bankrekening openen in de UK

sandertje

Member
Jongens en meisjes,

Wie kan mij helpen bij het openen van een bankrekening in de LGW area. Kent iemand een goede bank?

Ik word helemaal gek hier. Ik ben inmiddels bij zeker 8 banken geweest waarbij ik allemaal nul op het rekest krijg. Bij een enkeling kreeg ik een foldertje mee over een offshore account.

Ze vertellen me steeds dat ik UK resident moet zijn. Maar dat ben ik dus niet. Ik heb geen vast UK adres (althans nog niet). Ik vlieg bij ezy.

Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan wijzen want er moeten straks wel centjes gestort worden.

Ik dank u vriendelijk.
 
Zelf ben ik toen ik met de typerating bezig was, gewapend met een brief van CTC, naar de HSBC bank gestapt. Binnen een half uur stond ik alweer buiten. Bankrekening en creditcard met 2500 pond limiet. Helemaal geen probleem.
Ik weet dat ze hier in de UK inderdaad nogal anal zijn mbt. het openen van een bankrekening.
Veel success!!

Zandhaas
 
briefje halen bij easy, waar op staat dat je daar werkt.

het adres moet je zelf even verzinnen, neem een adres waar een vriend / kennis van je woont.

zo moet het lukken, bij elke bank !
 
Heb medelijden met je. In het kader van het witwas/antiterroristen gebeuren zal het niet eenvoudig worden om een UK rekening te krijgen zonder dat je een resident bent. Koste mij 4 maanden om iets te regelen, met tussenkomst van mijn werkgever. Heel veel suc6 daarmee.
 
HSBC in Hythe proberen, die regelen evt ook de lening voor TRSS etc. zij hebben een boel easy'klanten'

tel.08457-404-404
Lynda Loveless


ik heb ook eenmaal per maand een gratis transfer van geld naar mijn rekening bij de rabo.

groeten
 
Sander

Ik heb bank rekening geopend bij Natwest in Reigate, kreeg een beperkte rekening voor twee maanden en kon daarna Maestro en Visa kaart krijgen. Had wel een utility bill nodig daarvoor....dus ben bang dat je die wel zal moeten hebben....of een contract met je naam vermeld?

Succes!

Rieko
 
JP,

Kun jij even nader uitleggen a.u.b. hoe jij die gratis transfer per maand hebt geregeld??

Ik zit sinds 5 jaar bij de HSBC, ook eerst met een brief van CTC naar de bank in Hythe geweest en betaal als trouwe klant elke maand braaf mijn transferfee voor mijn hypo kosten in NL.
Ben ooit gaan vragen in LGW of er niet een deal was als ik elke maand een transfer deed en het antwoord was stellig 'nee'.
Nou gaat het me meer om het principe dan die 9 pondjes.

Alvast bedankt

Mzzl
 
Ik ben ook zer geinteresseerd in die gratis transfer. Alleen daarvor is het misschien het al waard om nij die toko een rekening te openen. Wie weet zijn andere banken dan ook bereid het te doen!

C
 
Ik ben dus TRSS en heb dit via die Lynda Loveless geregeld bij de HSBC in Hythe. Hier kon ik ook een betaalrekening krijgen met creditcard en ik had al van iemand begrepen dat ik dan een keer per maand zonder kosten geld naar een andere europese rekening kon laten overboeken.

Ik heb dit dus automatisch lopen elke maand 1300 pond naar een rabo rekening.

Ik weet niet of dit alleen gedaan word als je die TRSS lening via hun regelt.

Mischien kan iemand haar bellen en het antwoord hier plaatsen ?
 
Ik ben TRSS maar heb mijn bond bij ABN lopen. Daardoor hoorde ik pas van de EZY-HSBC deal toen ik al in engeland was. Uiteindelijk mijn rekening geopend bij HSBC Horley. Die hebben waar ik bij zat nog wel met Linda in Hythe gebeld maar het eindresultaat was dat alleen de branch in Hythe de een-keer-in-de-maand-gratis-overboeking doet.

Niet getreurd, Heb van de week online een account geopend bij www.xetrade.com om via hun geld over te maken. Overboeking kost 8.40 pond maar hun conversie rates zijn een stuk beter (scheelt me 50 a 75 euro per maand). Ergo, ook al win je met de gratis overboeking, je verliest het ruim met de conversie rate.

Over de rekening openen,
Ik heb EZY HR gebeld en die hebben een brief opgesteld waarin staat dat ik daadwerkelijk in dienst ben bij EZY, mijn current address zus en zo in Nederland is en dat ik geen current address in de UK heb. Deze brief heb ik opgehaald bij de crew room assistent in LGW en ben toen gewapend met brief, passpoort (geen kopie), nederlands bankafschriftje en telefoonrekening naar HSBC gestapt. Was voeldoende voor ze. Hoorde wel dat de Zwitsers in mijn cursus meer problemen hadden...

Cheers,

Buschauffer
 
JP,

Bedankt voor de toelichting. Ik heb 5 jaar geleden bij Mike Newman van het kantoor in Hythe mijn rekening met een brief van CTC geopend, ik zal ze eens bellen.

Ik was geen TRSS-er en heb ook nooit een lening gehad bij de HSBC dus misschien zit daar het verschil wel.

Mzzl
 
Ik was geen TRSS-er en heb ook nooit een lening gehad bij de HSBC dus misschien zit daar het verschil wel.

Toch nog een keer proberen en wat meer aandringen. Er zijn verschillende mensen die ik ken die gebruik maken van de eens-per-maand-gratis regeling. En daar zitten ook personen tussen die geen lening hebben bij de HSBC (cadetten).
Ze worden overspoelt met dit soort transakties, vandaar dat ze er misschien tegenwoordig wat moeilijker over doen... Gewoon uitleggen dat vele collega's ook gebruik maken van deze regeling via de Hythe branch, na enig aandringen gaat men zeker overstag.

Natuurlijk gaat het om het principe, maar ook om de bijna 150 euri per jaar!

Gegroet
 
zeggen dat je alles opzegt en naar barclays gaat doet wonderen !! en als je zin hebt om nog wat extra spiritus op het vuur te spuiten, zeg je dat je 20 easy jet collega's meeneemt.
 
Back
Top