ARNOLD BURLAGE??

echo charlie

New member
Waar haalt hij het allemaal vandaan? Hoeveelt betaald de KLM aan hem? Het is jammer dat de media zulke mensen in dienst heeft, maar ja de telegraaf is ook niet echt een krant te noemen.

Ik het proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Als er in de media maar constant slecht gesproken word over een bedrijf, worden de debiteuren onrustig. Er is een terugloop aan klanten dus..............zoals je kan begrijpen is dit niet ten gunste van een bedrijf.

Ik vind het jammer dat de heer Burlage constant zo negatief zich zelf moet stellen tegen over EAG. Het is natuurlijk ook niet de schuld van Burlage, dat er momenteel problemen zijn, maar hij maakt het toch wel erg bont elke keer met zijn berichtgeving wat niet ten goede komt van al die hard werkende mensen bij EAG die aan het knokken zijn om van EAG een succes te maken. Ja er zijn wat verkeerde beslissingen genomen in het verleden, maar is het niet belangrijk om daar overheen te stappen en proberen er toch iets van te maken?

Ik zal in ieder geval mijn uiterste best doen om er wat van te maken, ook al is er een goede kans dat ik in de toekomst mijn baan kwijt raak. Het zal harstikke jammer zijn als EAG failliet gaat want er werken fantastische mensen!

Ik hoop dat de heer Burlage ook de andere kant ziet en hopelijk ook eens iets positiefs schrijft over EAG!!!

Gegroet,

Theo
 
EC,

Burlage is gewoon een eikel die helemaal in de pocket van Martinair zit. Heeft daar zelfs goeikoop zijn vliegopleiding gedaan, en als er een nieuwtje is krijgt hij het als eerste te horen.
Echt opjectief is die dus niet!

Martinair heeft veel te verliezen (TO contracten) en hebben er dus alle belang bij dat Holland Exel naar de kl.... gaat. Air exel boeit niemand wat (behalve misschien KLC, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen) Alleen via Air exel kunnen ze de hele EAG naar de klo.. helpen, en dan kunnen de ticket prijzen weer lekker omhoog, en voila er word weer winst gemaakt op de ICA charters.

Jammer voor Air exel, jammer voor Holland exel, jammer voor veel mensen maar niet voor de meeste.

VNV doet niet veel (kunnen ze ook niet) maar ach who cares, de meeste centen komen immers bij KLM en Martinair en Transavia vandaan dus het zal hun best wel een zorg zijn. (Bij welke maatschappijen werken de bestuursleden ook alweer?)

dodo
 
Martinair heeft het ABSOLUUT niet nodig dat Holland Exel failliet gaat. MP draait prima, alleen jammer dat er altijd clubjes zijn, die goedkoper (tegen/onder de kostprijs?) vliegen, enkele jaren het hoofd boven water te houden en daarna alsnog failliet gaan. Dat drukt de ticketprijzen en verziekt dus een gezonde luchtvaartsector.
MP is een gezond en stabiel bedrijf met goede arbeidsvoorwaarden en weet al vele jaren het hoofd boven water te houden op een moeilijke markt in barre tijden. Daar zouden andere maatschappijen, als b.v. een HollandExel, wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen!!!!
 
Deze post heb ik ook niet bedoeld om te zeggen dat martinair goed is of niet maar om de heer Burlage eens hartelijk te bedanken.

Als u nog eens zin heeft in een gratis lesje bij Martinair vliegschool dan heeft u die zeker deze zomer verdient..........;)

Ik vind het gewoon misselijk dat er constant maar gal gespuwt wordt over EAG door de heer Burlage. Dat maakt het voor EAG alleen maar lastiger om uit die spiraal te komen. Ik dnek dat dat iedereen wel ziet. Ik denk dat als zoiets gebeurt met een bedrijf waar een van jullie voor vliegen dat jullie dat op een gegeven ogenblik ook niet echt plezierig zullen vinden.

Nogmaals, het is niet de schuld van de heer Burlage dat het slecht gaat met EAG, maar hij maakt het wel lastig met zijn negatieve berichtgeving.....

Maar ja wat mensen niet allemaal doen voor een gratis lesje.........;)
 
Hoi Echo Charlie,

Ik word ook elke keer kotsmisselijk van die verhalen van de heer Burlage. Dat heb ik in een eerder topic al eens laten blijken.

Uiteraard zijn er dingen verkeerd geregeld bij EAG maar elke dag van die rioolratterige opmerkingen blijven uitspuwen, nou waar halen ze het vandaan om hem ooit een prijs te geven voor beste luchtvaartjournalist. Er zijn zeker mensen bij EAG die ondanks alles het beste van zichzelf geven om hun werk goed te doen....

Trouwens.... ik las gisteren dat hij ook gehoord had over een haar in de boter tussen KLM en Air France....Is dat zijn volgende stokpaardje?

Ik vind dat het maar eens moet gedaan zijn met zijn negatieve bijdrage aan het hele Nederlandse luchtvaartgebeuren.

Groet

Double D
 
Mijn geheugen laat me nog wel eens in de steek. Kan iemand vertellen welke leugens de beste man heeft rondgebazuind de laatste tijd?
 
RTFM said:
Mijn geheugen laat me nog wel eens in de steek. Kan iemand vertellen welke leugens de beste man heeft rondgebazuind de laatste tijd?

Zie www telegraaf.nl, ongeveer 80% wat hij schrijft.
 
frenkiep said:
Martinair heeft het ABSOLUUT niet nodig dat Holland Exel failliet gaat. MP draait prima, alleen jammer dat er altijd clubjes zijn, die goedkoper (tegen/onder de kostprijs?) vliegen, enkele jaren het hoofd boven water te houden en daarna alsnog failliet gaan. Dat drukt de ticketprijzen en verziekt dus een gezonde luchtvaartsector.
MP is een gezond en stabiel bedrijf met goede arbeidsvoorwaarden en weet al vele jaren het hoofd boven water te houden op een moeilijke markt in barre tijden. Daar zouden andere maatschappijen, als b.v. een HollandExel, wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen!!!!

Gezond bedrijf absoluut waar.
Goede arbeidsvoorwaarden, zeker weten.
Winst? die winst van afgelopen jaar, was die van passage, of heeft passage de winst van de cargo op gemaakt?

PS. Ik vind Martinair een prima bedrijf hoor, maar ze zijn nu wel keihard zaken aan het doen en ze gaan rustig over lijken.
 
@ dodo; of werd de winst v passage gedrukt door een club die nog nooit winst maakte behalve dan op witgoed?

Hard zaken door de Mac? Ik hoop idd dat die maffia v TUI en Thomas de hoofdprijs moet betalen!

Er wordt hier met grof geschut op dit forum op de man gespeeld maar het is een raadsel waarom dit tuig altijd buiten schot blijft.
 
Hoi,

Het ging misschien niet om of Burlage liegt of niet.

Misschien ging het wel om of Burlage als journalist weet wat voor schade hij hiermee het bedrijf doet. Eén van de berichten van vandaag was namelijk geen nieuws maar natrappen. Erg jammer dat die schade niet te verhalen valt.

Ik vind het triest dat de Nederlandse luchtvaart in een soap is veranderd en dat daar zoveel mensen, met name de pers, hun steentje aan bij willen dragen om het erger te maken.

En wat de TO's betreft, ik hoop dat ze nog jaren mogen genieten van twee concurrende chartermaatschappijen.

Groetsch,

Arne
 
dodo said:

Winst? die winst van afgelopen jaar, was die van passage, of heeft passage de winst van de cargo op gemaakt?

PS. Ik vind Martinair een prima bedrijf hoor, maar ze zijn nu wel keihard zaken aan het doen en ze gaan rustig over lijken.

Daar gaan we weer. Eens in de zoveel tijd duikt weer het verhaal op dat bij MP al jaaaaaren de passageactiviteiten worden gesponsord door de vracht. Wel eens naar de dollarkoers gekeken de laatste tijd? Enig idee in welke valuta de vracht wordt betaald? ICA passage loopt als een trein, en waarom? Omdat er bijna geen gierige Nederlanders meer worden vervoerd, daarom. Europa is groot genoeg.

MP gaat helemaal niet over lijken, op operationeel gebied wordt er 'gewoon' met HXL samengewerkt. Een voorbeeld: vorige week zat MP een dag lang zonder 767 na een birdstrike. Die dag heeft HXL voor MP de Varaderovlucht gedaan, en MP is voor HXL met een Scarebus naar Egypte geweest. Toch weer extra omzet voor Exel?

De oorlogspropaganda van beide bedrijven is naar mijn mening voornamelijk bedoeld als peptalk. Vooral de 'ongeschoolde arbeiders' in de cabine zijn daar nogal gevoelig voor en laten zich makkelijk gek maken. Als vliegers moeten we proberen daar boven te blijven staan.
 
@dodo, dat is iets te gemakkelijk en kan ik niet zoveel mee. Kun je wat voorbeelden geven van die 80%? En keihard zaken doen, dat mag toch wel in de grote boze mensenwereld?Is goed om de andere partijen scherp te houden,toch?

@arne, de krant hoort toch te melden wat er gebeurd? Of dat nou positief of negatief is. Niet melden of iets anders melden, da's pas gevaarlijk.
 
Arne said:
Misschien ging het wel om of Burlage als journalist weet wat voor schade hij hiermee het bedrijf doet. Eén van de berichten van vandaag was namelijk geen nieuws maar natrappen.

Ik vind het triest dat de Nederlandse luchtvaart in een soap is veranderd en dat daar zoveel mensen, met name de pers, hun steentje aan bij willen dragen om het erger te maken.

Believe me, EdV en Harm Prins en nog veel meer lieden bij bijvoorbeeld de vorige Air Hollands hebben aardig hun best gedaan om hun eigen bedrijven (en die van anderen) schade toe te brengen.

Omdat Burlage vlieglessen krijgt bij MP, is hij dan meteen gediskwalificeerd als luchtvaartjournalist?

Een bedrijf dat geen skeletten in de kast heeft, hoeft zich nergens zorgen om te maken. De lijst met skeletten alleen al op de personen Prins, De Vlieger en Sandmann is zeer indrukwekkend, en dat nog eens compleet los van de EAG, waar ook nog een flinke kast staat.

Ik heb MP nog nooit smerige of harde taktieken zien gebruiken, en zeker niet in hun marketing. Overigens is hun slogan "Vraag met wie u vliegt" bijzonder slecht gekozen, want dit is namelijk een slogan waar MP's concurrenten (zoals bijv HV) ook lekker op mee kunnen surfen. Hun logootje met het bordje, vorkje, mesje eromheen was weer wel handig, maar eerder schattig dan smerig.
 
Hoi,


Ik denk dat het ook weinig te maken heeft met Martinair. Het gaat er gewoon over dat er binnen de exel groep vele mensen werkzaam zijn die wel hun uiterste best doen om er ondanks bepaalde zaken het beste van te maken.

Dat mensen die verschillende dingen misgedaan hebben daarover worden aangesproken vind ik normaal.

Alleen vind ik dat Arnold Burlage elke kans te baat neemt om de publieke opinie over EAG negatief te beinvloeden. Publieke opinie beinvloed je door geruchten als:

(telegraaf 15/12)
quote Behalve toenemende onrust onder de piloten van Exel over de naleving van hun werk- en rusttijden.... unquote
ONZIN

(telegrap 16/12)
quote De toekomst van de kwakkelende luchtvaartmaatschappij wordt daardoor erg onzeker. Unquote
Als je dit maar genoeg gaat herhalen dan gaat het vertrouwen uiteraard weg... gevolg klanten boeken niet meer wegens onzekerheid dus minder inkomsten, dit wil zeggen viscieuze cirkel...Op den duur krijg je vanzelf gelijk...

23/12
quote Splitsing dreigt voor Exel Groep” unquote
Blijven roepen in de pers!


De voorbeelden zijn legio. Alleen heb ik geen zin meer om nog meer dingen te gaan opzoeken.

Die Mr Burlage zal best gelijk hebben dat er vuile spelletjes worden gespeeld, maar is dat voldoende om dan maar ook voor mensen die er wel hard aan werken en wel hun uiterste best doen, en helemaal geen schuld hebben aan de ontstane situatie (dat zijn er een heleboel) dat zij hiervan de gevolgen moeten dragen?

Geloof me, eenmaal de EAG weg is, dan zoekt hij een nieuw topic om zich helemaal te laten gaan.

Een groet

Double D
 
De winst die MP in 2004 heeft gemaakt is zowel afkomstig van de passage als de vracht. Ik weet het gebeurt niet vaak maar 2004 was een jaar dat er op beide divisies geld verdient werd.
 
burlage.....

burlage.....

Schijnt dat Burlages dochter niet door de selectie gekomen is bij sollicitatie als stess bij Air Holland (1 of 2). Papa Burlage boos en sinsdien kan Air Holland niets goed meer doen. Air Hollands (holland exel) opvolger ook niet.
Kijk over mismanagement kun je een artikeltje schrijven, maar bij Air Holland( en hxl) was een vertraging voldoende om weer een kolommetje met bagger te vullen... jammer.
Ook het aannemen van vlieglessen doet niet echt veel goed voor de onafhankelijke schijn die je hebt als journalist.
 
Sorry, maar ik vind het nog steeds omgekeerde wereld. S-Tail, helemaal met je eens dat 99% van de werknemers hun uiterste en oprechte best doet, maar het zijn nou net die paar individuen in de top die verrot zijn.

De vorige Air Hollanden zijn echt niet failliet gegaan doordat Burlage stukjes schreef, dat konden ze geheel op eigen kracht (of gebrek daaraan).

Een bedrijf dat niet goed draait, of enorme skeletten in de kast heeft, zal echt niet beter worden naarmate het groter wordt. Zeker niet als je onzuivere personen aan het roer hebt. En zelfs een bedrijf wat goed gestart is en pas later foute dingen ging doen, is ook moeilijk om ooit weer op de rails te krijgen. Je kunt lekker doorknoeien en groeien, terwijl de zweer meegroeit en er uiteindelijk een vliegbedrijf staat met 100 kisten die failliet gaat (denk Sabena, Swissair, Pan Am etc. etc.). Dan heb je de poppen aan het dansen.

Niet dat ik zeg, goed dat het nu klapt, hebben tenminste niet zoveel mensen er last van (want voor hen is het net zo erg), maar als het doorgroeit tot een tijdbom van enorme proporties, dan wordt de fallout veel en veel groter.

Er is ruimte voor een goede chartermij naast HV en MP. De TO's willen dat en het moet mogelijk zijn. Een fatsoenlijke maatschappij die lekker zaken doet. Moet toch kunnen?
 
Hoi,

Met een hele hoop eens, behalve : "@arne, de krant hoort toch te melden wat er gebeurd? Of dat nou positief of negatief is. Niet melden of iets anders melden, da's pas gevaarlijk."

Het gaat helemaal niet om of het positief of negatief is, maar om het feit dat er iets in de krant staat wat geen nieuws is maar wel schadelijk voor het bedrijf. Met het stukje doet hij zichzelf als 'beste' luchtvaartjournalist geen recht, want in mijn ogen is een journalist iemand die nieuws brengt en niet ouwe koeien uit de sloot haalt en daar bewust schade mee doet.

Groetsch,

Arne
 
Back
Top