Baan na opleiding KLS?

Zulu03 said:
Interessant Erick. Is die 75% trouwens een betrouwbaar percentage?

Ik wil idd kiezen voor een Nederlandse opleiding, maar goed daarin wil ik ook weer een goede keuze maken..

In de PAK-lijst periode lag dat percentage bij mijn weten nog wel een stuk hoger, maar gezien de bovenstaande posts is die 75% nog een terughoudende schatting (ik heb er geen onderzoek naar gedaan).
Dat moet je de KLS toch nageven, wat dat betreft hebben ze het al jaren goed voor elkaar.
 
Ik ben er van overtuigd dat de KLS een zeer goede school is met een goede kans van slagen op een baan. Maarja stel dat je nou net niet om wat voor reden dan ook bij de KLM aan de bak kan, dan sta je weer op dezelfde hoogte voor een andere baan als mensen van andere (buitenlandse) vliegscholen.
Het is en blijft een gok in die hele vliegwereld alleen heb je bij de één wat meer kans dan de ander.
 
Ik ben vrijemarkter, van PPL, via CPL naar twin. Als ik het over zou mogen doen, dan zou ik in de eerste plaats voor KLS kiezen, daarna gevolgd door EPST. Mocht geen van beiden lukken dan zou ik in het buitenland gaan kijken. (Duitsland, UK etc.).

De percentages van 75-80% die bij de KLM worden aangenomen kloppen heel aardig. Het kan een procentje meer of minder zijn maar daar moeten we niet te moeilijk over doen, daar gaat het hier niet om.

Voor mij is duidelijk dat KLM en EPST, op dit moment, het meest "value for money""geeft in Nederland. In een hectische branche als de luchtvaart kan dat over een paar jaar uiteraard anders zijn (Mogelijke doorbraak van Stella bijvoorbeeld).

Groeten,

Flyingviking
 
De percentage van kls'ers die momenteel aangenomen worden mag wel hoog zijn maar dat houdt op een bepaald moment wel op. En dan???

@ Zulu - Het is niet dat iedereen (bijna) op dit forum pessimistisch is, het gaat om de geleend 100k euro's. Altijd op safe spelen kunnen wij niet maar onnodig risico's vermijden kunnen we wel.

Gr. E.
 
Brasileiro said:
De percentage van kls'ers die momenteel aangenomen worden mag wel hoog zijn maar dat houdt op een bepaald moment wel op. En dan???


Gr. E.

Wat bedoel je precies? Dat de klm meer mensen af gaat wijzen die van de kls afkomen?
 
fokkerkoning! said:
De laatste tijd wordt ongeveer een 20% tot een kwart van de mensen afgewezen bij de klm, wachttijden zijn erg verschillend, maar zeker groter dan 3 a 4 maanden tussen afstuderen en beginnen.

Ik hoorde vandaag dat de paklijst van de KLS drastisch aan het afnemen is en dat de wachttijd nog maar maximaal 3 maanden bedraagt?
Kan iemand dit 'gerucht' bevestigen?
 
Ik heb het idee dat de banen in de luchtvaart toch weer aan het bijtrekken zijn. Niet alleen gezien het feit dat de KLS de paklijst weg aan het werken is, maar ook gebaseerd op andere vliegscholen waar ook steeds meer positieve berichten vandaan komen.

Nu is het natuurlijk de vraag, hoe lang gaat het door voordat er weer een daling ingezet wordt. Daar kan je op wachten natuurlijk, hoort bij deze sector :)

Groeten,
Steven
 
@ Lift - Steven heeft net gezegd wat ik bedoelde. Op een gegeven moment houdt de vraag naar piloten op en de bod blijft constant... het is gewoon een sinusachtig beweging, dat is altijd zo geweest.
 
Dat vind ik ook zo raar aan de meeste opleidingen. Je houdt je opleiding succesvol door op de markt in te spelen. Als je jaar in jaar uit 100 piloten de markt op stuurt, terwijl er maar 60 aangenomen worden krijg je een paklijst en is het hopen op betere tijden.

Een school die op de markt in speelt en misschien wat minder mensen per jaar klaarstoomt krijgt dan een veel betere verhouding en bouwt een goede reputatie op. Een van de belangrijkste argumenten in mijn keus voor een vliegschool.

Groeten,
Steven
 
Brasilero,

Het aanbod blijft niet constant maar neemt dan toe. Denk maar aan al de leerlingvliegers. Ik weet nu al wat er dan met de arbeidsvoorwaarden gaat gebeuren.......Maar: Zover is het (nog) niet, dus grijp wat je grijpen kunt.

Groeten,

Flyingviking
 
paklijst is al tijden leeg, zijn nu bezig met agelist.
aanname ligt rond de 90%
wachttijd nu ongeveer 3 maanden
 
Aha, één en ander is nu wel ff duidelijk geworden. Conclusie is volgens mij dat de vraag gewoon sterk wisselt, en dat ie nu gewoon gunstig is.
 
Pjotr Orno said:
paklijst is al tijden leeg, zijn nu bezig met agelist.
aanname ligt rond de 90%
wachttijd nu ongeveer 3 maanden

3 maanden lijkt me iets te positief eigenlijk!
 
Back
Top