Geachte lezers.
Aangezien ik een Planner ben met Avionica achtergrond, heb ik geen ervaring als piloot. Vroeger wel 20-30 starts met een K13 zweefvliegtuig gemaakt. Mijn interesse in de luchtvaart is zeer breed en groot. Ik heb wel de opleiding Avionica F-16 gehad, maar ik heb er geen seconde aan gesleuteld!
Als planner moet je weten waar de klant het over heeft. Zelfs als de vraag vrij diep gaat. Vroeger wilde ik graag piloot worden, maar ja, gebakken op de HBS.
Nu mijn eerste vraag:
Wanneer wordt de APU ingeschakeld en uitgeschakeld?
Uiteraard voor het verwijderen van external power.
Maar wanneer weer uit? Onmiddelijk na het On Line komen van de Main Generators? Wanneer voor de landing? Bij Final , of vlak na de landing?
Mijn tweede vraag heeft betrekking op het na de start gas terugnemen.
Volgens mij is het nog steeds zo dat de motoren maar een beperkte tijd 100% mogen draaien. Wanneer en hoeveel wordt er na de start gas teruggenomen?
Wat wordt bedoelt met Climb Power, dus hoeveel procent RPM?
Wat is de normale Save Altitude waarop de Flaps in gedeelten kunnen worden ingetrokken?
Ik hoop dat iemand mijn vragen wilt beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Gerrit Michels
Amersfoort
Aangezien ik een Planner ben met Avionica achtergrond, heb ik geen ervaring als piloot. Vroeger wel 20-30 starts met een K13 zweefvliegtuig gemaakt. Mijn interesse in de luchtvaart is zeer breed en groot. Ik heb wel de opleiding Avionica F-16 gehad, maar ik heb er geen seconde aan gesleuteld!
Als planner moet je weten waar de klant het over heeft. Zelfs als de vraag vrij diep gaat. Vroeger wilde ik graag piloot worden, maar ja, gebakken op de HBS.
Nu mijn eerste vraag:
Wanneer wordt de APU ingeschakeld en uitgeschakeld?
Uiteraard voor het verwijderen van external power.
Maar wanneer weer uit? Onmiddelijk na het On Line komen van de Main Generators? Wanneer voor de landing? Bij Final , of vlak na de landing?
Mijn tweede vraag heeft betrekking op het na de start gas terugnemen.
Volgens mij is het nog steeds zo dat de motoren maar een beperkte tijd 100% mogen draaien. Wanneer en hoeveel wordt er na de start gas teruggenomen?
Wat wordt bedoelt met Climb Power, dus hoeveel procent RPM?
Wat is de normale Save Altitude waarop de Flaps in gedeelten kunnen worden ingetrokken?
Ik hoop dat iemand mijn vragen wilt beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Gerrit Michels
Amersfoort