Auto importeren?

Honeywell

New member
Iemand ervaring met auto importeren uit Duitsland en misschien nog tips? Ik zit er over te denken om een VW in duitsland te gaan kopen....je kent het wel he...studieschuld.
 
Vergeet niet dat als je een auto importeert, je de bpm moet betalen, ongeacht hoe oud die auto is. De bpm is afhankelijk van gewicht enzo en kan tot 1000 euro oplopen.

Verder heb ik het idee dat geimporteerde auto's uit Duitsland vaak of schade auto's zijn, of auto's die flink zijn afgeracht op de autobahn. Natuurlijk kan je geluk hebben en zit er wel iets goeds tussen. Dit is trouwens als een of andere handelaar de auto's importeert en hier verkoopt, als je zelf in Duitsland op zoek gaat en zelf importeert heb je alles zelf in de hand natuurlijk.

Maar waarom ga je eigenlijk naar het buitenland als je een auto wilt kopen? Er is genoeg in Nederland te verkrijgen...
 
Zelf een oude A4 geprobeerd uit te voeren naar NL ivm wederverkoop. BPM komt er altijd bij zoals Pirke zegt. Zoek op internet maar even naar een BPM en invoeren. Ik heb ooit een website gevonden die een calculator had om je bpm te bepalen. Afhankelijk van leeftijd accesoires motor etc. Geloof dat het na 8 jaar nul is trouwens.

En vergeet niet dat alle tripjes naar Deutschland ook in de papieren gaan lopen. En garantie? Als ie stuk staat in NL?
 
Ja idd, ik was naar een auto van 92 maanden aan het kijken, resterend bpm is dan 950 euro. Vroeger was het inderdaad 8 jaar, nu 10 :(

Maar dan nog scheelt het 3000 euro met de prijs in nederland, dat is dus ook mijn reden waarom ik ernaar aan het kijken ben....
 
Als je zelf niet in duitsland woont/hebt gewoond dan moet je idd BPM betalen. De hoogte van BPM is uiteraard afhankelijk van de waarde en leeftijd van de auto. Hoe ouder hoe minder BPM. Op een auto die tussen de 1 en 2 jaar oud is krijg je 37% koring op het bruto BPM bedrag dus ondanks de bijkomende BPM is het toch goedkoper om een auto uit duitsland te halen.

Ik heb het zelf gedaan toen ik van baan veranderde en terug in NL ging wonen. Mijn auto viel echter onder mijn verhuisboedel en was daarom vrijgesteld van BPM. Ik hoefde alleen mijn auto ter keuring aan te bieden bij een RDW keuringsstation bij mij in de buurt en met de BPM vrijstelling langs de douanepost die ernaast zat en klaar. Een week later had ik het NL kentekenbewijs in de bus liggen. Even platen drukken en rijden. Het uitschrijven van de auto in Duitsland wordt door de RDW gedaan.

Omdat je als Nederlander niet in een auto op Duitse platen mag rondrijden moet je volgens mij de auto ter plekke laten uitschrijven en dan op een uitvoerkenteken (is een week geldig en heeft alleen een basis wa verzekering) of op een trailer naar nederland halen. Dan laten keuren en BPM betalen. zie ook www.rdw.nl en ook www.douane.nl
Er zijn tegenwoordig ook veel bedrijfjes die het allemaal voor je regelen maar dat kost dus weer extra.

Aanvullingen welkom.
 
Hoi,


Als je de auto hebt gevonden (anders www.mobile.de )kan je daar bij de plaatselijke ADAC kantoor een kenteken voor een paar dagen kopen (rode rand!) mits de auto TÜV heeft anders mag je alleen een kenteken met een gele rand wat alleen maar in Duitseland geldig is , als je de verkoper kan overhalen dat hij zijn kenteken platen er op laat en dat jij ze terug stuurt is beter natuurlijk ( scheelt 85 euries)


Als je eenmaal in Nederland bent kan je een afspraak maken bij de RDW of anders van 08.30 uur tot 12.00 uur zonder afspraak naar binnen rijden ( wel kans dat je ff een paar uurtjes moet wachten)daar kan je de auto invoeren je hoeft hem daar niet te laten keuren wat voorheen wel moest , als hij ingevoerd is en de bpm betaalt is moet je hem binnen 2 weken laten keuren....meer niks


lijkt heel wat maar is het niet hoor het is makelijker dan geschreven staat ik heb tot nu toe 3 keer ingevoerd en 1 keer uit gevoerd....


Mocht je nog meer willen weten kan je mij ook ff P/M en.


P/S was je er ook bij , of heb je de foto gekregen van iemand ik heb namelijk de zelfde foto
 
he thanks voor de reacties. Ben net terug van een vlucht dus lees het morgen even rustig door...

@ Urfali_63: Ik heb de foto gekregen van ground handling bij de gate :): In de wereld van Blue Tooth gaan dit soort foto's snel de ronde ;)
 
Honeywell,

Laat je niet afschrikken door wat je moet doen om een auto te importeren uit Duitsland. Het gaat meestal vrij simpel. Vaak wil de verkoper (althans bij een autobedrijf) met je mee naar de StrassenVerkehrsAmt om je auto op jouw naam te zetten. Dit moet bij de meeste steden vóór 12 uur gebeuren, daarna doen ze het niet. Verder (wat hierboven werd gemeld) heeft de BPM absoluut géén connectie met gewicht, alleen met de netto-catalogusprijs en de korting die je krijgt vanwege de leeftijd.

Het invoeren hier in NL is helemaal simpel, ik kan je wel aanraden om een afspraak bij de RDW te maken ipv zonder afspraak langskomen. Je kan zomaar een paar uur moeten wachten.

Ben inmiddels aan mijn 3e ´Duitse´ auto toe en kan zeggen dat het heel goed bevalt. Het is zakendoen met Duitse autoverkopers gaat heel makkelijk en professioneel. Ze doen absoluut niet veel van de prijs af, maar zo weet je wel waar je aan toe bent.

Mocht je nog vragen hebben kun je me een PM sturen.

Grtn en succes.

PS Kijk op
ADAC Uitvoeren uit Duitsland
Autoscout24.de
Mobile.de
 
Last edited:
je kunt het natuurlijk ook vragen aan je collega met zn witte benz. Die weet er ondertussen wel alles vanaf
 
Ze zijn idd een stuk goedkoper daar, weet iemand of je daar ook ergens zon anwb keuring kan laten doen, zodat je geen kat in de zak koopt?
 
Ik meen dat de Tüv (duitse apk) al streng genoeg was. Anders gewoon een garage/merkdealer benaderen om een second opinion?
 
Ja, die heb je wel ben alleen ff de naam kwijt!! In Trier heb ik er pas nog zo'n centrum gezien! aaaaaaaaarghhh.
 
Back
Top