BA Open Skies kondigt AMS - JFK aan!

Basic T

New member
Meer concurrentie KLM op route naar New York

LONDEN - Luchtvaartmaatschappij British Airways (BA) voert de concurrentie met Air France-KLM op. Het Britse bedrijf biedt vanaf augustus via zijn dochter OpenSkies rechtstreekse vluchten aan van Schiphol naar de luchthaven JFK in New York.

Dat heeft BA maandag bekendgemaakt. OpenSkies kondigde in januari al een nieuwe route aan tussen New York en Parijs en overweegt ook van Brussel, Frankfurt en Milaan naar de grootste stad in de Verenigde Staten te gaan vliegen. Het bedrijf richt zich vooral op het duurdere marktsegment.

Sinds het Open Skies-verdrag tussen de VS en de Europese Unie mogen luchtvaartmaatschappijen vliegen tussen elke Amerikaanse en elke Europese luchthaven. Daarvoor mochten vliegbedrijven alleen transatlantische vluchten aanbieden vanaf hun thuisbasis.

Zelf kan BA door het luchtvaartverdrag ook meer concurrentie verwachten op zijn eigen thuisbasis. Onder meer Air France-KLM heeft aangekondigd samen met zijn Amerikaanse partners Delta Air Lines en Northwest Airlines met BA te willen concurreren op de Londense luchthaven Heathrow.


Toch even informeren bij Flight Ops...... ;)
 
....absoluut, ik denk er zelf ook niet aan om over te stappen, maar paar maatjes van me hebben intresse en willen wat meer info.

Een secondment met command zou ik trouwens wel overwegen....als ik maar altijd terug kan naar het toestel dat ik voorlopig niet wil verlaten!!

;)
 
En je medical houdt! (zei meneer unlucky)

Ik ken iemand die er binnenkort gaat beginnen, dus als zo een bron nog helpt, paas ik graag de vragen etc door.

Groeten!
 
Back
Top