ATPL examenhulp

joostenf

New member
Beste ATPL-ers,

Aangezien ikzelf het laatste kluitje examens aan het voorbereiden ben wil ik jullie deze site niet onthouden (misschien kan ie bij de links?):

http://atpl.sep2jet.com staan 6500 atpl oefenvragen.

De site is nog in opbouw, maar de database is functioneel. Je kunt je tot zondag 4 februari gratis lid worden van de vragendatabase en lekker oefenen. Je blijft dan 3 maanden ingeschreven.

Enrollment key: beta_test


Groeten!;)
 
Last edited:
Wiel opnieuw uitvinden? Neem aan dat ze er wel wat voor gaan vragen in de toekomst.

Persoonlijk vindt ik de site van Bristol (http://www.bristol.gs geweldig, de examen DB is zeer uptodate (incl. bijlagen!), en feedback op het forum is ook perfect. Komt mede denk ik doordat het wordt onderhouden door ATPL leraren.
 
Bristol is super, heb ik bij vorige module gebruikt!

Wel jammer dat bristol er idd 72 eur per 3 maanden voor vraagt ;) en dat mijn modules net over een jaar verspreid liggen, dus ka-ching
 
nou lekkere database... op de eerste pagina van priniples of flight staan alleen maar vragen uit operational procedures! dus als je zelf de vragen moet gaan onderscheiden... :S

ik hou t wel bij mn acces database! kan je tenminste lekker doorklikken...



Edit
Uhmm had verkeerd gekeken :wegkwijt: ...

misschien isie dalijk toch wel handig om me dalijk te testen voor de examens :eek!:
 
Last edited:
Het nadeel van de access versie (die heb ik idd ook) is dat er geen mogelijkheid is om je gemaakte fouten terug te zien.

Wij gebruiken bij de vliegschool ook 'Moodle' als classroom, en voordeel is dat elke gemaakte quiz terug te zien is...

Eigenlijk zou er een random quizz generator moeten zijn net als op de Bristol site, en terugzoeken van vragen op nummer.


Komt op den duur vanzelf wel...
 
Ja met de access is het wel jammer dat je geen vragen op kan zoeken op onderwerp etc...

ik schrijf mijn gemaakte fouten op of noteer het nummer van de vraag zodat ik later altijd terug kan kijken... maar als je hem in de random mode gebruikt dan kan je niet terug gaan naar de vorige vraag en dat is wel jammer...

maar toch is het een fijne database om je op je examens voor te bereiden!
 
Hmm, Heb er even naar gekeken, maar de opzet is niet echt gebruikers vriendelijk. Wellicht zijn dit nog opstart problemen, maar om voor elke vraag op submit te klikken, en te wachten op een page-refresh, nee gaat niet wecht werken..
 
Wat een techniek allemaal.
Ik heb mn vragen moeten leren van ingescande PDF files in Spanglish op een 14" laptop schermpje. 2 trays redbull naast het bed en de avond voor het examen non-stop scrollen en enkel vraag en juiste antwoord lezen, en dat een aantal keer herhalen. Werkt prima.
 
nog steeds offline

nog steeds offline

Grmbl, mooie examenhulp. De site is al de hele week offline vanwege database maintenance :huilt:
 
Bristol Ground school is ook zeer zeker aan te raden. Nadeel is dat het 70 euro kost voor 90 dagen toegang, maar voordeel is dat het ook exact dezelfde vragen als op het cbr examen zijn.

De allerbeste manier is natuurlijk om het gewoon uit het boek te leren, te begrijpen en over een tig jaar het nog weten zodat je er ook wat aan heb als je het eens nodig mocht hebben.
 
You know what !? screw you guys...

Toen ik in mn JAA ATPL groundschool klasje zat was er amper nog geen database... hardcore studeren..... Was het eerste JAA klasje na de B1/B3 jongens.

Wat mis ik "gleim" en "kings school" toch op eens... :grijns:
 
Zeker!

of toen ik nog leerde vliegen, en ik alleen een BINAS en de wet van Bernoulli uitgelegd kreeg en de rest daar zelf uit moest deduceren!
 
hahaha BINAS boekje ja. Nou met Airlaw zeker de database gebruikt. AThans die was toen in de making. (dat was 5 jaar geleden)
 
Back
Top