (in de trant van dat je een vast contract hebt etc bla bla bla) en ze doen gelijk een stuk minder moeilijk... Heb zelf barclays gebruikt.

Uk is erg leuk, maar de banken en verschillende dingen zijn nog redelijk 3e wereld... (zoals geen geld overkunnen maken naar een buitenlandse rekening via e-banking... omgekeerd via ABN kan nl wel)

Succes
 
Heb jaren geleden bij LloydsTSB een rekening geopend met als mijn address het hoofdkantoor van mijn airline:grijns:
was de enige bank die bereid was creatieve te denken om voor mij een rekening te openen!
ben daarom nog steeds klant bij hun!

Neil
 
Bedankt allen. Neil, ik denk dat we bij dezelfde airline werken. Kun je me vertellen of dat het Nottingham filiaal is? Bedankt alvast.
 
Even een oud topic omhoog halen!

Ik werk sinds kort ook in de UK (niet in de luchtvaart trouwens), en ik moet hier dus ook een rekening hebben. Ik ben al bij LloydsTSB geweest maar die doen er een week of 4 over om het allemaal in orde te maken. En nu krijg ik van hen het bericht dat ze mijn rijbewijs niet accepteren als identificatie :confused: Duurt het weer 2 week langer...

Heeft iemand nog tips voor een goede bank die wel in een normale tijd een rekening in orde kan maken?
 
Ik heb 2 weken geleden samen met een nl college een rekening geopend bij Lloyds TSB. We hadden beide een brief van onze werkgever waarin stond dat we daar in vaste dienst zijn en dat ze ons toestemming gaven om het adres van het hun hoofdkantoor te gebruiken als woonadres. Verder moesten ze een bankafschrift uit nederland hebben en een kopie van ons paspoort. Daarmee was het geregeld.
 
je kan ook gewoon een vriend/collega een brief laten opmaken dat je al 3 maanden (denk dat 3 het minimum is) bij hem inwoont. Had dat voor mijn vriendin gedaan...
 
Heb zelf indertijd bij HSBC een rekening geopend op het adres van CTC in Dibden. Nou was dit bij het lokale Dibden kantoortje en waren ze daar bekend met deze constuctie. Heb een maand daarna het adres veranderd naar mijn adres in Nederland en nooit problemen gehad. Werk nu vanuit duitsland en heb nog steeds de HSBC rekening waar mijn (engelse) salaris op gestort wordt.
 
even een waarschuwing !
Lloyds TSB heeft weer iets nieuws!
Je moet 1 pond betalen per transactie in het buitenland!!!
Heb meteen mn rekening opgezegt!

Groeten

Neil
 
JaJa locatie Belgie, ben je bang dat de Fiscus meeleest Neil, leuker kunnen we het niet maken..
 
Back
Top