Auto importeren

kermit

New member
Is er iemand van jullie die ervaring heeft met het importeren van een nieuwe nederlandse auto naar duitsland (bpm vrij dus) Heb dit destijds naar de UK gedaan maar vroeg me af of deze constructie ook naar Duitsland kan (neem aan van wel). Tot welke instanties moet ik me wenden e.d.

Alvast bedankt!
 
kan zeker wel,
...maar alleen met bevestiging van de twee stadhuizen, maar dat weet je nog van het UK-verhaal. ook hoe dat werkt met belastingdienst-douane e.d.
 
Ehhh.....stadhuis?

Heb geen stadhuis van binnen gezien. Laat staan twee.

Heb mijn huidige auto BPM en BTW vrij bij een NL dealer gekocht en vervolgens op uitvoerplaten naar de UK gereden. Daar de auto laten registreren en ook daar de BTW betaald. Was uitgeschreven uit NL en had een woonadres in de UK.

Waar het mij met name om gaat zijn de duitse instanties waar je mee van doen hebt. In de uk moet je de auto registreren bij de DVLA (Driver and Vehicle Registration Agency) en zij geven de BTW anvraag weer door aan de douane waarvan je dan automatisch een BTW aanslag thuis krijgt. Wat zijn de Duitse equivalenten van deze instanties?

Thanks!
 
waarom zet je 'm niet gewoon op NL platen ?

Als je de auto een half jaar hebt en een jaar in UK hebt gewoond..... peace of cake !

spreek uit ervaring !
 
Heb em alweer op NL platen. In september heb ik em een jaar op NL platen en dan ik hem dus weer kwijt. Tijd voor een nieuwe dus...

Luxeproblemen!
 
Waarom niet een nieuwe in D kopen?
Mijn ervaring is dat voor de meeste modellen dat duizenden Euro's scheelt.
 
Heb de prijslijsten vergeleken en daar bleek dat de belastingvrije prijs in NL behoorlijk lager is dan in DE. Zelfs met de 16%btw erbij in duitsland ben ik iets goedkoper uit als ik hem in NL (BPM en BTW vrij) koop en naar DE exporteer.

Als je puur praat over consumentenprijzen heb je helemaal gelijk. Dan zijn auto's in DE stukken goedkoper dan in NL.
 
Als je de auto in Dland aanmeld, en na 6 maanden weer pleite gaat met auto naar Nland, heb je kans dat je de 16% BTW aanslag in Dland niet eens krijgt, ze zijn niet zo snel namelijk. :grijns:
Dan is het een Heeeel voordelige auto !!:D

ps. info uit betrouwbare bron !!

Groet
C
 
Back
Top