Bananentoko?

Leuke meiden werken bij FR !! FD begint te overwegen een type 73 te dokken in Ierland.

alle gekheid op een stokje, dat filmpje is niks nieuw.... Echter blijft het diep en diep triest.. Had te doen met die captain. Als ik of mn crew te moe zijn, staak ik een vlucht zonder dat ik hoef te vrezen voor mn baan.....

Overload -

Your 2 cents ?


FD
 
tja what else is new....

dokken voor alles waar nomaal je baas voor betaald.
En met zulke diensten / turnarounds.... kan je wel eens moe worden.
Maar kom op... bij wie heeft de cabine nog nooit liggen pitten tijdens een lange (nacht) vlucht? lekker boeiend, zolang er maar een paar wakker blijven.
 
Ik vraag me a wat Ryanair doet met de overige mensen die herkend worden in het filmpje.
Beetje apart allemaal.
 
Misschien een beetje naief, maar eh....is het niet middeleeuws dat je als flight crew het wel of niet behouden van je baan mee moet nemen in je beslissingen? Belachelijk! Alsof we al niet genoeg dingen hebben om ons druk over te maken. Diep respect voor de Captain, zou persoonlijk die passagier mijn kist uit hebben willen schoppen voor de opmerking "you shouldn't be captain of this aircraft". Nee, dat neem ik terug, zou na dat incident O'Leary met stropdas en al over zijn bureau willen trekken. Wat een toko...
Bedankt voor de link, houd me humble...
 
Ik vraag me a wat Ryanair doet met de overige mensen die herkend worden in het filmpje.

Niet alleen Ryanair heeft dit filmpje gezien maar zeker een hele hoop inwoners van de UK.

Circa 2 maand terug is deze docu uitgezonden door Channel 4 en een week later nog en keer door "4More" op de Kabel.
Channel 4 heeft nu eenmaal de reputatie als "klokkenluiders" te willen optreden middels "sensationele" docu's!! Ahum......maar alleen met als doel betere kijkcijfers en dus meer winst door meer reklame inkomsten.
Op zich niets mis mee om als bedrijf meer winst te willen genereren, echter inhoudelijk schort het hier en daar nog al eens aan deze uitzendingen.

Zo heeft men een paar jaar terug BA op de korrel genomen middels een gefrustreerde ex-stewardess, die flightdeckcrews uitnodigde voor een borrel na het werk. Dit werd natuurlijk middels verborgen camera vastgelegd en de volgende dag NA afloop van de vlucht werd de CAA (middels gefilmd bewijsmateriaal) op de hoogte gebracht van het feit dat binnen BA piloten rondvlogen die willens en wetens te veel dronken en zich niet hielden aan de "8 hours between bottle and throttle". E.e.a liep met een sisser af daar de stewardess zich vergist had in de "report time" De reputatie van de piloten is echter geschaad en voor zover ik weet werkt geen een van de elf verdachte piloten nog bij BA.
 
Toch wel een interessante docu dit. Een deel lijkt me wat overtrokken, maar zitten ook wel wat verontrustende stukjes in vind ik. Hoe zien Ryan collega's dit?
Toko om voor langer te blijven, of uren boren en wegwezen??

Slim
 
Na het gezien te hebben op Channel 4 , 2 maanden geleden had iedereen binnen Ryanair zoiets van" is dat nu alles wat ze in 6 maanden konden vinden"
Niks bijzonder eigenlijk, dit soort incidenten zul je in elke airline vinden.

Na deze documentaire, brak Ryanair weer record na record!!
weer 60 % meer passagiers tijdens Pasen, hieruit blijkt dus dat het publiek er niet wakker van ligt als ze maar goedkoop kunnen vliegen.

Ik werk bij Ryanair en ik moet zeggen, het is niet fantastisch en je moet veel zelf betalen. Je eigen eten en drinken meebrengen, hotel betalen tijdens recurrent training, medical,eigen pensioen en loss of licence verzekering zelf regelen.

Maar aan de andere kant, het kan nog veel slechter als bij Ryanair.
Heb ook bij andere toko's gewerkt en in de low cost sector is het overal de same shit!! De een nog erger als de ander, maar Ryanair is verreweg de best betalende en dat maakt toch veel goed.
Het geld dat je bij hun verdient netto, kun je nergens verdienen, in ieder geval niet met mijn ervaring (1500 total)

En bedenk ook dat je bijna overal 900 uur per jaar vliegt tegenwoordig, Ryanair heeft een stabiel rooster,geen nachtvluchten, bloktijd is bijna dutytijd vanwege korte turn arounds.
Ik geef toe ,je houd het hier geen 20 jaar vol, maar ik denk dat in de hele luchtvaart de arbeidsvoorwaarden sterk omlaag gegaan zijn, maar het is een kwestie van tijd en de voorwaarden zullen weer beter worden.
Vraag en aanbod!!

Cheers!
 
Hmm..

- Vervalsing van security gegevens
- Vervalsing van referenties
- Niet uitvoeren van wettelijke security checks
- Niet checken wie er daadwerkelijk aan boord zit

Het excuus dat dit overal zo is in de low cost sector (wat flauwekul is), slaat natuurlijk nergens op. Zelfs als het overal zo zou zijn mag je het nog niet als excuus gebruiken. En dat de employees daar blijkbaar niet van onder de indruk zijn ("is dat alles wat ze in 6 maanden konden vinden?") vind ik ook nogal verontrustend. Niet alleen dat men het zelf blijkbaar niet erg vindt, maar misschien wel bang dat er nog andere dingen aan het licht zouden komen?

Het gewone publiek is letterlijk gewoon dom klapvee. Ik kreeg net nog een mailtje van een vriendin die voor 800 euro met HV naar Samos gaat, voor twee personen, inclusief een week hotel, all-in, incl alle taxen en toeslagen. Of ik 't misschien niet nog goedkoper kon regelen.

Aan dit soort dingen heeft men toch weinig boodschap. Het publiek is ook niet diegene die de airline moet afstraffen op onveiligheden, dat zijn de luchtvaartauthoriteiten. Items die hier aan het licht komen zijn moeilijk of zelfs onmogelijk te achterhalen middels een audit of ramp check. De authoriteiten zouden hier alleen achterkomen middels verborgen camera's en infiltranten.

Wat mij betreft is het dubbel raar dat een bedrijf zo obsessed met winst dat ze alles overal uitknijpen, over het randje gaan. De teugels een klein beetje laten vieren, met minder (maar genoeg) winst, en een solide, veilige operatie, met tevreden employees.

Dat de passagiers blijven komen en de winst groot is, heb ik totaal geen boodschap aan bij het zien van dit soort dingen.

Flame away!
 
Iz, wat ik eigenlijk ook heel erg kwalijk vind, is dat de autoriteiten hier blijkbaar ook een oogje dichtknijpen. Ze verwachten wel dat je met references komt, maar ze checken ze blijkbaar zelf helemaal niet. Nog niet zo lang geleden hield de marachaussee op schiphol steekproeven met items die aan boord geplaatst werden. Wordt dat niet nog steeds gedaan?
 
Back
Top