Aviation studies and going to America

Gelukkig dat ik een Belg ben ;)...anyways: Going to church isn't a good thing...Religion is more a problem then a solution.
If you look at the 'war on terrorism' isn't this a modern crusade? (extreme) Catholic America VS (extreme) Islamic fundamentalists?

And I don't think America is that 'caring' and 'friendly' I saw the film sicko last week and there you see a different story :)
 
Hey Julien. Als je het niet naar je zin hebt, ga dan fijn ff lekker op het franse Airworkerboard kijken. Tuurlijk is niet alles super in Nederland, maar wat een onzin dat het in Amerika beter is. Amerika is nog steeds het land met de grootste Drugs-consumptie, meeste vuurwapen-misbruik, en definitief de ergste oorlogsmisdadigers (ik bedoel niet de soldaten, maar Bush en Cheney).

en dat alles... In the name of God. Dus ga allemaal maar weer lekker in de Kerk zitten, Bush regelt het allemaal wel.

Oogjes dicht, en snaveltjes toe.

Misschien zijn onze scholen niet meer de beste, maar dat geld voor de meeste landen. Ondertussen staan we bij verschillende onderzoeken nog gewoon bij de betere 10%, iets wat Amerika niet kan zeggen.

HALLELUJA

ps: En so what al ga je als 17 jarige liever even in de kroeg zitten met vrienden om een pilsje te pakken dan thuis op de bank met je gezin. Naar mijn mening word je als kind niet volledig gevormd als je alleen maar alles moet aannemen van papa en mama. Het is echt niet erg als je een keer een misstap begaat als je er maar van leert. En wat betreft het naar de kerk gaan: Ik ben niet gedoopt, geloof ook niet een een soort van god, maakt me dit een slechter mens? Nee dus.

inuniform
 
Inuniform, wat ik bedoel is dat jongeren van deze tijd grensen overgaan en papa en mama er niets aan doen. Ik heb vroeger ook misstappen gedaan. Ik kan me wel herinneren dat ik met vrienden in het fietsenhok wiet ging roken. Gevolg was dat ik een paar dagen vrijwilligerswerk moest lopen bij een instantie met drugsverslaafden. Als kind vind je het vreselijk, maar nu ik ouder ben, weet ik waarom je er nooit aan moet beginnen. Zou jij als vader of moeder je zoon of dochter lekker aan de gang laten gaan ? Ik niet in ieder geval. Zou ze zelfs aangeven bij de politie als ze iets doen dat strafbaar is. Dat is de enige manier om kinderen tot de orde te roepen. En wat betreft het naar de kerk gaan. Je leert er normen en waarden die geaccepteerd zijn. Vandaag de dag werkt papa overuren en moet mama zo nodig nog shoppen waardoor kindlief op de tweede plaats komt en geen of weinig normen en waarden leert waar hij / zij in de toekomst problemen aan kan ondervinden.
 
Normen en waarden leer je niet alleen maar in de kerk of van je ouders. Een beetje normaal kind kan zelf ook uitmaken wat goed en niet goed is en dit ook nastreven. Als je echt een kind bent die altijd maar op ruzie uit is, vandalisme en drugs ( ja zo zijn ook een aantal van mijn vrienden) kom je jezelf vroeg of laat toch wel tegen en eindig je in een hutje zonder vrouw en zit je als 40 jarige iedere avond in de kroeg je ongeluk weg te drinken. (JA die ken ik ook);). De kerk leert je misschien wel normen en waarden bij maar dat zijn alleen de normen en waarden van een geloofsrichting. Als je naar een moskee zou gaan zou je weer heel andere normen en waarden krijgen. (correct me if im wrong ik kom niet vaak in de kerk). Maar goed hier is voor mij de discussie gesloten. Jullien je hebt ook zeker een punt, maar ik vindt alleen dat het hier en daar een beetje overdreven wordt.

inuniform
 
En wat is dat nou weer voor een reactie ? Dit bedoel ik dus met die houding als iemand iets zegt waar diegene het eigenlijk niet mee eens is :kiss: .

Maargoed, we gaan wel heel erg offtopic...
 
:nicethread: en fully :eek:fftopic:

Maar misschien moeten we het hebben over de POSITIEVE zaken die verschillende kulturen met zich mee brengen, zonder daar andere kulturen te kort mee te doen?

Het geheim van een klinkende speech? Houd het positief!
Het geheim van een goede samenwerking? Benut en waardeer elkaars talenten, en kraak elkaar niet af op tekortkomingen.

Iedereen heeft ze, beide.

Amerika is geweldig, prachtig land.
Frankrijk is geweldig, prachtig land.
Nederland is geweldig, prachtig land.

[poetische mode on] En als ik naar de zon kijk, zie ik dezelfde vuurbol als ik in Amerika en Frankrijk zie [Poetische mode off]

Take a beer, guys! :biertje::biertje::biertje:
 
Back
Top