ATPL in NL, FAA CPL/IR conversie in UK of NL

737ES

New member
Na wat spitwerk blijkt het allebei te kunnen. Een FAA CPL/IR omzetten naar een JAR met in NL behaald ATPL theorie. Mooie conversie aanbiedingen in de UK. Maar ook in NL is het formeel mogelijk. Maar pleeg je wat belletjes naar IVW dan weten ze van niks(althans van div. gehoord).

Wie o wie heeft er ervaring mee en heeft met succes een FAA CPL/IR om kunnen zetten naar een JAR CPL/IR in NL of de UK?
 
Oud klasgenoot van me tijdens de ATPL theorie heeft zijn FAA brevet bij Stella naar JAA omgezet. Misschien kun je ze ff bellen voor meer info. Ik geloof wel dat hij voor alles examen moest doen...(weet het niet meer zeker is al weer 2 jaar geleden)

Succes!
 
Heb de FAA naar JAA conversie gedaan bij RvdS (nu Stella). Was toen 1 van de eerste die die conversie in NL deed denk ik, voorheen met de oude stijl was het allemaal al tig keer gedaan door Jan en Alleman en wist de RLD/IVW ook van de hoed en de rand.

Wiel moest helemaal opnieuw uitgevonden worden leek wel, RvdS heeft alles toender tijd met het IVW geregeld. Syllabus is volgens mij hier en daar nog wel veranderd/bijgeschaafd, maar weet dat na mij aardig wat mensen die conversie gedaan hebben, ook zonder problemen :yeehaa: . Weet niet of ze die conversie nu nog aanbieden bij Stella?

Wat Afterburner al zei, even bellen :rt: voor meer info.
 
Ben nu ook zelf bezig met het omzetten van mijn FAA-papieren.
Ik doe dit bij Singles en Twins en moet zelf zeggen dat dit prima bevalt. De instructeurs zijn erg goed en de kisten zien er goed uit en je kan er uitstekend mee vliegen. De kosten voor de conversie zijn ook minder dan in het Verenigd Koninkrijk, althans, wat ik ervan gezien heb.

Om de IR om te zetten, moest ik 15 uur in een Warrior en 10 uur in een Frasca, voor de CPLwas het iets van 7 uur in de Arrow, en voor de muilti engine is het 6 uur Seneca.

De uren voor de IR en CPL zijn voldoende maar de multi vind ik iets aan de krappe kant.

Wat betreft IVW, heb ik ze vandaag nog aan de lijn gehad. Duurt gewoon iets langer! :)
 
Back
Top