Baan na opleiding KLS?

Zulu03

New member
hallo allemaal,

Na het forum wat te hebben doorgelezen te hebben, ben ik nieuwsgierig geworden naar het percentage studenten dat na de vliegopleiding van de KLS direct aan het werk kan.

Heeft iemand actuele info hierover?

En gaat daarvan een groot deel naar de KLM, of is dat tegenwoordig zeker niet meer gangbaar?

grtz Zulu03
 
oh?

oh?

90%..? En als er nou 3 van een klas niet doorkomen? Dit is namelijk de laatste tijd aan de gang heb ik vernomen van ex kls'er die zelf is afgewezen (2 niet eens op sollicitatie geweest, 1 afgewezen).

PS NEE dit is geen laten-we-de-kls-gaan-afkraken post...
 
Oei ja, dat is wel een erg groot verschil, 88% of 90% ;)
3 Van de ongeveer 26 is nog steeds 88%.
Wat Lift zegt klopt de laatste maanden gewoon.
Edit: was niet aanvallend bedoelt MROC :D
 
Oh sorry, even vergeten dat KLS met grotere klassen werkt. Dan klopt het inderdaad aardig.

Klopt het wel dat er de laatste tijd een stuk meer afwijzingen zijn dan pakweg een jaar geleden (nog een uitspraak van mijn collega/ex-kls'er)?
 
hey thanks voor de reacties!


Enne, die 10 % die niet doorgaat, zijn dat mensen die de KLM gewoon niet kan gebruiken, of zijn dat mensen die elders zijn gaan solliciteren?

Weet iemand misschien ook wat de langere-termijn (+/- 3 jaar) verwachting is voor het aantal aannames van KLS-studenten door de KLM? Of is daar nu nog niets zinnigs over te zeggen?

Is misschien bekend of de KLM extra kisten gaat aanschaffen, of juist het tegenovergestelde gaat doen de komende jaren?

laters gr Zulu-0-3
 
Van die 3 man uit die klas is er 1 afgewezen op het gesprek en 2 mochten niet op gesprek komen omdat de resultaten behaald tijdens de opleiding niet voldeden.
 
ok, dat is duidelijk.

De KLM kan je dus ook nog afkeuren op behaalde studieresultaten behaald op de KLS..?
 
De laatste tijd wordt ongeveer een 20% tot een kwart van de mensen afgewezen bij de klm, wachttijden zijn erg verschillend, maar zeker groter dan 3 a 4 maanden tussen afstuderen en beginnen.
 
Ik ben geen optimist, de laatste tijd gaat het gewoon erg goed. De mensen die nu de opleiding afronden kunnen binnen een paar maanden op gesprek komen bij klm.

En die 90%, ach het is geen cijfer dat ik heb opgevraagd ofzo. Maar het komt zeker wel in de buurt!
 
Ok, de meningen verschillen dus nogal.

Als ik andere verhalen op dit forum lees, krijg ik eerder de indruk dat het erg lastig is om aan een baan te komen. Er wordt voorgesteld om alles aan te nemen wat je krijgt aangeboden, of om goed rond te kijken welke vliegschool je uiteindelijk kiest..evt buitenland.

Is de KLS dan een uitzondering, en een aanrader omdat het daar toch vrij voor de hand ligt dat je op gesprek mag komen bij de KLM?
Oftewel zij je kansen bij de KLS stukken beter dan bij andere scholen (in Europa)?
 
Hmm ik voel weer iets aankomen...:grijns:

Er zijn al zo veel topics geweest over welke vliegschool het beste is en waar je het snelst aan een baan komt. Om te voorkomen dat dit ook weer zo'n topic wordt, kun je misschien het beste de zoekfunctie gebruiken ;)

Groeten,
Steven
 
mn favoriete onderwerp is weer aangesneden

mn favoriete onderwerp is weer aangesneden

Merken jullie hoe goed ik me heb leren inhouden de laatste tijd? ;)

Voor de rest me Easy eens..

FD

PS 1: Een ding dan zulu, je zult niks aangeboden krijgen na je opleiding, maar met geluk een sol. gesprek ergens kunnen afdwingen (als je geen gesprek bij de KLM krijgt).. En dan mag je van geluk spreken..
 
Ok, bedankt voor alle reacties en tips!

ps: Ik kan het me haast niet voorstellen, maar zijn er misschien nog meer van dit soort goeie forums elders op het net?

gr zulu
 
En toch blijft het vrijwel uniek wat de KLS neerzet, dat minimaal 75% van hun leerlingen tegenwoordig bij de KLM wordt aangenomen. Samen met EPST is er op dit moment geen andere school in Nederland met dergelijke resultaten, hoewel EPST'ers veelal in Engeland aan de bak komen.
Als je in Nederland je opleiding wil doen hoef je voor het geld zowiezo al niet naar een andere school te gaan, dus waarom zou je dan niet voor de bovengenoemde scholen kiezen?
 
Interessant Erick. Is die 75% trouwens een betrouwbaar percentage?

Ik wil idd kiezen voor een Nederlandse opleiding, maar goed daarin wil ik ook weer een goede keuze maken..
 
Back
Top