Aviation managment universitair niveau

swieberrr

New member
Beste iedereen,

Eerst even kort voorstellen,
Sinds een jaartje lees ik veel mee op dit forum, ik wil ook piloot worden.

2011:
september:
Eerst ben ik afgekeurd op de VFS van de KLU, vervolgens heb ik het bij epst geprobeerd. Die hebben mij een 'back in one year' gegeven (ze vonden mij nog te jong en ik had gebrek aan levenservaring).
Oktober:
Bij stella selectie gedaan, gehaald.

2012
Ik heb nu een jaartje rond gereisd (gewerkt in Oostenrijk/ tijdje in Duitsland gewoont), ik ga dan ook zeker terug naar EPST binnekort, ik ben benieuwd wat ze nu van mij vinden.

Mede dankzij de verhalen op dit forum, is mijn enthousiasme over de laatst genoemde vliegschool aanzienlijk gedaald. Ik ben nu dan ook vastbesloten niet bij Stella te beginnen.

Op mijn planning staat om het iig. bij LH te proberen, mocht dit niet lukken om één of andere reden dan wil ik bij Intercockpit beginnen.

Ik ben alleen van plan bij een dergelijke school als intercockpit te beginnen nadat ik een studie afgerond heb.



Ik ben nu 19 jaar en ondertussen tikt de tijd gewoon door, wil ik dan ook aan een studie beginnen komend jaar. Het doel om piloot worden blijft staan en ik zoek dan ook een studie die goed naast je fatpl op je CV staat.


Ik wil het liefst op WO niveau een studie gaan doen die in de aviation richting is.
In Nederland zijn die ver te zoeken dus ik ben vervolgens in Duitsland gaan zoeken.



Nou heb ik al een paar dingen hier gelezen over international bussiness management. Zelf vond ik het volgende:

http://www.iubh.de/en/studies/bachelor-studies/aviationmanagement.php


Nou luidt mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met deze studie/ universiteit, of heeft iemand hier uberhaupt wat van gehoord?
Voor zover ik het begrijp is het een Aviation Management studie op WO niveau. Ook biedt deze school een programma aan om uiteindelijk met je CPL + mcc +IR bij de vliegschool Air Alliance met je bachelor te combineren. Heeft iemand hier ervaring met deze vliegschool?




Met vriendelijke groeten,



Swieberrr
 
Last edited:
Nou ben ik mede dankzij de verhalen op dit forum, is mijn enthousiasme over de laatst genoemde vliegschool aanzienlijk gedaald. Ik ben nu dan ook vastbesloten niet bij Stella te beginnen.

Je hebt in ieder geval al de beste keuze gemaakt door niet bij Stella een vliegopleiding te gaan beginnen!
 
Allereerst bedankt voor alle snelle reacties!

@Aoleks: Bedankt voor de info, ik trapte er iig in nadat ik de 'fancy university naam' gelezen had. :)

@pilot freak: PM komt er aan, alvast dank!
Edit: Ik zie nu net dat je het tegen aoleks had, ik hoop dat je mijn vragen ook kunt beantwoorden.
 
Last edited:
Back
Top