Babbeltje?

Nee, helaas. Alle OFP's moeten aan het eind van de dag worden ingeleverd. Als je dat niet doet krijg je strafwerk...
 
Ik zie er eerlijk gezegd ook het probleem niet van in.
Als we een gesprek en een foto al niet meer gaan toelaten...

Er zijn zoveel mensen die er van dromen op onze seat te zitten. Ik geef hen met plezier een woordje uitleg als ik daar tijd voor heb...
 
Voor 'nine eleven' was het ook vrijwel nergens een probleem, in ieder geval niet bij westerse maatschappijen.
 
Wat een enorm gejank toch altijd, dat verbod op foto's maken. Wat maakt het nou uit, ik laat ook altijd iedereen binnen, zitten op stoelen, light test aan, EGPWS testen... Is toch super voor kinderen!(en sommige volwassenen) Ook ik zorg dat ik nooit op de foto's sta, dat zou de captain in Soepkip zijn foto's ook hebben moeten doen, je weet tenslotte altijd dat je op internet kunt belanden. Iedereen is namelijk bang voor represailles, zo is de cultuur nu eenmaal na 9/11 en die reporter dan blijkbaar. Je moet de lol er voor jezelf natuurlijk ook wel een beetje inhouden. Argumenten als: 'ja, maar je weet het niet, misschien is het een terrorist, blablabla'. Je bent er toch zelf bij? Ik neem aan dat je niet iemand alleen in de cockpit laat snuffelen terwijl je er niet bent...
Soepkip, blijf enthousiast en ga zo door, mensen zoals jij maken voor ons (althans, de niet-azijnpissers) het werk ook leuker.
 
Wat een enorm gejank toch altijd, dat verbod op foto's maken. Wat maakt het nou uit, ik laat ook altijd iedereen binnen, zitten op stoelen, light test aan, EGPWS testen... Is toch super voor kinderen!(en sommige volwassenen) Ook ik zorg dat ik nooit op de foto's sta, dat zou de captain in Soepkip zijn foto's ook hebben moeten doen, je weet tenslotte altijd dat je op internet kunt belanden. Iedereen is namelijk bang voor represailles, zo is de cultuur nu eenmaal na 9/11 en die reporter dan blijkbaar. Je moet de lol er voor jezelf natuurlijk ook wel een beetje inhouden. Argumenten als: 'ja, maar je weet het niet, misschien is het een terrorist, blablabla'. Je bent er toch zelf bij? Ik neem aan dat je niet iemand alleen in de cockpit laat snuffelen terwijl je er niet bent...
Soepkip, blijf enthousiast en ga zo door, mensen zoals jij maken voor ons (althans, de niet-azijnpissers) het werk ook leuker.
Vind ik ook!
Wat een bullpoep idd dat je geen foto's meer mag maken in de flight deck ...mensen gewoon lekker doorgaan, dat oude 9/11 regel moet toch weg! Waar zijn wij mee bezig...geen foto's, minder dan 100ml, alles moet in de plasticbag, tel. moet uit staan...come on !! we leven in f****g 2011...
Ga zo door Soepkip (en alle andere ook)
 
Erg apart dat je een foto van de flightdeck hebt "mogen" maken btw.

Het is namelijk door het bedrijf een aantal jaren geleden verboden om toestemming te verlenen tot het maken van foto's.
Hiervoor is tegenwoordig de uitzonderlijke toestemming van het hoofdkantoor voor nodig.

Dit ivm een vervelend voorval van een aantal jaren terug;
Pax kwam na de vlucht naar voren met de vraag of hij wat plaatjes mocht schieten. De Capt. was zelfs zo aardig om de beste man zijn plekje voorin aan te bieden terwijl hij een foto van hem zou nemen. Jammer genoeg was deze 'leuke' pax een reporter van de Engelse krant The Sun. De foto's heeft hij gebruikt als aankleding bij zijn artikel over Flightsafety bij Low Fare maatschappijen en Ryanair in het bijzonder.

Sinds dien is het verboden om beeld of video opnamen te maken aan boord (ook in de cabine!).

Ik doe er zelf nooit moeilijk over en kan me niet herinneren dat ik ooit met iemand gevlogen heb die er wel moeilijk over deed. Praatje is niet altijd tijd voor, maar verder... En dat je in de cabine geen foto's zou mogen maken kan al helemaal niemand schelen. Als je over de Alpen vliegt met ernstig CAVOK gaat niemand zeuren als de pax plaatjes gaan schieten.

I rest my case.

Foto's maken van de crew en dat ongevraagd op internet zetten is een ander verhaal.
 
Back
Top