ARNOLD BURLAGE??

For all those people who STILL don't get it

For all those people who STILL don't get it

S-tail said:
Ik denk dat het ook weinig te maken heeft met Martinair. Het gaat er gewoon over dat er binnen de exel groep vele mensen werkzaam zijn die wel hun uiterste best doen om er ondanks bepaalde zaken het beste van te maken.

Dat mensen die verschillende dingen misgedaan hebben daarover worden aangesproken vind ik normaal.


I've said it before and I'll say it again - you cannot achieve the right result with the wrong people. The people running EAG/Holland Exel are completely incapable of running an airline. Employees are just along for the ride - they have no effect whatsoever on the eventual outcome. All the hard work and effort by employees means nothing. Sorry - but that's the hard reality.

Alleen vind ik dat Arnold Burlage elke kans te baat neemt om de publieke opinie over EAG negatief te beinvloeden. Publieke opinie beinvloed je door geruchten als:

(telegraaf 15/12)
quote Behalve toenemende onrust onder de piloten van Exel over de naleving van hun werk- en rusttijden.... unquote
ONZIN


When I was in Brussel in October I met a few Belgium Exel employees. They told me almost word for word the story that appeared in De Telegraaf. They also told me the name of the person at Holland Exel who forced the crew into this - no surprises there.

(telegrap 16/12)
quote De toekomst van de kwakkelende luchtvaartmaatschappij wordt daardoor erg onzeker. Unquote
Als je dit maar genoeg gaat herhalen dan gaat het vertrouwen uiteraard weg... gevolg klanten boeken niet meer wegens onzekerheid dus minder inkomsten, dit wil zeggen viscieuze cirkel...Op den duur krijg je vanzelf gelijk...


Suggest you read what Erik de Vlieger himself has stated in the papers about the situation at EAG. Erik isn't exactly helping matters with his increasingly bizzarre behaviour. I notice you don't mention this. Care to comment on the articles that have appeared in the other Dutch newspapers? The NRC article is a must read for all EAG employees - it describes in great detail how Erik conducts business.

23/12
quote Splitsing dreigt voor Exel Groep” unquote
Blijven roepen in de pers!


Again read what Niek has been saying in the papers. Niek is only interested in the Caribbean operation. This will not be anything to do with EAG. I have my doubts as to whether KLM will do business with Niek.

Erik has withdrawn his support from the EAG. Personal opinion - I don't believe he will put another penny into EAG.

It's pretty obvious what's going to happen - the writing is on the wall - if you chose to read it.

Die Mr Burlage zal best gelijk hebben dat er vuile spelletjes worden gespeeld, maar is dat voldoende om dan maar ook voor mensen die er wel hard aan werken en wel hun uiterste best doen, en helemaal geen schuld hebben aan de ontstane situatie (dat zijn er een heleboel) dat zij hiervan de gevolgen moeten dragen?

Happened to myself and others at air holland charter/Martinair/DutchBird. I know it's not fair - but that's life. A job-for-life is a thing of the past. All you can do as an individual is to ensure your qualifications meet market demand. Then you pick up the pieces and move on. You have to accept that this is part of the career you've chosen. It's important to keep some perspective - it's just a job

For what it's worth I've always had another job to go to when I needed it. The only time I've ever been unemployed was when it was my choice to do so.

I've also found that things have a way of working themselves out.
 
Dat Burlage de kans heeft gekregen zoveel niet objectieve bullshit over EAG te schrijven geeft in ieder geval aan dat communicatie management bij EAG op z'n minst te wensen heeft overgelaten.
Opmerkingen als "de kwakkelende luchtvaartmaatschappij" is natuurlijk het bewijs voor subjectieve journalistiek. Niet geheel ongewoon voor de Telegraaf.
Ook de vlieglessen van Burlage en de stewardessen carriere van zijn dochter diskwalificeren hem toch wel enigzins.

Het lijkt er op dat in dit land de pers steeds meer macht krijgt. Het doen van suggestieve uitspraken die niet gehinderd worden door enige feitelijke onderbouwing is een trend die bijzonder zorgelijk is. Hangjongeren zijn tegenwoordig straatterroristen, en een aandeelhouder bij hxl is nu een van afpersing verdachte zakenrelatie van Endstra....Gatverdamme!

Dat EAG de zaken niet goed voor elkaar heeft is evident, dat er veel moet gebeuren om dat te veranderen eveneens. Maar geef ze toch gewoon een kans. Als ze niet levensvatbaar zijn kunnen ze prima op eigen kracht failliet gaan en hebben die rioolrat van een Burlage daarbij niet nodig.

dodo
 
Don't shoot the messanger

Don't shoot the messanger

dodo said:
Als ze niet levensvatbaar zijn kunnen ze prima op eigen kracht failliet gaan en hebben die rioolrat van een Burlage daarbij niet nodig.

EAG is doing a wonderful job of self destructing - no outside help necessary.

If Arnold is a "rioolrat" what does that make Erik, Harm and Carl? These are the guys who are responsible for the current situation - just in case you'd forgotten - Arnold has done nothing more than write about the situation.

EAG is just like Cinderella - at midnight it's all pumpkins and rats!
 
Dodo, je hebt natuurlijk wel een kern van waarheid, maar dat verandert niks aan de zaak. Als de pers 100% de waarheid zou schrijven (dat is overigens wat anders dan objectief schrijven, want de waarheid is lang niet altijd evident), dan zouden we in utopia leven.

Niet voor niets is marketing, PR en communicatie zeer belangrijk. De media zijn per definitie niet objectief, en kunnen ook zeker niet altijd de waarheid schrijven omdat informatie bijna nooit volledig of correct kan zijn.

En dat de media zeer veel macht hebben, dat is zo in onze communicatiewereld. Nog VEEL erger dan meneer Burlage vind ik bijvoorbeeld Fox News, die zo'n beetje eigenhandig (en feitelijk onterecht!) George W. Bush in het Witte Huis heeft gezet, and we all know what happened next. (als je 'm nog niet hebt gezien: Fahrenheit 9/11, zeker de moeite waard)

Daarom bestaan er (nog duurderbetaalde dan vliegers) communicatieadviseurs als Dig Istha en zou ieder bedrijf daar gebruik van moeten maken of zelf de consequenties dragen. Dat De Vlieger zo dom (ja zo dom) is om dat niet te doen, wordt nog maar eens dubbel onderstreept door het direkte vertrek van een gepiqueerde Istha na De Vlieger's zoveelste onverstandige publieke uitlatingen.

De Vlieger levert de smeuïge details op een presenteerblaadje, dan moet je er niet raar van opkijken dat Burlage dat gretig opschrijft.

En Erik zelf? Die zegt „Giftig ben ik over de verhalen in Vrij Nederland, FEM De Week en NRC Handelsblad." Hij had zeker nog een etentje met Arnold, later die dag.
 
IZ,

Ik moet je wel gelijk geven. Communicatie is zeker niet een van de talenten van EdV en of EAG. Jammer!
Wel blijf ik van mening dat net als veel andere beroepsgroepen een journalist weldegelijk te maken heeft met ethiek, en hij/zij zou daar ook op afgerekend moeten kunnen worden. Het kan toch niet zo zijn dat journalisten (zo machtig als ze zijn) ook nog eens vrij zijn in zonder goede feitelijke onderbouwing personen en bedrijven door de stront te halen.

dodo
 
Als er iemand is die een GOED contacten netwerk heeft binnen ALLE nederlandse ( en een Franse :grijns: ) luchtvaart maatschappij dan is het Burlage wel!

Tot nu toe is er maar een partij aan het liegen geweest EAG!! :rolleyes:
 
Iz said:


En Erik zelf? Die zegt „Giftig ben ik over de verhalen in Vrij Nederland, FEM De Week en NRC Handelsblad." Hij had zeker nog een etentje met Arnold, later die dag.

Hé Iz, ben je toevallig helderziend?!? Zie de Telegrappig van vandaag.:radar:
 
Scary! Gewoon lezen wat er staat en soms wat er niet staat (ook al wordt dit door sommigen hier als speculeren beschouwd, met als gevolg de doodstraf).

Dit hele topic blijkt nu irrelevant. Burlage beschuldigen van schade toebrengen aan EAG, terwijl de baas van EAG het hem persoonlijk allemaal toespeelt.

Dat moet je overigens ook aan het denken zetten, of het toch niet gewoon weer een strategie is om snel van de EAG af te komen. Denk er maar eens over na: In het EdV imperium ging het decennia lang voor de wind en was hij lekker low-profile maar vergaarde wel bakken met geld. Met de start van de luchtvaartactiviteiten werd alles high-profile en werd alles onder een vergrootglas bekeken. Dan kom je niet meer weg met dingen waar je anders wel mee weg komt (wat denk je van decennia lang bouwfraude voor miljarden euro's?).

Als je ergens zo gauw mogelijk vanaf wilt maar eigenlijk de verantwoordelijkheid hebt om het tegenovergestelde te doen, namelijk je bedrijf door zwaar weer loodsen om er goed uit te komen, wat doe je dan? Je grijpt alle mogelijke excusen aan die je kunt vinden, zorgt dat jij er niks aan kunt doen en het slachtoffer bent. Zo ook hier. Wanneer is Leo van Wijk voor het laatst opgepakt? Of Peter Legro? Martin Schröder? Hij geeft justitie de schuld dat ze hem oppakken, maar waarom hebben ze hem überhaupt opgepakt? En dan vervolgens een één-tweetje met Burlage spelen, waar Burlage allerlei shit kan schrijven, wat z'n bedrijf veel schade toebrengt (dodo heeft wel gelijk), en dan kankeren op Vrij Nederland, FEM De Week en NRC, maar stiekem in z'n vuistje zit hij te gniffelen. Z'n buddies als Harry Mens doen lekker mee (zo zou Pimmetje het ook hebben gedaan) en iedereen vindt het zielig voor Erik. Tja, kunnen we hem niet ongelijk geven dat hij EAG laat vallen.

Duizend mensen op straat, en de gedachte aan een luchtvaartonderneming is slechts een vluchtige schim in z'n achterhoofd, ondergeschikt aan de vraag welke driver hij voor z'n volgende stroke moet gebruiken op course #4.
 
KLM in een negatief daglicht.............

KLM in een negatief daglicht.............

Hij leest mee..... wil gelijk het tegendeel bewijzen.



Voormalig Exel-directeur Prins verwijt KLM contractbreuk

31-01-2005

AMSTERDAM - Volgens voormalig directeur Harm Prins van de ExelAviationGroup is het dreigende uitstel van betaling voor de luchtvaartonderneming mede het gevolg van een contractbreuk door de KLM. Prins beweert dat in een vraaggesprek met de journalisten Arnold Burlage en Martijn Koolhoven, dat maandagochtend in De Financiële Telegraaf staat.

Aanvankelijk zou Exel met KLM en Dutch Eagle Express een regionale luchtvaartmaatschappij opzetten op de Nederlandse Antillen. Volgens Prins werd daarvoor met KLM een geheim contract gesloten. Kern van dit contract was dat EAG met Air Exel in Nederland als basis een regionale luchtvaartmaatschappij, BonairExel, zou opstarten, in samenwerking met KLM en Dutch Eagle Express van zakenman Niek Sandmann. “Nu de zaak bijna rond is, wil de KLM het echter zelf gaan doen”, aldus Prins in De Telegraaf. Volgens hem levert dit EAG een mogelijke strop van elf miljoen euro op.

In het bewuste contract, dat in het bezit is van het dagblad, staat dat KLM 1,8 miljoen dollar als startinvestering heeft gedaan in de vorm van een achtergestelde lening. “Het bedrag zou later met onze diensten worden verrekend”, aldus Prins. Volgens hem is het de morele plicht van KLM om dit alsnog te doen, om een faillissement van EAG te voorkomen.

De KLM liet tegenover De Telegraaf weten dat de lezing van Prins haaks staat op de werkelijkheid. Details van contracten wil de luchtvaartmaatschappij niet openbaar maken.
 
Re: KLM in een negatief daglicht.............

Re: KLM in een negatief daglicht.............

capt. Kebab said:
Details van contracten wil de luchtvaartmaatschappij niet openbaar maken.

Hoeft ook niet, dat zal AB wel doen :D
 
Back
Top