Austrian Airlines

Cow On The Rwy

New member
Beste mensen,

Naar ik vernomen heb gaat ook Austrian komende zomer weer lowtimers aannemen. Nu heb ik het aanmeldformulier uitgeprint en ingevuld, alleen op het einde stuit ik op een probleem. Ik moet de resultaten van een HIV test meesturen en de resultaten van een ogen test. En beiden mogen niet ouder zijn dan 3 maanden. Iemand hier ervaring mee? Hebben er hier mensen ook bij Austrian gesolliciteerd en deze uitslagen wel of niet meegestuurd?

Naar mijn mening is het een beetje onzinnig, bedoel ik beschik over class 1 medical. Mijn ogen zijn dus in orde en als het goed is heb ik ook geen HIV??? Mocht het wel nodig zijn, kan iemand me tips geven waar ik deze het goedkoopste kan laten doen en hoe lang moet ik ongeveer wachten op de uitslag?

Alvast hartelijk dank voor de reacties.
 
Volgens mij controleren ze bij medische keuring je bloed NIET op HIV...
Waar je het kunt laten doen? bij de huisarts! is geloof ik nog gratis ook...
 
Ray,
Volgens mij naast de huisarts en GG&GD genoeg instellingen die het ook gratis doen, gewoon even Google-en...
Gr. uit Madrid,
Marshall
 
gaat dat heen, hiv test al tegenwoordig :S

Moet je ook verklaring van goed gedrag meesturen?
Ik kreeg dat toen niet voor elkaar om er een te krijgen, aangezien de (toekomstige) werkgever dat moet aanvragen via een formulier. En aangezien de nederlandse staat deze formulieren alleen in het nederlands uitgeeft was dat weer niet mogelijk om dat te laten invullen door iemand van Austrian Airlines.
 
Thanx voor alle reacties. Bewijs goed gedrag niet voor zover bekend. Alleen resultaten HIV-test en ogen test.

@Marshall, hoe bevalt het in Madrid??? Succes in ieder geval!;)
 
HIV test is heel normaal hier in oostenrijk, gewoon via de ggd doen, kost niets.

Je verklaring van goed gedrag kun je aanvragen met behulp van het sollicitatie formulier. Je kan hem ook in het Duits/engels krijgen!!

succes!
 
Verklaring goed gedrag kan wel. Formulier ophalen bij gemeentehuis en dan naar oostenrijk sturen en door de dames laten invullen (dat doen ze als je ze aangeeft hoe) en deze dan op gemeentehuis inleveren. Duurt wel ca. 4 weken.

Ben afgelopen winter ook op selectie geweest, ging niet ergens over. vlg mij zochten ze mensen die volgens amerikaanse regels SE kunnen vliegen:confused: :grijns: :grijns:

Stelden vragen uit amerikaanse theorie, slecht gekopiëerd ook nog. Geen één ME vraag. Sloeg nergens op. Heb dan ook alleen in Europa gevlogen en vooral ME...Maar goed. 't kost je slechts € 360 euro's voor ticket's naar innsbruck, met beetje mazzel 1e klas, kan RyanAir niet tegen op... Blijft een kans dus gewoon gaan.

@Viper 1983. Hoop niet dat jij die Dash 8 in Insbruck landde, mèn, dacht dat we op de treshold begraven werden zo hard...

vliegplannetje
 
lol :grijns: :grijns:

zal ik dan wel niet zijn geweest! :D eerder een OOSTENRIJKSE collega! :D :D


Maar vliegplannetje, jij hebt het over Austrian Arrows, ik geloof dat men hier Austrian bedoelt. Het lijkt me trouwens sterk dat die momenteel low timers zoeken, zeker als je naar de situatie van OS kijkt...
 
Inderdaad als je ziet dat OS Bus vliegers momenteel bij HG solliciteren ....
 
Ik bedoelde inderdaad de grote Austrian, maar Austrian Arrows klinkt ook niet slecht. Is dat dezelfde selectie procedure of kan ik daar ergens anders voor solliciteren. Ik heb wel in Amerika gevlogen...;)
 
Is het uberhaubt in Europa, onder de EU vlag, legaal om HIV testresultaten te vragen voor een potentiele werkgever ?
 
@FD

ja denk het wel want hier doen ze het al een hele tijd.
Vind het ook wel een goede zaak, weet je tenminste dat de stessen het niet hebben :grijns: :grijns:

oh ja FD, empty your inbox! :D

@Cow

voor Austrian Arrows is het een andere selectie procedure en op een andere plaats, nl Innsbruck. Ik denk echter dat je hier meer kans maakt op een baan dan bij Austrian zelf.
Kijk maar eens op ppjn, daar staat alle info over Austrian Arrows.

succes!
 
Back
Top