BALPER ON BOARD?

49015

New member
BALPA

Veel stoere praat, eindeloos gedreig, en een aanzienlijk deel van je salaris. Maar hebben ze ook nog oor voor de grieven van de buitenlandse piloot? Is het uberhaupt de moeite waard dit collectief te joinen?
 
BALPA is beter dan niets. Zoveel is het trouwens ook weer niet, het 1e jaar 0,5% van je brutto penionable jaarsalaris. Beetje penny wise, pound foolish als ik iemand hoor klagen over EZY, terwijl ie er nix aan probeert te doen.

BTW, bij mijn vorige baas heeft het (veel hogere) lidmaatschapsgeld van een vakbond zich dubbel en dwars terugverdiend. (Thank you Mr Do$é!) :D
 
Spot on JD. Wat verschillen die grieven van de buitenlandse vliegers met die van de locals dan?
 
Thanks JD.

Naish, gewoon als simpel voorbeeld: staff travel. Zouden we het collectief achter ons kunnen scharen voor een betere deal? Ze denken nu 'alleen' maar aan roosters en het Engels ontbijt.

Ben gewoon weinig bekend met deze club. Niet iedereen die ik erover informeer is enthousiast. En niet-enthousiastelingen zijn gelijk weer fence-sitters...
 
Hi 49,

Ja daar heb je indeed een mooi voorbeeld. Heb er eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan daar ik de keren dat ik van stafftravel gebruik maak geen klagen had, maar ik hoor van mensen die commuten dat het een grote pain in the ass kan zijn. Omdat de T&C bij EZY nu allemaal maar net in ontwikkeling zijn wordt de prioriteit nu gelegd bij de basics die zijn poen ,pensioen ,vrije tijd.
Over de poen hebben meeste denk ik niet te klagen, en met de laaste pay deal heeft Balpa het goed gedaan en steek je na contributie nog 3% in je zak.Nu nog rostering en pension. Daarna zal de rest volgen.Kijk naar BA of bekijk eens een nederlandse CAO door DALPA(VNV) onderhandeld. Dat gaat echt over punten, kommas en zwangerschapsverlof, zover zijn wij nog lang niet, daar gaat tijden overheen. Ik durf wel te stellen dat stafftravel hoog op de agenda zal komen als rostering rond is. Waarom, simpel ,het zal niet lang meer duren of een brit op b.v LGW zal 7 jaar op zijn command moeten wachten, of hij pakt op korte termijn zijn command maar moet dan op de base in pak em beet ,Moskou gaan zitten. Binnen nu en 2 jaar zullen erg veel britten binnen het netwerk gaan commuten. Ja ik ken de comments zoals fence-sitter. Kan je vertellen dat dat typies is voor de luchtvaart. In NL waar de organisatie graad van DALPA groot is( gem.98%) hebben ze daar een ander woord voor "rugzakje" go figure that out! Kun je wat mij betreft met korrel zout nemen, maar als acties dichter bij komen zul je niet al te populair zijn, alhoewel de britten redelijk tongue in cheek zijn moet ik zeggen. Afijn probeer het gewoon. CTC cadet is gratis, daarna 1e jaar 0.5% 2e jaar 0.75% en die heb je nu al terug verdient. Baat het niet dan schaadt het niet. Roep dan ook iedereen op om lid te worden. Is nu extreem belangrijk omdat de rostering onderhadelingen helemaal niet zo goed lopen als veel mensen denken. de toko groeit harder dan Balpa en als dat zo door gaat kun je rustig van uit gaan dat je later geen salaris verhoging krijgt maar een salaris verlaging. Hoop genoeg info.
Cheers
 
Muchas=49 groeit een Mustache?

Goede punten Naish, ben zelf ook lid van Balpa, het ziet er naar uit dat we binnen korte tijd rumble in the jungle gaan kijken.
zolang de vakbond waar ik lid van ben geen riducele eisen gaan stellen die de hele airline naar beneden zouden kunnen halen dan is het goed.
Denk dat we een goed company council hebben, ook al verschillen de meningen nogal over de attitude van onze voorzitter. Maar ze doen goed werk
 
Back
Top