Nosig
Active member
Al eerder wat over gepost bij de gebrevetteerde piloten, maar omdat dit plan ook zeer interessant kan zijn voor mensen die hun nog PPL willen halen, voor ondernemers met brevet of voor investeerders die niet vliegen, hier nogmaals in het algemene gedeelte met vernieuwde brochure.
De Aquila Participatie setup van de KLM Aeroclub is anders dan bij typische participaties. Deze investering verdient zich terug ook als je helemaal niet vliegt. Na tien jaar, met conservatieve getallen rekenend, is de verwachting dat je minimaal 2000 euro winst hebt gemaakt. Als het vliegtuig populair wordt en de restwaarde uiteindelijk hoger is kan dat een stuk meer zijn. De inleg is laag, de noodzaak om veel uren te maken om de investering terug te verdienen is dus niet aanwezig en ondertussen vlieg je een zeer comfortabele, ruime, degelijke, nieuwe Aquila met glass cockpit (Garmin 500) voor ongeveer 85 euro per block uur. Daarbij is het voor ondernemers nog interessanter omdat je het aandeel op de zaak kan zetten, ook dus als je de Aquila verder niet zakelijk vliegt.
Wil je je PPL halen op de Aquila, dan ben je ongeveer 9000 euro totaal kwijt rekenend met de minimale 45 uur (let wel, praktisch is het veiliger te rekenen met 55 tot 60 uur) plus alle instructie, landingen, theorielessen, boeken, examens, etc etc. Als je de kostenbesparing van de jaren daarop inschat en kijkt naar de winst van de participatie na 10 jaar kan het zijn dat je brevet je totaal wellicht maar 5000 euro gekost heeft.
Voor de gehele pdf brochure met info over zowel de kist als het plan klik op de bovenstaande poster of hier: http://www.klmaeroclub.com/_files/file/Aquila/Aquila_A210_brochure.pdf
Het volledig xls rekenmodel en de intentie overeenkomst (nog mogelijk tot 1 april, naderhand instappen niet mogelijk behalve als iemand participatie verkoopt) zijn hier te vinden:
http://www.klmaeroclub.com/publicaties/aquila
Er is een Aquila demonstrator bij de club aanwezig. Voor meer vragen of een verzoek voor proefvlucht kan je ook PMen of ze in dit topic stellen.
De Aquila Participatie setup van de KLM Aeroclub is anders dan bij typische participaties. Deze investering verdient zich terug ook als je helemaal niet vliegt. Na tien jaar, met conservatieve getallen rekenend, is de verwachting dat je minimaal 2000 euro winst hebt gemaakt. Als het vliegtuig populair wordt en de restwaarde uiteindelijk hoger is kan dat een stuk meer zijn. De inleg is laag, de noodzaak om veel uren te maken om de investering terug te verdienen is dus niet aanwezig en ondertussen vlieg je een zeer comfortabele, ruime, degelijke, nieuwe Aquila met glass cockpit (Garmin 500) voor ongeveer 85 euro per block uur. Daarbij is het voor ondernemers nog interessanter omdat je het aandeel op de zaak kan zetten, ook dus als je de Aquila verder niet zakelijk vliegt.
Wil je je PPL halen op de Aquila, dan ben je ongeveer 9000 euro totaal kwijt rekenend met de minimale 45 uur (let wel, praktisch is het veiliger te rekenen met 55 tot 60 uur) plus alle instructie, landingen, theorielessen, boeken, examens, etc etc. Als je de kostenbesparing van de jaren daarop inschat en kijkt naar de winst van de participatie na 10 jaar kan het zijn dat je brevet je totaal wellicht maar 5000 euro gekost heeft.
Voor de gehele pdf brochure met info over zowel de kist als het plan klik op de bovenstaande poster of hier: http://www.klmaeroclub.com/_files/file/Aquila/Aquila_A210_brochure.pdf
Het volledig xls rekenmodel en de intentie overeenkomst (nog mogelijk tot 1 april, naderhand instappen niet mogelijk behalve als iemand participatie verkoopt) zijn hier te vinden:
http://www.klmaeroclub.com/publicaties/aquila
Er is een Aquila demonstrator bij de club aanwezig. Voor meer vragen of een verzoek voor proefvlucht kan je ook PMen of ze in dit topic stellen.