BA CityFlyer Recruitment

Pilot-787

New member
Nieuwe vacature bij BA CityFlyer.

https://www.bacityflyerjobs.com/tem...059514A4C3762414B4B624A6767734341644D584F726B

"Please note: we will only accept applications from candidates who currently have the right to live and work in the UK. It is your responsibility to have the necessary paperwork to prove this if requested during the application process."

Bij het registreren kan je zo te zien ook geen ander land in voeren. Daarnaast moet je je National Insurance Number invoeren waar geen NLe in past.

Zo te zien alleen mogelijk als je al in de UK woont?
 
"Please note: we will only accept applications from candidates who currently have the right to live and work in the UK. It is your responsibility to have the necessary paperwork to prove this if requested during the application process."

Misschien bovenstaande even lezen? Je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag....
 
Als je een EU paspoort hebt, heb je niet alleen in Europa maar ook in de UK het recht om te wonen en werken. Dus dat is jammer genoeg geen antwoord op zijn eigen vraag.

Wel kl#te dat je een Nat. Ins. Nbr. moet hebben om je te kunnen aanmelden. Misschien at je AA00000A kunt gebruiken in het geval je geen Nat. Ins. Nbr. hebt(?).

Edit: Bij de Job description staat ook niet dat je een UK paspoort moet hebben en dat Non UK CAA licences worden buiten gesloten...

Copy paste van de site:

· A valid UK or JAA ATPL(A) (Frozen for FO positions);
· A valid Instrument Rating;
· Performance Class A;
· MCC Certificate (or be MCC Exempt);
· A valid Class One Medical.

A current EMB 170/190 type rating will be advantageous

As a Direct Entry Captain you would also require:

· 3000 hours total flight time as pilot with 1000 hours as pilot in command of commercial jet multi-crew aircraft
 
Last edited:
Zou er anders even een belletje aan wagen. Ik zeg dit omdat ze in de UK nogal politiek correct zijn en discriminatie is al helemaal een vies woord. Een hele groep mensen uitsluiten omdat ze geen NI nummer hebben lijkt mij heel on- Engels.
 
Gewoon kruisjes ofzo invullen, het nummer is inderdaad in de vorm van : X 00 00 00 X, X zijdne letters en 0 cijfers.

Bij hun voorganger, BA CititExpress was het destrijds ook geen probleem om als NL'ers zonder NI-nummer aan de slag te gaan.
 
Bij het invullen van de database bij BA CityFlyer kom ik op de pagina "Personal Details" het volgende tegen: Please list your Performance Examination passes.
Ik weet niet goed wat hier in te vullen, gaat het hier om mijn theorie cijfers? Graag hoor ik wat andere mensen hier hebben ingevuld.

groet, JB
 
JB:

Van PPrune:
Perf A was a separate exam in addition to the national ATPL theory exams. JAR Performance covers all the old Perf A stuff.

Het wordt straks ook lastig bij je applicatie. Moet je een voorbeeld geven dat communicatie je heeft geholpen in een situatie, en dat je in een teamverband de juiste beslissingen nam. Vond het lastig daar een juiste situatie bij te bedenken

Het hele PPrune topic over se BA cityflyer recruiting is te volgen hier:
http://www.pprune.org/terms-endearment/429764-ba-cityflyer-recruiting.html
Volgens mij zien we op bladzijde 6 de Dutchbird757 van dit forum, aangezien ik die vraag aan hem heb gesteld!
 
Last edited:
Back
Top